    From: m...@s...net
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [crosspost] Jaka antena we wskazanej lokalizacji?
    Date: Sat, 25 Sep 2010 21:39:34 +0200

    W dniu 25.09.2010 04:03, Piotr "Curious" Slawinski pisze:
    > mysle ze warto byloby skupic sie na probie zbudowania 'kierunkowego',
    > podwojnego biquada konkretnie na kanal 45 - koszt niewielki. do tego dolozyc
    > solidny wzmacniacz. sam biquad zapewni tlumienie sasiednich kanalow (w tym
    > zaklocen) wiec jedyne co bedzie 'szumiec' to wzmacniacz. wzmacniacz przy
    > takich odleglosciach i tak sie przyda, warto wiec poszukac czegos
    > niskoszumnego.
    >
    > jesli taka konstrukcja da odbior porownywalny z siatka (oczywiscie biquad
    > bedzie 'zbyt waski' na dvb-t, ale umozliwi w ogole pomiar sily sygnalu i
> [...]

    W międzyczasie zorganizowałem inną antenę - Yagi. Niestety nie wiem jaki
    ma zysk, ale wygląda jak na zdjęciu, tylko maja o 3 direktory więcej.
    http://img180.imageshack.us/img180/6842/22123654.jpg
    W puszce nie miała symetryzatora więc zamontowałem wzmacniacz z
    siatkówki. Teraz bez problemu odbieram polskie kanały cyfrowe. Na
    dodatek udało się na strychu :D TV pokazuje moc sygnału 70%, jakość
    100%. Jeśli tak będzie przy niesprzyjającej pogodzie to problem rozwiązany.

    Puki co nie będę nic więcej kombinował, ale dziękuję za rade.