-
Data: 2014-06-30 12:16:29
Temat: Re: cpu shading by sse intrinsics
Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 30 czerwca 2014 10:42:48 UTC+2 użytkownik Wojciech Muła napisał:
> On Saturday, June 28, 2014 12:48:05 PM UTC+2, firr wrote:
>
> > chodzi o dwie rzeczy
>
> >
>
> > 1) jak ew przyspieszyc czy ladniej to zapisac z poziomu c
>
>
>
> Nie licz za każdym razem normalnej, ani jej nie normalizuj (to
>
> pierwiastek i trzy dzielenia - dwie najwolniejsze operacje na CPU).
>
> Shader nie powinien liczyć normalnej, a jedynie intensywność światła.
>
> Mieszasz odpowiedzialności i wychodzi sieczka.
>
>
>
> > 2) jak przepisac to i przyspieszyc przy pomocy sse intrinsics (uzywam mingw gcc
4.7 wiec tak zeby poszlo pod tym kompilatorem)
>
>
>
> Najpierw dobrze napisz wersję skalarną, potem zastanawiaj się jak
>
> ją przyspieszyć SIMD-ami. Zresztą wątpliwe, czy zrobisz to lepiej niż
>
> kompilator, popatrz na http://locklessinc.com/articles/vectorize/.
>
>
nie przypuszczam zeby bylo to watpliwe, ztcw te wektoryzery potrafia wykonac ledwie
szczatkowe
operacje
co do przepisywania na razie chyba porobie troszke prostsze testy (bo w tych
wiekszych troche sie gubie) - zobacze np czy zwykle obracanie wektorow coskolwiek
przyspiesza
(nie spodziewam sie za wiele ale trzeba sprawdzic)
cos w stylu - pseudokod roboczy
float modelRight_x;
float modelRight_y;
float modelRight_z;
float modelUp_x;
float modelUp_y;
float modelUp_z;
float modelDir_x;
float modelDir_y;
float modelDir_z;
float normal_x[100*1000];
float normal_y[100*1000];
float normal_z[100*1000];
float n_x[100*1000];
float n_y[100*1000];
float n_z[100*1000];
for(int i=0; i<100*1000; i++)
{
normal_x[i] = n_x[i]*modelRight_x + n_y[i]*modelRight_y + n_z[i]*modelRight_z;
normal_y[i] = n_x[i]*modelUp_x + n_y[i]*modelUp_y + n_z[i]*modelUp_z;
normal_z[i] = n_x[i]*modelDir_x + n_y[i]*modelDir_y + n_z[i]*modelDir_z;
}
float4 modelRight_4x = populate(modelRight_x);
for(int i=0; i<100*1000; i+=4)
{
add_ps(
normal_x[i] = add_ps(
mul_ps(n_x, modelRight_x),
mul_ps(n_y, modelRight_y) ),
mul_ps(n_z, modelRight_z))
normal_y[i] = add_ps(
mul_ps(n_x, modelUp_x),
mul_ps(n_y, modelUp_y) ),
mul_ps(n_z, modelUp_z))
normal_z[i] = add_ps(
mul_ps(n_x, modelDir_x),
mul_ps(n_y, modelDir_y) ),
mul_ps(n_z, modelDir_z))
}
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Moduł BT BLE 5.0
- 2024-12-30 Łódź => Application Security Engineer <=
- 2024-12-30 Lublin => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-30 Nowy Outlander PHEV w PL
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S