  • 11. Data: 2014-07-07 23:43:33
    Temat: Re: [crosspost]o skutecznym kar sposobie, czyli fotoradary na Pomorzu.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości grup
    >sie czepiliście tej prędkości. w weekend pojechałem Wro-Poz-Wro.
    >Byłem świadkiem kilkunastu powaznych wykroczeń, które odbyły sie bez
    >jakiegos wielkiego przekraczania prędkości. Wśród nich: wyprzedzanie
    >na podwójnej ciągłej+zakaz wyprzedzania.

    No wiesz, jesli w zakazali wyprzedzania nie wiadomo po co ...

    >Wyprzedzanie na przejściu dla pieszych + ominięcie wysepki z
    >przejściem z lewej strony. Kilka razy przejechanie czerwonego (nie,
    >nie chodzi o Indianina). Wymuszenie pierwszeństwa (tu specjalne
    >podziękowania dla kierowców białych blaszaków). Lista jest dłuższa.

    Wlasnie przejechalem, moze ze dwie grozne sytuacje zobaczylem.
    Oczywiscie drobniejszych wykroczen nie licze, szczegolnie tych, ktore
    sam popelnilem :-)

    J.

  • 12. Data: 2014-07-08 00:19:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >usprawnić i zwiększyć bezpieczeństwo, tylko po to żeby zarobić, kiedy
    >wybrałem się na Pomorze i co widzę?
    >Widzę, że w odróżnieniu od sytuacji sprzed roku i dalej, że
    >znakomita większość karnie mniej więcej tyle ile pozwalają znaki. A
    >ten co jedzie za tym który jedzie zgodnie z przepisami, nie tylko nie
    >wisi mu na ogonie, nie trąbi, nie wyprzedza nerwowo, ale w większości
    >zachowuje to co w PL jest niemalże niespotykane - ODSTĘP.

    >Nie wątpię że pomorskie gminy, z (nie)sławnym Białym Borem na czele,
    >chciały głównie zarobić, ale w efekcie mamy rewelacyjną poprawę

    Czekaj czekaj - ale BB itp te FR maja od dawna. Wiec dlaczego dopiero
    w tym roku poprawa ?

    A po minieciu FR poprawa znika ?

    >praworządności na drogach :) i pewnie wielu grupowiczów (zwłaszcza z
    >p.m.s) się nie zgodzi, ale też i poprawę bezpieczeństwa.

    Ale to sie za rok dowiemy, po sprawdzeniu statystyk za ten rok :-)

    >Dodam, że wracając, po przekroczeniu granicy woj. wielkopolskiego
    >sytuacja zmieniła się diametralnie. Wiszenie na ogonie, mruganie ...
    >ogólna presja na to żeby nie "wlec się" 1.2x tyle ile wolno,

    2010 2011 2012 2013
    1490 1336 1319 1182 wypadki kujawsko pomorskie
    228 234 222 179 zabici
    2660 2910 2763 2641 pomorskie
    198 222 179 174
    1485 1544 1407 1503 zachodnioporskie
    151 170 131 155
    2930 2996 2565 2633 wielkopolskie
    343 405 315 289
    2294 2948 3211 2586 dolnoslaskie
    241 258 238 223

    Imo - taki tam zwykly rozrzut statystyczny. I wcale w pomorskim nie
    polepszylo sie bardziej niz w wielkopolskim.

    J.

  • 13. Data: 2014-07-08 01:08:26
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 7 lipca 2014 22:56:34 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > 3 pasy drogi jednokierunkowej i 70kmh. Pokaż przepis.
    >

    > --
    >
    > Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    To że pierdolnięty jesteś wiadomo od dawna. Ale żeby aż tak Cie pojebało. Skąd ja mam
    znać jakiś przepis obowiązujący tych od budowy i utrzymania dróg? Może jeszcze mam
    znać przepisy dotyczące zawartości asfaltu w mieszance do budowy dróg w rejonach
    podbiegunowych? Wiem że takie międzynarodowe przepisy są. W`Łodzi wyremontowali drogę
    przelotową przez miasto. I 60 postawili. Ludzie pytali dlaczego to w wiadomościach
    regionalnych odpowiedzieli ci od dróg że jak postawią ekrany dźwiękochłonne to
    podniosą, bo taki jest przepis.

  • 14. Data: 2014-07-08 07:48:54
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-07 23:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Artur Miller" napisał w wiadomości grup
    >
    > No wiesz, jesli w zakazali wyprzedzania nie wiadomo po co ...

    np po to, ze za chwilę jest niewidoczna z większej odległości dolinka, z
    której wyskakuje cos na czołówkę jak już jest trochę za późno na
    reakcję. Poza kilkoma ograniczeniami prędkości (no właśnie...) nie ma na
    tej drodze (Wro-Rawicz-Gostyń-Poz) bezsensownych zakazów.

    @

  • 15. Data: 2014-07-08 10:46:47
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.07.2014 o 22:52 Artur Miller <n...@n...com> pisze:

    > przejechanie czerwonego (nie, nie chodzi o Indianina)

    Tylko o socjalistę? BP NMSP

    --
    SW3
    ----

  • 16. Data: 2014-07-08 11:13:58
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-07-08 01:08, k...@g...com pisze:

    > To że pierdolnięty jesteś wiadomo od dawna. Ale żeby aż tak Cie pojebało.
    Kogutek - łyknij Nervosolu, bo ostatnio Ci popuszcza. Mam jedynie
    nadzieję, że zwieracze masz w lepszym stanie, niż nerwy.
    A co do tematu to sam bredzisz. Jest coś takiego, jak objazd, gdzie tzw.
    inżynier ruchu przejeżdża odcinek i zapisuje, gdzie co postawić albo
    namalować. Jest też coś takiego, jak logika i prawa fizyki. Nie tylko
    przepisy do wszystkiego, aż do zrzygania.
    Ponieważ ta grupa działa jedynie na przykładach i trudno o uogólnienie,
    to dam dwa przykłady:
    1. droga wojewódzka 933 odcinek wylotowy z Oświęcimia na Chrzanów.
    Cały czas była tam linia przerywana z małymi wyjątkami. Nie tak dawno
    wymalowano podwójną ciągłą na prostym odcinku 2 km.
    Czy tu zmieniły się jakieś przepisy, że nagle "zaszła taka konieczność"?
    Dodam, że jeden rower tam wystarczy, żeby zablokować cały ruch, o ile
    ktoś się nie zdecyduje przekroczyć tej zas...ej linii. Ja bym raczej
    obstawiał związki tego jegomościa, który decyduje o rodzaju malowanej
    linii z firmą malującą, ale mogę się mylić.
    Przykład 2. Jedziemy z Brzeszcz do Bielska drogą lokalną przez
    Dankowice. Ograniczeń bardzo mało, kilka zakrętów, które trzeba
    pokonywać max 70 km/h a ograniczenia nie ma - teren niezabudowany
    (wraków na poboczu też jakoś nie ma - dziwne, ludzie sami zwolnili, bez
    znaku?? myślą samodzielnie???).
    Powrót Bielsko - Brzeszcze krajową 1 przez Czechowice. Co chwilę 70,
    czasem 50 na dwupasmówce.
    Jacek

  • 17. Data: 2014-07-08 11:17:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 07 Jul 2014 16:08:26 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > To że pierdolnięty jesteś wiadomo od dawna. Ale żeby aż tak Cie
    > pojebało. Skąd ja mam znać jakiś przepis obowiązujący tych od budowy i
    > utrzymania dróg?

    nie znasz przepisów ale się na nie powołujesz wyzywając innych.
    Lecz się na nogi

  • 18. Data: 2014-07-08 13:57:00
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jak się przestaniesz podpisywać kredkami to przyjdź na grupę

    Jak sie nauczysz korzystac z Usenetu, to przyjdz na grupe.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 19. Data: 2014-07-08 14:24:37
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-07-07 20:00, m pisze:
> [...]
    > ogonie, nie trąbi, nie wyprzedza nerwowo, ale w większości zachowuje to
    > co w PL jest niemalże niespotykane - ODSTĘP.

    pojedź sobie do Bogatyni - tam to nawet dres w BMW ruszając z piskiem
    rusza bardzo powoli i jedzie 40km/h ;)
    A nad morzem- pewnie turyści się przestraszyli, a że to oni teraz
    głównie generują ruch, to i wszystko wolniej jedzie...

    Łukasz

  • 20. Data: 2014-07-08 19:50:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >późno na reakcję. Poza kilkoma ograniczeniami prędkości (no
    >właśnie...) nie ma na tej drodze (Wro-Rawicz-Gostyń-Poz)

    To jest droga drugiej kategorii, zainteresowanie policjantow i ITD
    jest nia mniejsze :-)

    Samochody sa rozne, widocznosc rozna, znajomosc trasy rozna ...

    J.