  • Data: 2013-01-02 20:12:49
    Temat: Re: czujnik cisnienia jako czujnik poziomu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mk" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2012-12-27 12:16, J.F. pisze:

    >Wystarcza nawet 1-bit (tj. komparator):
    >http://www.holmea.demon.co.uk/GPS/Main.htm

    >Kiedyś robiłem sobie nawet symulacje odbioru zaszumionego sygnału
    >GPS --
    >2 bity dawały jakąś jeszcze zauważalną przewagę nad jednym, ale dalej
    >już szum kwantyzacji jest znikomy w stosunku do innych szumów :)

    Ale wiesz - sygnal jest zaszyty w sekwencji pseudolosowej, niby wiemy
    ze aby go odczytac trzeba porownac z taka sekwencja wygenerowana
    lokalnie, tylko tych sygnalow jest w powietrzu kilka do kilkunastu
    plus szumy i zaklocenia.
    Analogowo bysmy pieknie skorelowali nasz jeden sygnal mimo morza
    innych, ale przy przetworniku 1 bit ... zmiany naszego sygnalu z
    reguly gina wsrod innych w czasie kwantowania, i nie maja wplywu na
    sygnal wyjsciowy. Ginie ta informacja kompletnie.
    Jedynie w krotkich momentach gdy suma innych sygnalow "przechodzi
    przez zero", nasz jeden szukany przebija sie przez przetwornik.
    Przy 2-bitowym przetworniku przebija sie czesciej, ale nadal bardzo
    rzadko :-)

    ALe sam to sobie zasymulowalem ... i faktycznie ilosc poziomow
    kwantyzacji ma male znaczenie.
    Dlatego ze jak juz sie "przebije", to od razu z amplituda calego
    duzego kroku kwantyzacji. Przy malych krokach - przebije sie czesciej,
    ale niejako z niska amplituda.

    >Z uśrednianiem jest tak, że by uzyskać z tego jakieś korzyści to
    >trzeba kwadrat więcej materiału...

    No i jest - pamietaj ze podstawowa ramka trwa 1 ms, a cywilny
    odbiornik podaje pozycje co sekunde.
    Tysiac pomiarow do usrednienia - a w miedzyczasie wszystko sie rusza,
    to i mierzymy co innego.
    A pewnie trzeba w programie stworzyc modele ruchu tego wszystkiego,
    aby nie zgubic synchronizacji, wiec moze to z parametrow tych modeli
    obliczamy pozycje ..

    >GPS bazuje na nawigacji hiperbolicznej, a w tej, ze swej zasady,
    >pewne błędy wzajemnie się kompensują - tj. pomiar bazuje na
    >obliczaniu wzajemnych różnic pomiędzy sygnałami. Jeżeli pod wpływem
    >temperatury zmienią się charakterystyki filtrów, a w związku z tym
    >pewnie i opóźnienie przez nie wprowadzane, to pomiar nie będzie
    >zaburzony, bo wszystkie sygnały będą podlegać jednakowemu opóźnieniu,
    >więc różnica między sygnałami nie będzie zaburzona.

    Ale ja nie o tym - tylko ze chip chodzi z zegarem ~5MHz, krok rzedu
    200ns, i nie moze dokladniej zmierzyc roznic czasowych.
    A 200ns to 60m ... a jednak jakos moze, bo odbiornik podaje pozycje
    dokladniej :-)

    J.