eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[cross] Android w samochodzie i CAN
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 87

  • 81. Data: 2015-01-29 10:37:20
    Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jan 2015, r...@k...net wrote:

    > W dniu środa, 28 stycznia 2015 00:31:48 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:
    >> Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSI
    >> (tak, można mieć kilka kart kontrolerów na jednej magistrali,
    >> w tym podpiętych do kilku różnych komputerów, choć OSy które
    >> potrafią coś takiego obsłużyć można policzyć na połowie
    >> palców jednej ręki drwala).
    > Dlaczego? Praktycznie każdy OS który obsługuje SCSI coś takiego potrafi.

    Bierzesz dwa komputery, wpinasz na jedną SCSI i obsługujesz filesystem
    na tych samych dyskach?
    Może mało wyraźnie napisałem, że chodzi o współbieżne korzystanie
    z tych samych lusterek... no dobra, dysków :)
    Druga sprawa to kontrolery - znacząca część przy włączeniu daje sobie
    radośnie różne resety na SCSI, tak jakby nic innego nie miało prawa
    w tym czasie działać.

    > Osobiście nie spotkałem OS'a który miałby z tym problem.

    Hm... chyba wszystkie un*xy dają SCSI lock, jak jeden komp "zawłaszczy"
    dysk to drugi nie może się dorwać. Pierwsze spotkanie z tym
    feature na SCSI po FC mnie zaskoczyło :)

    pzdr, Gotfryd


  • 82. Data: 2015-01-29 11:02:26
    Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2015, Pszemol wrote:

    > Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,

    Moment.
    Po kolei:

    > zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
    > jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
    > obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
    > 4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...

    Primo, Ty piszesz o lusterkach prawym i lewym, tak?
    Czyli niby (w późniejszym poście) masz świadomość, że rozwiązania
    takie jak CAN stosuje się po to, aby ZMNIEJSZYĆ liczbę
    przewodów, a jednocześnie proponujesz wizję konstrukcji,
    w której ZWIĘKSZASZ liczbę przewodów sterujących, i to
    w krytycznym miejscu, bo nie tylko oblatujących auto
    dookoła, ale jeszcze przechodzących przez ruchome części?

    Zwracam uwagę, że to co piszesz jest DIAMETRALNIE PRZECIWNE
    do przypadku, w którym "końcówka CAN" steruje fizycznym
    lusterkiem, szybą, zamkiem i czymś tam jeszcze, ale znajdującymi
    się OBOK SIEBIE!

    Druga część jest trudniejsza.
    Opisz jak sobie to "logowanie" wyobrażasz.
    Przypomnę, że mamy do czynienia z "multihosted" magistralą,
    na której KAŻDY może nadawać, KAŻDY widzi całą transmisję,
    jest wykorzystywana m.in. przy diagnostyce, a mamy przeciwko
    sobie włamywacza, który chce wydać "lewy" rozkaz.
    Ta magistrala nijak nie jest przystosowana do "blokowania
    transmisji", co chcesz zrobić!

    Bo mi wychodzi że proponujesz:
    - uwalenie możliwości diagnostyki
    - bo szyfrowanie trasmisji jest konieczne
    - co nijak nie będzie pasowało do idei prostego sterowania magistralą
    - kosztem narzutu wyrażonego dwucyfrową liczbą pewnie.

    >> Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora
    >> z logowaniem"!
    >
    > Zgoda.

    No jak chcesz je wymusić?
    Kartką "włamywaczu, prosimy najpierw się wlogować, przed wydaniem
    rozkazu do lusterka"?
    Po czym zidentyfikujesz, że nadaje "uprawniony" sprzęt?

    pzdr, Gotfryd


  • 83. Data: 2015-01-29 11:11:17
    Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
    Od: "Ghost" <g...@e...com>



    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1501291051450.5488@quad..
    .

    > Opisz jak sobie to "logowanie" wyobrażasz.
    > Przypomnę, że mamy do czynienia z "multihosted" magistralą,
    >na której KAŻDY może nadawać, KAŻDY widzi całą transmisję,
    >jest wykorzystywana m.in. przy diagnostyce, a mamy przeciwko
    >sobie włamywacza, który chce wydać "lewy" rozkaz.
    > Ta magistrala nijak nie jest przystosowana do "blokowania
    >transmisji", co chcesz zrobić!

    Ależ pszemuś bardzo pragnie zapomnieć, że walnął tego babola, a ty mu
    przypominasz. Zlituj się!


  • 84. Data: 2015-01-29 13:51:53
    Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2015, Ghost wrote:

    > Zlituj się!

    Aj, już się zamykam!

    pzdr, Gotfryd


  • 85. Data: 2015-01-30 19:39:21
    Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:54c8e899$0$2642$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    >>>>Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
    >>>>zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
    >>>>jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
    >>>>obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
    >>>>4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...
    >>
    >>> Ale po co tam jakis procesor ?
    >>
    >>> Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania.
    >>> A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
    >>> Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN.
    >
    >>Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać
    >>sygnały i zapamiętywać pozycje lusterek do pamiętania ich
    >>niż analogowo.
    >
    > Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i
    > zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-)

    Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy,
    że pobór prądu silnika prądu stałego zwiększa się znacznie
    przy zwiększonym obciążeniu (gdy silnik dokręci lusterko do
    oporu) i wtedy wciąż masz 4 druty a wiesz gdzie jest lusterko.



  • 86. Data: 2015-01-30 20:34:17
    Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-30 o 19:39, Pszemol pisze:
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > news:54c8e899$0$2642$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    >> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    >>>>> Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
    >>>>> zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
    >>>>> jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
    >>>>> obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
    >>>>> 4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...
    >>>
    >>>> Ale po co tam jakis procesor ?
    >>>
    >>>> Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania.
    >>>> A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
    >>>> Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN.
    >>
    >>> Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać
    >>> sygnały i zapamiętywać pozycje lusterek do pamiętania ich
    >>> niż analogowo.
    >>
    >> Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i
    >> zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-)
    >
    > Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy,
    > że pobór prądu silnika prądu stałego zwiększa się znacznie
    > przy zwiększonym obciążeniu (gdy silnik dokręci lusterko do
    > oporu) i wtedy wciąż masz 4 druty a wiesz gdzie jest lusterko.
    >
    I się projektant zdziwi używając takiego rozwiązania w naszym
    klimacie w zimie jak lusterko zamarznie czy się zawias przytrze.


    Pozdrawiam


  • 87. Data: 2015-01-30 22:31:14
    Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
    Od: "Ghost" <g...@e...com>



    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:magj4a$2l2$...@d...me...

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:54c8e899$0$2642$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości

    >>>> A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?

    >> Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i
    >> zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-)

    >Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy,
    >że pobór prądu silnika prądu stałego zwiększa się znacznie
    >przy zwiększonym obciążeniu (gdy silnik dokręci lusterko do
    >oporu) i wtedy wciąż masz 4 druty a wiesz gdzie jest lusterko.

    Niezły sposób na pamięć ustawień. Hehe, kreatywny wyznawca srajfona.

strony : 1 ... 8 . [ 9 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: