  • 11. Data: 2010-01-15 21:31:59
    Temat: Re: co wbrać? Nokia e52 vs BlackBerry 8300
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 22:20:27 +0100, MarekM napisał(a):

    > Podepnę się, bo mam właśnie dylemat: E52 czy E71? Korzystam już
    > prywatnie ponad rok z E71 i znam na wylot jej zady i walety. Teraz firma
    > wymienia mi telefon służbowy i muszę wybrać.

    E52 z używania nie znam, ale nie przesiadłbym się z E71. Po prostu jestem
    już przyzwyczajony do genialnej funkcjonalności klawiatury (np wyszukiwanie
    wpisów w ksiązce po prostu zaczynając pisać nazwisko albo imię..)
    Oprócz tego E71 idealnie leży w ręce, więc E52 byłaby dla mnie za mała.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 12. Data: 2010-01-15 21:41:26
    Od: "Aga R" <a...@g...pl>

    > Wybieram firmowy telefon, i w cenniku który przedstawił mi operator, e71 i
    > fony z WM sa znacząco droższe (obawiam się, że nie zmieszczą się w
    > budżecie).
    > Napalałem się właśnie na Win Mobile (coś od HTC) ale będzie to niestety
    > raczej poza zasięgiem :(

    A czy używałeś kiedyś tego systemu?

    Jeśli nie to daruj sobie, bo jeśli jestes nerwowy to telefon moze wylecieć
    przez okno

  • 13. Data: 2010-01-15 22:22:00
    Temat: [OT]Re: co wbrać? Nokia e52 vs BlackBerry 8300
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > wpisów w ksiązce po prostu zaczynając pisać nazwisko albo imię..)
    > Oprócz tego E71 idealnie leży w ręce, więc E52 byłaby dla mnie za mała.

    no... ja mam to samo z i780. 2 naciśniecia skarcają 180liste nazwisk z
    ksiażki adresowej do kilku pozycji 3 nacisniecia do jednej osoby. Sęk w
    tym ze postronnym osobom to trudno zrozumieć. Tak samo jak "długie
    przyciśniecie uruchamia program" - przy pełnej klawiaturze niema problemu..

    ToMasz

    ps
    Wiem ze moje zachwyty niewiele wnoszą, jednak suche dane to nie
    wszystko. jeśli ktoś polubi... tą zawsze dostępną klawiaturkę, to każdy
    inny telefon bedzie... nieteges. tak wiec E71 będzie lepszym wyborem

  • 14. Data: 2010-01-15 22:48:57
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Do połączenia z Exchange potrzebujesz Blackberry Enterprise Server, 4 lata
    > kosztował około 6 tys. zł plus licencje na każdego użytkownika, plus sprzęt
    > na którym to stoi.

    A nie wziąłeś pod uwagę, że skoro firma ma exchange to może i licencję
    BB mieć tylko od razu ludzi straszysz?

    --
    Szadzik

    I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

  • 15. Data: 2010-01-15 22:52:36
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    Aga R pisze:

    > A czy używałeś kiedyś tego systemu?
    >
    > Jeśli nie to daruj sobie, bo jeśli jestes nerwowy to telefon moze
    > wylecieć przez okno

    Hahaha, dobre. Czyli mam założyć, że każdy, kto obecnie używa WM używał
    go jeszcze przed poczęciem, bądź też urodził się z wiedzą o nim?

    Jeśli ktoś chce, to każdego systemu się nauczy/ przyzwyczai.

  • 16. Data: 2010-01-16 07:14:38
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> wrote:

> [...]
    > wymienia mi telefon służbowy i muszę wybrać.

    > Za E52 przemawiaja czas pracy na baterii i szybszy procesor. Z kolei z
    > E71 łatwiej pisze się maile, ale w pracy mimo wszystko głównie dzwonię z
    > telefonu, maile odbierając na laptopie. Poza tym posiadając dwa
    > egzemplarze jednego modelu mogą mi się często mylić ;-)

    > Niestety, nie mam za bardzo czasu i możliwości "pomacać" E52 na żywo, a
    > w poniedziałek muszę zdecydować.

    > Innymi słowy: skłaniam się ku E52. Są jakieś powody, by jej nie kupować?
    > Czytałem gdzieniegdzie o "fatalnym wykonaniu" i tego typu historiach -

    e52 to raczej nie, telefon jest wciąż dość mocno niedopracowany pod względem softu,
    ma problemy z zasięgiem, DSP do redukcji szumów otoczenia działa jak chce...
    To może być dobry telefon ale za jakiś czas jak nokia upora się z usuwaniem bugów.

    Podobnie, aczkolwiek dużo lepiej jest z E72. E71 to przy nim wciąż mistrz
    funkcjonalności
    i stabilności. No ale przy kolejnych wersjach FW nokia powinna to sukcesywnie usuwać.
    Póki co jestem zadowolony z e72 ale wciąż są z nim pewne problemy.

    No i jeśli często korzystasz z poczty, to nowy klient wbudowany w e52 i e72 jest
    zdaniem
    użytkowników e71 sporo gorszy. (Ja nie ocenię, przesiadłem się z e51 od razu na e72
    aczkolwiek rozważałem kupno e52, jednak się wycofałem).

    poczytaj sobie co nieco na

    http://discussions.europe.nokia.com/discussions/boar
    d?board.id=communicators

    lepszych krytycznych opinii tam nie znajdziesz (chyba że ktoś z nokii cenzuruje te
    najgorsze,
    ale i tak użytkownicy jadą tam równo po wadach poszczególnych modeli)

    --
    gs

  • 17. Data: 2010-01-16 10:58:46
    Od: Maik <m...@g...com>

    On 15 Sty, 18:16, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > Dnia Fri, 15 Jan 2010 17:04:43 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

    [...]
    > na którym to stoi.
    > Nokia z Symbianem po doinstalowaniu darmowego Mail for Exchange łączy się z
    > Exchange za darmo. To samo robią wszystkie urządzenia z Windows Mobile,
    > Androidem a nawet iPoo.

    To android wreszcie ma klienta exchange?

  • 18. Data: 2010-01-16 12:03:43
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

> [...]

    > Innymi słowy: skłaniam się ku E52. Są jakieś powody, by jej nie kupować?
    > Czytałem gdzieniegdzie o "fatalnym wykonaniu" i tego typu historiach -

    A i jeszcze jedno:)

    Symbiana w e52 w najnowszej wersji nie da się złamać, najnowsza wersja fw do e71
    i e72 jest podatna na hack hellox2 bez najmniejszego problemu.
    Najnowszego oprogramowania do e51 też nie da się złamać, nie wiem czemu Nokia nie
    zabezpiecza swoich droższych modeli mimo, że przecież mogłaby.

    --
    gs

  • 19. Data: 2010-01-16 16:53:31
    Temat: Re: [OT]Re: co wbrać? Nokia e52 vs BlackBerry 8300
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 15 Jan 2010 23:22:00 +0100, ToMasz napisał(a):

    > no... ja mam to samo z i780. /.../ Wiem ze moje
    > zachwyty niewiele wnoszą, jednak suche dane to
    > nie wszystko. /.../ E71 będzie lepszym wyborem

    Od siebie dodam (jako użytkownik E71 i E51, a właściciel od paru miesięcy
    E52), że za E71 przemawia nienajszczęśliwsze rozlokowanie klawiszy 'poczta'
    i 'terminarz' tuż przy 'ramce' kierunkowej w E52. Nieintencjonalne
    uruchamianie podpiętych pod te klawisze funkcji nigdy nie zdarzyło mi się w
    E71 i E51, w E52 na tyle często, że jeszcze czekam z zamianą wysłużonwej
    E51 na E52.

    PS. z 2 strony E52 ma naprawdę wytrzymały aku.

    --
    pozdro
    poreba

  • 20. Data: 2010-01-16 17:20:38
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 16 Jan 2010 02:58:46 -0800 (PST), Maik napisał(a):

    > To android wreszcie ma klienta exchange?

    Ma od samego początku. Tylko, że modele "by Google" są z niego z
    premedytacją kastrowane, bo w końcu by google więc masz korzystać z Google
    a nie skakać na boki.
    Wszystkie pozostałe, oraz modele "by Google" ale z modyfikowanym softem
    (np. Cyanogen) łączą się bez najmniejszego problemu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel