  • Data: 2011-05-11 11:06:59
    Temat: Re: czujnik dymu/czadu
    Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    > Dym nie musi oznaczać czad. Jeżeli był dostęp powietrza,
    > to czadu bym się nie spodziewał.
    > Swoją drogą czujniki to dobry pomysł niezależnie czy dymi
    > kuchenka czy nie.
    > Każdy sklepowy powinien być dobry.
    > Artur(m)

    Kiedys zrobilem sobie sam takie cos (projek z EdW albo EP) - na komperatorach.
    Nie wiem jak te sklepowe ale oczekiwalbym jakis uP w srodku na dzisiejsze czasy
    i to uP z programem zdolnym przetwozyc dodatkowe aspekty. Normalny czujnik na
    wzmacniaczu operacyjnym sie po jakims czasie rozkalibruje - chyba.

    Pytanie - przez czujnik musi przeplywac powietrze i jest on ogrzewany.
    Powietrze = mieszanina gazow + KURZU oraz cholernych areozoli. Jaki syf osadza
    sie w kuchni to kazdy wie. W kuchni palonej weglem (co to za kuchania jezu)
    albo gazem ziemnym jeszcze bardziej (kiedys myslalem ze jak ktos ma plyte
    elektryczna to bedzie po syfie - nie prawda bo areozole ze smazonych rzeczy tez
    wystepuja, niestety).

    Smolista, lepka, syfiasta maz zaklei czujnik - kwestia czasu (mysle ze 2
    miesiace juz wystarczy do dziela zniszczenia).

    Jak sie zachowa taki czujnik? Temeratura tez jest rozna - czy ma to jakas
    kompensacje?

    Dlaczego pisze? W jakims magazynie widzialem projekt czujnika CO z
    wykorzystaniem uP ktory mial kalibrowac swoja czulosc w stosunku do temperatury
    itd. A co zrobi czujnik jak syf oblepi caly element wlasciwego czujnika (tego z
    siateczka co tam reaguje na katalityczne spalanie CO na powierzchni sensora)?

    Pytanie jest - ktos zna odpowiedz? Wiecie, kupi se taki jeden z drugim czujnik,
    zawiesi i mysli ze jest bezpieczny. A po miesiacu to cos moze juz miec 2x
    gorsza czulosc a po roku dzialania tylko glupkowato swiecic LEDem - bez szans
    na wykrycie zagrozenia.