-
Data: 2015-01-28 00:51:02
Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
news:ma94ee$51l$1@usenet.news.interia.pl...
> W dniu 2015-01-27 o 19:50, Pszemol pisze:
>> "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
>> news:ma815r$sho$1@usenet.news.interia.pl...
>>> Kilka lat temu były opisywane przypadki włamu do aut, właśnie przez
>>> podpięcie się do CAN-u przez lusterko zewnętrzne - metoda szybka i
>>> bezśladowa. Wystarczyło tylko "wydłubać" szkiełko z oczodołu i już
>>> jest dostęp do przewodów.
>>
>> Dostęp do przewodów, ale nie tych co trzeba... niestety.
>> Te opisy to była ściema, prawdopodobnie podsycana
>> przez firmy ubezpieczeniowe żerujące na strachu właścicieli
>> samochodów przed kradzieżą swoich ukochanych auto-pupilków.
>
> Nie wiem, nie siedzę w tych tematach.
> Czyli, pomimo tego, iż lusterkami macha CAN, to dostanie się do wnętrza
> lusterka i podpięcie się pod CAN nic nie da?
> Czy też CAN siedzi wewnątrz pojazdu, macha natomiast lusterkami podając
> już tylko sygnały wykonawcze na silniczki (i grzałkę) w lusterku - a więc
> linii CAN niet w lusterku?
Otóż to. CAN macha procesorem lusterek w drzwiach, umieszczonym
tuż pod ręcznymi manipulatorami lusterek - zwykle zintegrowana ta
sama płytka elektroniczna z otwieraniem/zamykaniem drzwi i okien.
Pamiętaj, że samochody robi się w dziesiątkach milionów sztuk i tam
się oszczędza na wszystkim, nawet na tym że może iść 4 zamiast 6 drutów.
> Przy okazji:
> Czy CAN wychodzi przez wtyczkę do przyczepy?
Ja nie wiem na 100% ale obstawiam że nie.
> Swego czasu jakiś mechanik mówił mi, że tak. Miałem (i mam) duże
> wątpliwości. Abstrahując od dwóch modeli gniazd - mimo wszystko wydaje mi
> się to zbyt ryzykowne, aby wystawiać sygnał na zewnątrz. I to bez
> firewalla ;)
Nie słuchaj co Ci mówi taki czy inny mechanik tylko otwórz sobie
diagram połączeń do swojego samochodu i się dowiesz jak jest naprawdę.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.15 00:53 Pszemol
- 28.01.15 08:44 Ghost
- 28.01.15 09:47 Marek
- 28.01.15 10:47 r...@k...net
- 28.01.15 11:01 J.F.
- 28.01.15 11:57 Adam
- 28.01.15 14:13 Pszemol
- 28.01.15 14:48 J.F.
- 28.01.15 16:10 Piotr Wyderski
- 29.01.15 11:02 Gotfryd Smolik news
- 29.01.15 10:37 Gotfryd Smolik news
- 29.01.15 11:11 Ghost
- 29.01.15 13:51 Gotfryd Smolik news
- 30.01.15 19:39 Pszemol
- 30.01.15 20:34 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?