eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyco wy na to ?Re: co wy na to ?
  • Data: 2010-05-17 01:37:13
    Temat: Re: co wy na to ?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > W dniu 2010-05-16 21:58, kogutek pisze:
    > >>
    > >
    http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_
    Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html
    > >>
    > >> Zawsze wiedziaĹ&#65533;em Ĺźe te wymiany oleju co 15.000 to jakaĹ&#65533;
    paranoja.
    > > Robili badania w Polsce na WATie. Do badaĹ&#65533; uĹźyli dwĂłch wybranych losowo
    nowych
    > > silnikĂłw od 125p. W jednym zmieniali olej a w drugim tylko uzupeĹ&#65533;niali i
    > > wymieniali filtr. Po iluĹ&#65533; tam motogodzinach, odpowiadajÄ&#65533;cych
    przejechaniu 60
    > > tysiÄ&#65533;cy rozkrÄ&#65533;cili i pomierzyli wspĂłĹ&#65533;pracujÄ&#65533;ce
    czÄ&#65533;Ĺ&#65533;ci. Obydwa silniki
    byĹ&#65533;y
    > > zuĹźyte w tym samym stopniu. SkrÄ&#65533;cili, dokrÄ&#65533;cili do 120
    tysiÄ&#65533;cy i znowu
    zrobili
    > > pomiary. Ten co miaĹ&#65533; wymieniany olej byĹ&#65533; bardziej zuĹźyty.
    >
    > Tylko takie pytanie - te ilestam tys km bylo pewnie zrobione "jednym
    > ciagiem" w krotkim okresie czasu. Co ze starzeniem sie oleju, z jazda
    > czasem na niedogrzanym silniku - czyli normlanej eksploatacji? Mysle, ze
    > wtedy nie jest juz tak rozowo.
    Pewnie jednym cięgiem z przerwami na wymianę rozrządu, oleju, regulacje. O
    starzeniu związanym z czasem w przypadku tego typu pomiaru nie da się mówić. Ale
    jak popatrzeć na to z innej strony to ma sens. Jeśli olej od wymiany do wymiany
    ma dwa okresy kiedy jest gorszy to różnice w zużyciu mogą pochodzić właśnie od
    tego. Jak współczesny silnik 1500 w dobrym stanie technicznym zużywa ok. setki
    oleju na tysiąc kilometrów. To po przebiegu 15 tysięcy zużyje 1,5 litra. Czyli
    około połowy oleju jaki do niego wchodzi. Taki zmieszany stary olej z nowym
    nigdy nie będzie miał na początku kiepskich parametrów bo już je miał. Nigdy też
    nie będzie taki jak z końca przebiegu. Bo zużywa stary olej zmieszany z nowym. A
    nie tylko nowy. Nigdy przesadnie nie dbałem o samochód. Zawsze był dla mnie
    użyteczną rzeczą a nie elementem kultu. Olej w samochodach jakie miałem
    zmieniałem od wielkiej pompy. Praktycznie całe życie na dolewkach i wymianach
    filtrów. Nie zauważyłem żebym robił jakieś drastycznie małe przebiegi albo żeby
    był bardziej awaryjny z tego powodu. U mnie silnik nigdy nie wytrzyma tyle co mu
    fabryka dała. Zawsze wybieram miejsce pracy niedalekie miejscu w którym
    mieszkam. Teraz mam dwa i pół kilometra w jedną stronę. U mnie silnik zawsze
    będzie niedogrzany i będzie zużywał się szybciej, będzie więcej palił. Jeszcze
    szybciej, bez względu na jakość oleju i częstotliwość jego wymiany będzie się
    zużywał silnik eksploatowany w górnym zakresie mocy. Spotkalem się z takim
    badaniem ze sprawdzali ile wytrzyma silnik obciążony jak przy prędkości 90/h i
    jak przy 170/h. Okazało się że ten katowany miał 20% przebiegu silnika łagodniej
    traktowanego. Z doświadczenia wiem że w silniku ma być olej przeznaczony do typu
    silnika i że ma go być odpowiednia ilość. Reszta, czyli pilnowanie przebiegu po
    jakim ma być wymieniony według mnie jest drugorzędna.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: