  • Data: 2009-01-25 18:32:46
    Temat: Re: częstotliwościomierz
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No ale to są tylko wskaźniki a nie mierniki. Nawet zabawiając sie w
    > wzorcowanie z jakimś dobrym wzorcem lub innym lepszym miernikiem - nikt
    > nie zagwarantuje że za dwa dni dokładność będzie nadal w sensownej
    > normie. Jeśli takie coś wystarczy - to nie problem przecież zmajstrować
    > na zwyklym ttl dzielnik wejściowy a dalszy pomiar na timerze sprzętowym
    > w uP typu atmega/attiny + wyświetlacz lcd 16x2.
    Wskaźnik od miernika różni się dokładnością pomiaru.
    Ja myślę, że klasa miernika < 5% to w zasadzie już wskaźnik.
    Jeśli chodzi o stabilność pomiaru, to nie jeat tak źle.
    Nie sądzę, aby ktoś zaprojektował tu wzorzec gorszy od rezonatora
    kwarcowego.
    Jeżeli kondensatory są stałe - bez trymera np. NPO, to stabilność
    zamkniętego w obudowie urządzenia po wygrzaniu np. 1h,
    może być całkiem znośna. Jeśli nie można podgrzać ten kwarc nieco jakimś
    BD285 sterowanym np. DS18B20.
    Tutaj jest znacznie więcej starszych doświadczeniem kolegów, którzy temat
    juz opanowali.
    Można też wymienić kwarc na generator stabilizowany.
    To rozwiązanie jednak, obawiam się, przekroczyło w tym momencie ZAŁOŻENIE.:
    wkład 100 zł.
    Wszystko zależy od tego, czego oczekujemy.

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB