-
81. Data: 2015-01-29 10:37:20
Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 28 Jan 2015, r...@k...net wrote:
> W dniu środa, 28 stycznia 2015 00:31:48 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news
napisał:
>> Z bardziej powszechnych, relatywnie blisko jest SCSI
>> (tak, można mieć kilka kart kontrolerów na jednej magistrali,
>> w tym podpiętych do kilku różnych komputerów, choć OSy które
>> potrafią coś takiego obsłużyć można policzyć na połowie
>> palców jednej ręki drwala).
> Dlaczego? Praktycznie każdy OS który obsługuje SCSI coś takiego potrafi.
Bierzesz dwa komputery, wpinasz na jedną SCSI i obsługujesz filesystem
na tych samych dyskach?
Może mało wyraźnie napisałem, że chodzi o współbieżne korzystanie
z tych samych lusterek... no dobra, dysków :)
Druga sprawa to kontrolery - znacząca część przy włączeniu daje sobie
radośnie różne resety na SCSI, tak jakby nic innego nie miało prawa
w tym czasie działać.
> Osobiście nie spotkałem OS'a który miałby z tym problem.
Hm... chyba wszystkie un*xy dają SCSI lock, jak jeden komp "zawłaszczy"
dysk to drugi nie może się dorwać. Pierwsze spotkanie z tym
feature na SCSI po FC mnie zaskoczyło :)
pzdr, Gotfryd
-
82. Data: 2015-01-29 11:02:26
Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 27 Jan 2015, Pszemol wrote:
> Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
Moment.
Po kolei:
> zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
> jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
> obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
> 4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...
Primo, Ty piszesz o lusterkach prawym i lewym, tak?
Czyli niby (w późniejszym poście) masz świadomość, że rozwiązania
takie jak CAN stosuje się po to, aby ZMNIEJSZYĆ liczbę
przewodów, a jednocześnie proponujesz wizję konstrukcji,
w której ZWIĘKSZASZ liczbę przewodów sterujących, i to
w krytycznym miejscu, bo nie tylko oblatujących auto
dookoła, ale jeszcze przechodzących przez ruchome części?
Zwracam uwagę, że to co piszesz jest DIAMETRALNIE PRZECIWNE
do przypadku, w którym "końcówka CAN" steruje fizycznym
lusterkiem, szybą, zamkiem i czymś tam jeszcze, ale znajdującymi
się OBOK SIEBIE!
Druga część jest trudniejsza.
Opisz jak sobie to "logowanie" wyobrażasz.
Przypomnę, że mamy do czynienia z "multihosted" magistralą,
na której KAŻDY może nadawać, KAŻDY widzi całą transmisję,
jest wykorzystywana m.in. przy diagnostyce, a mamy przeciwko
sobie włamywacza, który chce wydać "lewy" rozkaz.
Ta magistrala nijak nie jest przystosowana do "blokowania
transmisji", co chcesz zrobić!
Bo mi wychodzi że proponujesz:
- uwalenie możliwości diagnostyki
- bo szyfrowanie trasmisji jest konieczne
- co nijak nie będzie pasowało do idei prostego sterowania magistralą
- kosztem narzutu wyrażonego dwucyfrową liczbą pewnie.
>> Sterowanie taką magistralą NIE POTRZEBUJE żadnego "procesora
>> z logowaniem"!
>
> Zgoda.
No jak chcesz je wymusić?
Kartką "włamywaczu, prosimy najpierw się wlogować, przed wydaniem
rozkazu do lusterka"?
Po czym zidentyfikujesz, że nadaje "uprawniony" sprzęt?
pzdr, Gotfryd
-
83. Data: 2015-01-29 11:11:17
Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1501291051450.5488@quad..
.
> Opisz jak sobie to "logowanie" wyobrażasz.
> Przypomnę, że mamy do czynienia z "multihosted" magistralą,
>na której KAŻDY może nadawać, KAŻDY widzi całą transmisję,
>jest wykorzystywana m.in. przy diagnostyce, a mamy przeciwko
>sobie włamywacza, który chce wydać "lewy" rozkaz.
> Ta magistrala nijak nie jest przystosowana do "blokowania
>transmisji", co chcesz zrobić!
Ależ pszemuś bardzo pragnie zapomnieć, że walnął tego babola, a ty mu
przypominasz. Zlituj się!
-
84. Data: 2015-01-29 13:51:53
Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 29 Jan 2015, Ghost wrote:
> Zlituj się!
Aj, już się zamykam!
pzdr, Gotfryd
-
85. Data: 2015-01-30 19:39:21
Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:54c8e899$0$2642$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
>>>>Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
>>>>zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
>>>>jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
>>>>obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
>>>>4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...
>>
>>> Ale po co tam jakis procesor ?
>>
>>> Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania.
>>> A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
>>> Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN.
>
>>Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać
>>sygnały i zapamiętywać pozycje lusterek do pamiętania ich
>>niż analogowo.
>
> Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i
> zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-)
Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy,
że pobór prądu silnika prądu stałego zwiększa się znacznie
przy zwiększonym obciążeniu (gdy silnik dokręci lusterko do
oporu) i wtedy wciąż masz 4 druty a wiesz gdzie jest lusterko.
-
86. Data: 2015-01-30 20:34:17
Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-01-30 o 19:39, Pszemol pisze:
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
> news:54c8e899$0$2642$65785112@news.neostrada.pl...
>> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
>>>>> Co wcale nie znaczy że procesor będzie siedział W lusterku,
>>>>> zwłaszcza że lusterek bocznych masz dwa... Procesor będzie
>>>>> jeden, siedział przy manipulatorze ręcznym lusterek który
>>>>> obsługuje kierowca i z tego układu będzie wychodziło po
>>>>> 4 kable do dwu silników X i Y w każdym lusterku...
>>>
>>>> Ale po co tam jakis procesor ?
>>>
>>>> Tylko ze zalozyles najprostszy model sterowania.
>>>> A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
>>>> Lusterka z enkoderami ... i juz jest sens procesora w srodku i CAN.
>>
>>> Pytasz po co procesor: ano właśnie po to, że łatwiej cyfrowo obrabiać
>>> sygnały i zapamiętywać pozycje lusterek do pamiętania ich
>>> niż analogowo.
>>
>> Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i
>> zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-)
>
> Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy,
> że pobór prądu silnika prądu stałego zwiększa się znacznie
> przy zwiększonym obciążeniu (gdy silnik dokręci lusterko do
> oporu) i wtedy wciąż masz 4 druty a wiesz gdzie jest lusterko.
>
I się projektant zdziwi używając takiego rozwiązania w naszym
klimacie w zimie jak lusterko zamarznie czy się zawias przytrze.
Pozdrawiam
-
87. Data: 2015-01-30 22:31:14
Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:magj4a$2l2$...@d...me...
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:54c8e899$0$2642$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
>>>> A jak jest auto z pamiecia ustawien kierowcy ?
>> Tylko wtedy przydaje sie sprzezenie zwrotne, ilosc kabelkow rosnie, i
>> zaczynaja miec sens trzy procesory - w lusterkach i w manipulatorze :-)
>Nie jest to potrzebne gdy projektant pomyśli chwilkę i zauważy,
>że pobór prądu silnika prądu stałego zwiększa się znacznie
>przy zwiększonym obciążeniu (gdy silnik dokręci lusterko do
>oporu) i wtedy wciąż masz 4 druty a wiesz gdzie jest lusterko.
Niezły sposób na pamięć ustawień. Hehe, kreatywny wyznawca srajfona.