-
1. Data: 2010-05-16 20:58:43
Temat: co wy na to ?
Od: szymo <s...@w...pl>
http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_
Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html
Zawsze wiedziałem że te wymiany oleju co 15.000 to jakaś paranoja.
-
2. Data: 2010-05-16 21:11:30
Temat: Re: co wy na to ?
Od: Gom <g...@g...com>
On 16 Maj, 20:58, szymo <s...@w...pl> wrote:
> http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_
Castrola__wymiana...
>
> Zawsze wiedziałem że te wymiany oleju co 15.000 to jakaś paranoja.
Zanim wrzucisz "niusa" na grupę, sprawdź najpierw datę jego
publikacji ;-)
--
Gom
-
3. Data: 2010-05-16 21:47:58
Temat: Re: co wy na to ?
Od: badzio <b...@g...com>
On 16 Maj, 20:58, szymo <s...@w...pl> wrote:
> http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_
Castrola__wymiana...
>
> Zawsze wiedziałem że te wymiany oleju co 15.000 to jakaś paranoja.
Spojrzales na date publikacji?
-
4. Data: 2010-05-16 21:58:10
Temat: Re: co wy na to ?
Od: "kogutek" <k...@v...pl>
>
http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_
Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html
>
> Zawsze wiedziałem że te wymiany oleju co 15.000 to jakaś paranoja.
Robili badania w Polsce na WATie. Do badań użyli dwóch wybranych losowo nowych
silników od 125p. W jednym zmieniali olej a w drugim tylko uzupełniali i
wymieniali filtr. Po iluś tam motogodzinach, odpowiadających przejechaniu 60
tysięcy rozkręcili i pomierzyli współpracujące części. Obydwa silniki były
zużyte w tym samym stopniu. Skręcili, dokręcili do 120 tysięcy i znowu zrobili
pomiary. Ten co miał wymieniany olej był bardziej zużyty. W podsumowaniu było o
właściwościach oleju i jego starzeniu. Wychodzi że olej do 1/4 przebiegu ma
słabe właściwości smarne. Dopiero jak rozpuści się w nim węgiel, znaczy się jak
się popularnie ubrudzi. To ma przez połowę przebiegu stabilne i najlepsze
własciwości smarne. Po przekroczeniu 3/4 przebiegu olej bardzo szybko się
degraduje.To jak w ramach dolewek utrzymywać parametry oleju pomędzy 1/4 a 3/4
jego przebiegu to po co wymieniać. Każdy silnik zużywa olej. Wynika to z budowy
i zasady działania silnika tłokowego. I jak do wymiany potrzeba 4 litry a w
okresie od wymiany do wymiany trzeba dolać litr. To spełniny jest warunek pracy
oleju w zakresie jego najlepszych włąściwości smarnych. Pytanie co mają zrobić
ci co nie widzą że im ubywa oleju, bo jeżdzą niedogrzanymi silnikami. I nie
spalone paliwo co dostaje się do oleju rozrzedza go sztucznie zawyżając ilość i
pogarszając właściwości smarne. Jedno jst pewne. Nie słuchać ich i ich opowieści
jakie to mają wspaniałe silniki nie zużywające oleju.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2010-05-16 22:26:01
Temat: Re: co wy na to ?
Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>
W dniu 2010-05-16 21:58, kogutek pisze:
>>
> http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_
Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html
>>
>> Zawsze wiedziałem że te wymiany oleju co 15.000 to jakaś paranoja.
> Robili badania w Polsce na WATie. Do badań użyli dwóch wybranych losowo nowych
> silników od 125p. W jednym zmieniali olej a w drugim tylko uzupełniali i
> wymieniali filtr. Po iluś tam motogodzinach, odpowiadających przejechaniu 60
> tysięcy rozkręcili i pomierzyli współpracujące części. Obydwa silniki były
> zużyte w tym samym stopniu. Skręcili, dokręcili do 120 tysięcy i znowu zrobili
> pomiary. Ten co miał wymieniany olej był bardziej zużyty.
Tylko takie pytanie - te ilestam tys km bylo pewnie zrobione "jednym
ciagiem" w krotkim okresie czasu. Co ze starzeniem sie oleju, z jazda
czasem na niedogrzanym silniku - czyli normlanej eksploatacji? Mysle, ze
wtedy nie jest juz tak rozowo.
-
6. Data: 2010-05-16 23:49:10
Temat: Re: co wy na to ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 16 May 2010 21:58:10 +0200, kogutek wrote:
>Robili badania w Polsce na WATie. Do badań użyli dwóch wybranych losowo nowych
>silników od 125p. W jednym zmieniali olej a w drugim tylko uzupełniali i
>wymieniali filtr. Po iluś tam motogodzinach, odpowiadających przejechaniu 60
>tysięcy rozkręcili i pomierzyli współpracujące części. Obydwa silniki były
>zużyte w tym samym stopniu. Skręcili, dokręcili do 120 tysięcy i znowu zrobili
>pomiary. Ten co miał wymieniany olej był bardziej zużyty.
I krajowy wladze nie rozpropagowaly tych wynikow, w sytuacji gdy i
oleju dla wszystkich chetnych brakowalo ?
Na PWr jest raport z badan "przedluzonych przebiegow oleju", gdzie
doszli do wniosku ze nowoczesny olej Selectol + mozna wymieniac
rzadziej niz poprzednie.
Z tym ze mierzono ciezarowkowe silniki w pracy stacjonarnej, wiec
wyniki trudniej mierzalne. No i nie probowano jezdzic do zarzniecia
tylko cos 2x wiecej.
J.
-
7. Data: 2010-05-17 01:37:13
Temat: Re: co wy na to ?
Od: "kogutek" <k...@v...pl>
> W dniu 2010-05-16 21:58, kogutek pisze:
> >>
> >
http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_
Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html
> >>
> >> Zawsze wiedzia�em şe te wymiany oleju co 15.000 to jaka�
paranoja.
> > Robili badania w Polsce na WATie. Do bada� uşyli dwóch wybranych losowo
nowych
> > silników od 125p. W jednym zmieniali olej a w drugim tylko uzupe�niali i
> > wymieniali filtr. Po ilu� tam motogodzinach, odpowiadaj�cych
przejechaniu 60
> > tysi�cy rozkr�cili i pomierzyli wspó�pracuj�ce
cz��ci. Obydwa silniki
by�y
> > zuşyte w tym samym stopniu. Skr�cili, dokr�cili do 120
tysi�cy i znowu
zrobili
> > pomiary. Ten co mia� wymieniany olej by� bardziej zuşyty.
>
> Tylko takie pytanie - te ilestam tys km bylo pewnie zrobione "jednym
> ciagiem" w krotkim okresie czasu. Co ze starzeniem sie oleju, z jazda
> czasem na niedogrzanym silniku - czyli normlanej eksploatacji? Mysle, ze
> wtedy nie jest juz tak rozowo.
Pewnie jednym cięgiem z przerwami na wymianę rozrządu, oleju, regulacje. O
starzeniu związanym z czasem w przypadku tego typu pomiaru nie da się mówić. Ale
jak popatrzeć na to z innej strony to ma sens. Jeśli olej od wymiany do wymiany
ma dwa okresy kiedy jest gorszy to różnice w zużyciu mogą pochodzić właśnie od
tego. Jak współczesny silnik 1500 w dobrym stanie technicznym zużywa ok. setki
oleju na tysiąc kilometrów. To po przebiegu 15 tysięcy zużyje 1,5 litra. Czyli
około połowy oleju jaki do niego wchodzi. Taki zmieszany stary olej z nowym
nigdy nie będzie miał na początku kiepskich parametrów bo już je miał. Nigdy też
nie będzie taki jak z końca przebiegu. Bo zużywa stary olej zmieszany z nowym. A
nie tylko nowy. Nigdy przesadnie nie dbałem o samochód. Zawsze był dla mnie
użyteczną rzeczą a nie elementem kultu. Olej w samochodach jakie miałem
zmieniałem od wielkiej pompy. Praktycznie całe życie na dolewkach i wymianach
filtrów. Nie zauważyłem żebym robił jakieś drastycznie małe przebiegi albo żeby
był bardziej awaryjny z tego powodu. U mnie silnik nigdy nie wytrzyma tyle co mu
fabryka dała. Zawsze wybieram miejsce pracy niedalekie miejscu w którym
mieszkam. Teraz mam dwa i pół kilometra w jedną stronę. U mnie silnik zawsze
będzie niedogrzany i będzie zużywał się szybciej, będzie więcej palił. Jeszcze
szybciej, bez względu na jakość oleju i częstotliwość jego wymiany będzie się
zużywał silnik eksploatowany w górnym zakresie mocy. Spotkalem się z takim
badaniem ze sprawdzali ile wytrzyma silnik obciążony jak przy prędkości 90/h i
jak przy 170/h. Okazało się że ten katowany miał 20% przebiegu silnika łagodniej
traktowanego. Z doświadczenia wiem że w silniku ma być olej przeznaczony do typu
silnika i że ma go być odpowiednia ilość. Reszta, czyli pilnowanie przebiegu po
jakim ma być wymieniony według mnie jest drugorzędna.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
8. Data: 2010-05-17 11:00:51
Temat: Re: co wy na to ?
Od: DoQ <p...@g...com>
szymo pisze:
> http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_
Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html
> Zawsze wiedziałem że te wymiany oleju co 15.000 to jakaś paranoja.
Fakt, castrol to taki "dobry" olej ze w zasadzie nie ma po co go wymieniac.
Pozdrawiam
Pawel
-
9. Data: 2010-05-17 13:28:19
Temat: Re: co wy na to ?
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
kogutek pisze:
> jego przebiegu to po co wymieniać. Każdy silnik zużywa olej. Wynika to z budowy
> i zasady działania silnika tłokowego. I jak do wymiany potrzeba 4 litry a w
Oczywiście. Pytanie czy zawsze są to ilości mierzalne bagnetem.
> okresie od wymiany do wymiany trzeba dolać litr. To spełniny jest warunek pracy
> oleju w zakresie jego najlepszych włąściwości smarnych. Pytanie co mają zrobić
> ci co nie widzą że im ubywa oleju, bo jeżdzą niedogrzanymi silnikami. I nie
> spalone paliwo co dostaje się do oleju rozrzedza go sztucznie zawyżając ilość i
Fajnie, tylko że wlewam do poziomu 2/3 między min a max. Gdy wylewam po 15 kkm jest
na oko tyle samo. Bardziej asekuracyjnie: wyraźnie ponad 1/2 powyżej min.
Zapewne, paliwo mi rozrzedza olej i podwyższa poziom.
Ciekawe tylko jak LPG to robi.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
10. Data: 2010-05-18 10:24:29
Temat: Re: co wy na to ?
Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>
> Zanim wrzucisz "niusa" na grupę, sprawdź najpierw datę jego
> publikacji ;-)
wiem że publikacja stara ale nigdzie nie mogłem swego czasu tego znaleźć
a teraz udało mi się i dlatego wrzuciłem