  • 11. Data: 2011-01-14 06:41:01
    Temat: Re: czy 20% za przedluzenie gwarancji do 5 lat to nie za duzo?
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-01-13 23:59, ToMasz pisze:

    > ten tv który mam ma 23 lata. tak wiec 5 to tak nie za długo.
    > powiedziałbym ze 10 to tak zakładam ze pożyje (ten nowy)

    optymista :-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 12. Data: 2011-01-14 07:32:49
    Od: z <z...@g...pl>

    Doczu pisze:

    > I tu autor wątku ma jednocześnie odpowiedź na swoje pytanie.
    > To właśnie przez takie "typowo polskie" myślenie jest 20% a nie 1% czy
    > 5%. Ubezpieczyciel bierze poprawkę na złodziei i oszustów stąd taka
    > wysokość ubezpieczenia. Przecież ubezpieczalnia też musi zarobić na tym
    > ubezpieczeniu a doliczając do tego prowizję dla sklepu i ryzyko, mamy 20%.

    Ta teoria jest tak samo naciągana jak twierdzenia banków że 13% kredytów
    jest nie do odzyskania. Wmawiają nam że to nasza wina a my potulnie
    przytakujemy.

  • 13. Data: 2011-01-14 10:42:13
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 14-01-2011 o 01:52:37 Padre <P...@n...net> napisał(a):

    > Nie ma haczyka, po prostu zakładają zgodnie z rzeczywistością że średnio
    > co piaty klient nie jest oszustem.

    To chyba by było odwrotnie.

    --
    SW3
    ----

  • 14. Data: 2011-01-14 15:21:00
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Ubezpieczyciel bierze poprawkę na złodziei i oszustów stąd
    > taka wysokość ubezpieczenia.

    A nie wystarczy wyłączyć z ubezpieczenia uszkodzenia
    mechaniczne? Bo ta sytuacja jest wybitnie zachęcająca do
    świadomej wymiany po 4 latach :-).

  • 15. Data: 2011-01-14 16:58:35
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Doczu pisze:

    > Właśnie zaliczyłeś test na "Prawdziwego Polaka". Gratulujemy.
    nie. poprostu wykazałem sie logiką, i nie wstydziłem sie wykazać czyjejś
    głupoty, aczkolwiek przyznaje, ze różnica pomiędzy Twoim punktem
    widzenia a moim jest niewielka- o tym na koniec.

> [...]
    > ubezpieczeniu a doliczając do tego prowizję dla sklepu i ryzyko, mamy 20%.

    Zeby ubezpieczyciel _musiał_ brać poprawkę na "złodzieji i oszustów"
    _musi_ wprowadzić regulamin który każdego inteligentnego człowieka
    przydzieli do jeleni albo oszutów. Wystarczy zaproponować klientowi
    przedłużenie gwarancji na zasadach gwaranta - sam sie nie zepsuje -
    koniec zakresu ubezpieczenia.
    JEśli ubezpieczyciel/gwarant sam sobie wpisuje w umowę, ze telewizor
    moze upaść - no to sory, nie nazywajcie mnie oszustem, jeśli z tego
    skorzystam.

    ToMasz

  • 16. Data: 2011-01-14 17:19:05
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    wrote:

> [...]
    > Gdzieś musi być jakiś haczyk, bo jak niema, to ja proszę jedną sztukę
    > wraz z ubezpieczeniem, i w 4 roku na 100% spadnie mi TV ze sciany i na

    ubezpieczen sa dwa gatunki:

    - klasyczne przedluzenie gwarancji producenta + wymiana na inny nowy model
    jezeli naprawa jest nieoplacalna, lub juz nie produkuja danego modelu.
    taki wlasnie wariant na 5 lat kosztuje okolo 20%.

    - j.w. + ochrona przed "przypadkowymi" uszkodzeniami w wyniku
    nieszczesliwych wydarzen i przepiec zasilania, ktorych nie obejmuje
    gwarancja producenta. za taki bajer licza sobie 30%.

    oto przyklad ze strony rtv-euro-agd:

    http://www.euro.com.pl/telewizory-led-lcd-plazmowe/u
    slugi-sharp-lc40le810e-
    quattron.bhtml

  • 17. Data: 2011-01-14 17:21:21
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > telewizor
    > moze upaść - no to sory, nie nazywajcie mnie oszustem,

    Ja mam taki zapis w przypadku lustrzanki, ale wolę nie
    sprawdzać jak to w praktyce funkcjonuje ;-))). Ale też
    pokrywają straty spowodowane nawet świadomym jeb....m o
    glebę. Choć na zdrowy rozum aż trudno w to uwierzyć....
    Natomiast faktem jest że w zasadzie prawie nic mnie ono nie
    kosztowało, jakieś kilkadziesiąt PLN dodatkowo, i było na
    rok. Gdybym musiał dobulić 20% ceny aparatu to bym nie
    wziął...

  • 18. Data: 2011-01-14 17:26:07
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Doczu wrote:

> [...]
    > ubezpieczeniu a doliczając do tego prowizję dla sklepu i ryzyko, mamy 20%.

    pytalem w jednej elektroszopie np. o zakup ratalny i fakty sa takie,
    ze klient dostanie raty 0% i musi wykupic ubezpieczenie, albo sprzedaz
    ratalna nie jest 0% i prowizja wynosi z grubsza tyle. jak dla mnie
    jest to ukryta prowizja i rabanie klientow ratalnych na obu koncach kija.

  • 19. Data: 2011-01-14 17:39:30
    Od: Doczu <d...@g...pl>

    W dniu 2011-01-14 18:26, Paweł pisze:

> [...]
    > ratalna nie jest 0% i prowizja wynosi z grubsza tyle. jak dla mnie
    > jest to ukryta prowizja i rabanie klientow ratalnych na obu koncach kija.

    Wiem o tym. Sam tego doświadczyłem w Euro RTV AGD. Albo ubezpieczenie
    sprzętu, albo ubezpieczenie kredytu. Chociaż podobno to ubezpieczenie
    kredytu to zwykłe naciągactwo i przy odpowiedniej dozie asertywności
    okazuje się, że nie jest obowiązkowe. Ja wybrałem wariant spokojniejszy
    - skoro sklep nie chce na mnie zarobić, to idę tam gdzie chcą. i wolałem
    kupić ten sam TV wprawdzie 200 zł więcej, ale bez żadnych zbędnych
    ubezpieczeń, czy łaszenia się do pani z kredytodajni.

    --
    Pozdrawiam Doczu
    Adres do korespondencji:

  • 20. Data: 2011-01-14 19:31:11
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Doczu pisze:

    > Wiem o tym. Sam tego doświadczyłem w Euro RTV AGD. Albo ubezpieczenie
    > sprzętu, albo ubezpieczenie kredytu.

    Ciekawe. Brałem sprzęt na raty 0% i w Euro i MediaMarkcie i nigdzie nie
    płaciłem za żadne ubezpieczenie.
    Chociaż faktycznie proponowali.

    --
    Pozdrowienia