  • 41. Data: 2012-12-22 15:32:34
    Temat: Re: czujnik cisnienia jako czujnik poziomu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Będę musiał spróbować... tylko gdzie go teraz kupić?

    Może płaski przewód do instalacji podtynkowych? Chyba jest do dostania.
    Też ma sporą odległość między żyłami.

    > Ale ja nie chcę grzać drutu tylko mierzyć jego oporność do lustra
    > wody... wyjdzie coś z tego?

    Gdyby w studni byłl rtęć zamiast wody, to może tak. Ale tu obawiam się
    (pewności nie mam), że rezystancja drutu jest zbyt mała w stosunku do
    rezystancji wody.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2012-12-22 15:49:48
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Pozostaje wciąż do rozwiązania problem elektronicznego pomiaru stopnia
    zabrudzenia papieru toaletowego.
    Kamera, czytnik w podczerwieni, ultradźwieki ?
    Z powiadomieniem przez web całej populacji.
    Tyle jeszcze tematów do rozwiązania.
    Życia nie starczy...

  • 43. Data: 2012-12-22 15:52:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Dec 2012 14:32:34 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Może płaski przewód do instalacji podtynkowych? Chyba jest do dostania.
    > Też ma sporą odległość między żyłami.

    Ale potrzebna jest raczej mala odleglosc, zeby pojemnosci nie wyszly
    masakrycznie male.

    Zwykle dwa druty nawojowe izolowane emalia tylko jakies odstepniki zrobic
    ... a moze nawet skretka cat 5 sie nada.
    Albo dwie blaszki/paski laminatu.

    Oczywiscie mozna tez porzadnie, dwie koncentryczne rury ..

    J.

  • 44. Data: 2012-12-22 16:02:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    zapinio napisało:

> [...]
    > zabrudzenia papieru toaletowego.
    > Kamera, czytnik w podczerwieni, ultradźwieki ?
    > Z powiadomieniem przez web całej populacji.

    To jest mało ambitne zadanie. W japońskich toaletach zaraz po skorzystaniu
    można odebrać wydruk z analizą moczu i stolca oraz zaleceniami co by tu
    jeszcze warto było zbadać.

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2012-12-22 16:03:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale potrzebna jest raczej mala odleglosc, zeby pojemnosci nie wyszly
    > masakrycznie male.

    Skąd więc pierwotna propozycja z płaskim kablem antenowym? Ja sobie to
    wyobrażałem tak, że pojemność między drutami ma być mała, a za to między
    drutem a wodą oddzielona izolacją -- duża.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2012-12-22 16:05:02
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 22.12.2012 15:52, J.F. wrote:

    > Ale potrzebna jest raczej mala odleglosc, zeby pojemnosci nie wyszly
    > masakrycznie male.

    Mierzona będzie pojemność żyła - woda i woda - druga żyła.
    Woda jest w tym przypadku przewodnikiem.
    Można spuścić jedną żyłę w izolacji i mierzyć do Ziemi... ale ja
    chciałem właśnie "usymetryzować" ten pomiar i generator.

    Mirek.

  • 47. Data: 2012-12-22 16:11:41
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
    > Ja tego nie wymyśliłem - gdzieś podpatrzyłem takie rozwiązanie i w sumie
    > wydało mi się logiczne i wygodne: czujnik masz w razie czego na wierzchu,
    > kabla niewiele...

    W zmywarkach i pralkach tak są te sprawy rozwiązane do kontroli poziomu
    wody. Działa dość dobrze i precyzyjnie.

    Marek

  • 48. Data: 2012-12-22 18:23:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W plujkach bywaly male pompy perystaltyczne, w tym zastosowaniu
    > moga sie krecic bardzo powoli, to moze i zywotnosc bedzie duza.

    Do czego ona tam jest, bo nie kojarzę? Ale to odrębna sprawa.

    W każdym razie takie pompy stosuje się tam, gdzie zachodzi potrzeba
    odmierzania porcji płynu. Można na górze razem z pompą zamontować
    elektrozaworek do łączenia rurki pomiarowej z atmosferą i wyrównania
    ciśnienia. Po zamknięciu zaworka (raz na piętnaście minut na przykład)
    pompujemy powietrze do rurki aż do pojawienia się bańki powietrza na
    dole. Pomiar liczby obrotów pompy określi wysokość wypartego słupa wody.
    Albo odwrotnie -- użyć pompy do ssania i mierzyc ile trzeba wyssać
    powietrza aż pojawi się woda. Można nawet zatopić pompę i tłoczyć wodę
    do góry.

    Jarek

    --
    Nie ma jak pompa
    marmury, wielki dzwon

  • 49. Data: 2012-12-22 18:50:03
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2012-12-22 18:23:55 +0100, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > Do czego ona tam jest, bo nie kojarzę? Ale to odrębna sprawa.

    Do profilaktycznego odsysania tuszu przez dysze, aby nie zasychały.

    --
    DJ

  • 50. Data: 2012-12-23 00:20:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Dec 2012 16:05:02 +0100, Mirek napisał(a):

    > Mierzona będzie pojemność żyła - woda i woda - druga żyła.
    > Woda jest w tym przypadku przewodnikiem.

    Hm, przy wysokiej czestotliwoci i niskim napieciu tez ?

    Woda ma wysoka stala dielektryczna (80) i wypelniajac przestrzen miedzy
    elektrodami zmienia pojemnosc.
    Skoro taki wspolczynnik podaja .. to przewodnosc chyba nie ma znaczenia.

    Az mam ochote sprawdzic, ale sprzatanie czeka :-(

    J.