  • 11. Data: 2015-05-28 16:57:20
    Temat: Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-05-27 18:38, ToMasz wrote:
    > monitorów CRT

    Arcade machine. Bez zaokrąglonych rogów i antyaliasingu elektronami
    traciło by klimat.

    http://www.instructables.com/id/DIY-Home-Arcade-Mach
    ine/

  • 12. Data: 2015-05-29 02:46:49
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Elektrolity nie lubią leniuchować, kineskopy także.

    Ale też nie lubią za dużo. W moim Flatronie, po 2 miesiacach 24/7 (wcześniej
    też było, ale nie aż tak wyraźnie, po prostu te 2 miechy spotęgowały to, co
    już było), nawet na moment nie zabrakło prądu, Norton Disk Doctor skutecznie
    złożył swój podpis, który widać offline nawet. Ale, świecący ekran daje się
    oglądać, choć do edycji i obróbki fotek, to już się nie nadaje... Ale
    zobaczyć foteczkę pieska Pani Krysi można jak najbardziej, a i gołe baby też
    mają, co mają :)
    Po naprawach monitor nie do zajebania... (zimne luty usunąłem i poprawiłem
    ostrość)

    --
    Spamerzy: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 13. Data: 2015-05-29 02:55:52
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:mk52sc$1tl$1@node2.news.atman.pl...
    > Daj ogłoszenie na http://gratyzchaty.pl/
    > Tam oddaje się tylko za darmo. Ewentualnie po koszcie przesyłki.

    Chyba skorzystam, oj, mam co oddać... Myślałem, żeby może rozebrać i na
    Alledrogo puścić po "torebce części" za złotówkę... Wystawiłbym na fajans,
    tylko nie chcialbym, aby złomiarze się do tego dobrali.

    > Paru staroci się pozbyłem. I nawet dostałem na parę piw. Takich lepszych
    > :-)

    Zazdroszczę - mnie stan zdrowia nie bardzo pozwala popiwkować...
    (Choc może jak pani doktór nie widzi [1], to za zasłonką sobie jakiegoś
    browarka strzelę) :)
    Ale, to może na nową antenę do radia wtedy uzbieram? :))

    --
    Spamerzy: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

    [1] Diabetes mellitus...

  • 14. Data: 2015-05-29 15:56:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-29 o 02:46, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > najbardziej, a i gołe baby też mają, co mają :)
    > Po naprawach monitor nie do zajebania... (zimne luty usunąłem i

    U klientów widywałem stare "bańki" które już na stałe miały wytauowane
    menu z programu fakturującego.

    A ja się zastanawiam, jak daleko stanąć, gdy będę próbował uruchomić
    714d, który stoi nie ruszany już jakiegoś 1992 roku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2015-05-29 16:08:25
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Może włączaj go gdzieś tak co rok, żeby się nie zastał ;)

    Aż tak mi nie zależy ;)

    > Elektrolity nie lubią leniuchować, kineskopy także.

    Czemu kineskopy?

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 16. Data: 2015-05-29 16:09:22
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    ACMM-033 <v...@i...pl> wrote:

    > Ale, świecący ekran daje się oglądać, choć do edycji i obróbki fotek, to
    > już się nie nadaje...

    Myślę, że dwukolorowy Hercules nie nadaje się do edycji i obróbki fotek
    również z kilku innych powodów...

  • 17. Data: 2015-05-29 17:26:15
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]

    Choć i tak się starzeje i widać, że już nie nówka. Ale chodzi.

    > U klientów widywałem stare "bańki" które już na stałe miały wytauowane
    > menu z programu fakturującego.

    Nie my jedni :))

    > A ja się zastanawiam, jak daleko stanąć, gdy będę próbował uruchomić 714d,
    > który stoi nie ruszany już jakiegoś 1992 roku.

    Napiszę dla potomności, może ktoś kiedyś będzie szukał, dlatego dalej jest
    to, co wiemy.
    Normalnie, kineskop ma zabezpieczenie przeciwimplozyjne mimo, że ruski, a
    waży tylko 18 kilo.
    Przed uruchomieniem jasne jest, że należało by go odkurzyć i spróbować
    chociaż pousuwać zauważone nieprawidłowości. Dobrze przygotować gaśnicę,
    choć w przypadku szybkiej reakcji powinno się bez niej obejść. Zapalić się
    lubi kurz, i/lub arcybadziewiasta płyta drukowana. Zwróć uwagę na trafo
    sieciowe - nawinięte "amelinium" i potrafi nie stykać lutowanie (U śp Babci
    przez to się zjarał, wersja 714p). Oczywiście, nie musi być awarii,
    telewizor właściwie zadbany, utrzymany, nie powinien sprawiać większych
    problemów. Nie uruchamiać zakurzonego, nie lubi tego blok WN. Sprawdź
    kabelki w podstawce lampy 6P45S, tam jest taka temperatura (a podstawka
    ceramiczna, bo inna nie wytrzymała by), że izolacja potrafi się upiec,
    częściowym remedium jest okablowanie jej tak, by mimo tego, kabelki nie
    dotknęły się.
    Czuwaj wobec powielacza - trzy stosy selenowe zalane żywicą, malutkie
    krążki, potrafią się niespodziewanie zgrzać, zrobić ciche puff i będziesz
    musiał szybko zafundować sobie wietrzenie, jeśli nie chcesz, aby zapach cię
    oczadził, jest niewąski, zapewniam.
    A jak już będzie oczyszczone, telewizor po latach wygrzeje się (ostrożnie
    odkurzaj bańkę, przed włączeniem, bo grafit dość łatwo schodzi). przez te
    kilka godzink, to masz szansę na to:
    https://www.youtube.com/watch?v=OE9OpLqxLBM
    https://www.youtube.com/watch?v=DWf7kL1xy1A
    https://www.youtube.com/watch?v=TS1A_-FBrhU
    ITD...
    I tyle dla potomności, bywa, ze i ja korzystam z takiego archiwum.

    896510439
    896126048
    (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", kurde, jehowita
    nawiedzony...)

  • 18. Data: 2015-05-29 23:24:53
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Gof" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Myślę, że dwukolorowy Hercules nie nadaje się do edycji i obróbki fotek
    > również z kilku innych powodów...

    Gwarantuję ci, że jest to zdecydowanie pełnosprawny monitor B&W, podpinałem
    do C128D i była cała skala szarości. A podpiąć się da, bo wyjście 80x25
    odpowiada elektrycznie portowi video Hercules/EGA. Na pinie 2 masz analogowy
    sygnał, zielony Neptun 156 też to łykał. Jedyny minus, to nieco rozstrzelone
    linie obrazu, ale za to niemal nie rozmywają się przy podkręceniu jasności,
    co dla mnie było bardzo ważne. Mam taki monitor i do C128D podpiąłem go po
    kilku latach nieużywania. Teraz też kilka lat poszło, pewnie by ruszył.
    Teoretycznie istnieje ryzyko, że monitor nie ogarnie synchronizacji, ale mój
    ogarniał bezproblemowo. Z przodu napis BEAM, do tabliczki nie udało mi się
    dostać, za ciasno się w szafie nie kurzy :)

  • 19. Data: 2015-05-30 00:01:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-29 o 16:08, Gof pisze:

    > Aż tak mi nie zależy ;)

    > Czemu kineskopy?

    Może ktoś mądrzejszy się wypowie - ja już nie pamiętam. Musiałbym
    przejrzeć stosy starych podręczników. Może maska? Może działo?
    W każdym razie w starych książkach były zalecenia, aby raz na jakiś czas
    (co kilka lat) uruchamiać odbiornik.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2015-05-31 14:37:58
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 27.05.2015 o 18:38, ToMasz pisze:
    > witam
    > mam na strychu parę telewizorów, monitorów CRT, magnetowidów. wszystko
    > było sprawne jak tam wędrowało. Spróbowałem na olx, nawet za darmo
    > niechcą. telefon chcieli ale nie miałem instrukcji obsługi.....
    > Czy macie jakieś pomysły co wydłubać z tv, magnetowidu przed....
    > utylizacją? A może da się taki sprzęt jakoś nietypowo wykorzystać?

    Ja wydłubałem transformator wysokiego napięcia. Niedługo będzie to
    element bardzo nietypowy.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl