  • Data: 2013-10-19 22:33:43
    Temat: Re: co w zamian fotorezystora?
    Od: Mirek <i...@z...adres> szukaj wiadomości tego autora

    On 11.10.2013 07:24, J.F. wrote:

    > FR byc moze reaguje na temperature (nie przypominam sobie takiej
    > zaleznosci, ale to polprzewodnik, dziwne jakby nie bylo),
    > a dioda niewatpliwie sie grzeje.

    Nie, od diody to się raczej nie grzeje, bo diodka mała, mały prąd i
    nawet go nie dotykała. Dałem 1uF równolegle z diodką i o dziwo się
    polepszyło - jeszcze się zastanawiam, czy nie interferowało to z moim
    miernikiem... ale gdzie... toż on wolniutki jest i nigdy mi nie robił
    takich numerów - z resztą czyste PWM z pinu procka pięknie uśrednia i
    podaje stabilną wartość.
    Ostatecznie i tak zrezygnowałem z tego fotorezystora na rzecz zwykłego
    transoptora (cny17), bo się okazało, że tam gdzie mam to dopiąć jest
    normalny dzielnik 3k3 / termistor - zasilany z 5V (można się było tego
    domyślać). Zrobiłem oczywiście symulację i charakterystyka jest co
    prawda całkiem do d. (połowa zakresu PWM się marnuje), ale stobilność
    jest bardzo dobra. Przy 10-cio bitowym PWM powinno się wszytko udać.

    --
    Mirek.