  • 1. Data: 2012-04-15 15:07:35
    Temat: co powinna spółdzielnia
    Od: Majka <m...@w...pl>

    Moze ktoś wie, czy spółdzielnia mieszkaniowa jest obowiązana zapewnić
    dostęp do bezpłatnych kanałów TV, a nie odsyłać do kablówki, której to
    za te darmowe jednak trzeba płacić.
    Majka

  • 2. Data: 2012-04-15 15:21:19
    Temat: Re: co powinna spółdzielnia
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    On 15.04.2012 15:07, Majka wrote:
    > Moze ktoś wie, czy spółdzielnia mieszkaniowa jest obowiązana zapewnić
    > dostęp do bezpłatnych kanałów TV, a nie odsyłać do kablówki, której to
    > za te darmowe jednak trzeba płacić.
    > Majka

    o ile wiem to tak, chyba że zapewni Ci dostęp do anteny zbiorczej.
    u mnie jest tak - wiele lat temu kiedy weszła kablówka i większość
    zgodziła sie na podłaczenie, zrezygnowali z konserwowania własnych
    instalacji, które i tak nie spełniały wymagań, a ci którzy nie chcą
    kablówki dostają 5 kanałów (zakładają filtr) - tvp1, tvp2, info, polsat,
    tvn

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 3. Data: 2012-04-15 16:21:56
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Moze ktoś wie, czy spółdzielnia mieszkaniowa jest obowiązana zapewnić
    > dostęp do bezpłatnych kanałów TV, a nie odsyłać do kablówki, której to za
    > te darmowe jednak trzeba płacić.

    nie placisz za kanaly, tylko za dystrybucje
    spoldzielnia ma zapewnic dostep, wiec zapewnia, ale nie musi tego robic
    bezplatnie i wlasnymi silami
    utrzymanie wlasnych anten tez kosztuje, byc moze mniej, niz bierze kablowka,
    ale jednak
    osobiscie uwazam rozwiazanie z kablowka za lepsze, kto chce korzystac to
    placi, a kto nie chce, to nie placi
    przy centralnej antenie placa wszyscy, a jak nie placa wszyscy, to koszty
    rosna
    ja mam tak, ze pakiet "socjalny" czyli kanaly podstawowe dostarcza kablowka,
    ale placi sie za nie w czynszu (osobna pozycja)
    placenie bezposrednio kablowce wymaga dodatkowego przelewu, ale tez nikogo
    nie zmusza do posiadania tej uslugi

  • 4. Data: 2012-04-15 16:29:07
    Od: Majka <m...@w...pl>

    W dniu 2012-04-15 15:21, pawell32 pisze:

> [...]
    > instalacji, które i tak nie spełniały wymagań, a ci którzy nie chcą
    > kablówki dostają 5 kanałów (zakładają filtr) - tvp1, tvp2, info, polsat,

    U mnie kablówka daje tylko 3 kanały TV 1,2 i Polonia tez trzeba
    płacić. A teraz jest już około 12 kanałów bezpłatnych a kablówka ich nie
    daję.
    Wiem, że przepisy mówią, ze powinniśmy mieć wybór, a spółdzielnie chyba
    coś z tego mają od kablówek, że tak ich popierają i nie pozwalają
    zakładać anteny SAT.

  • 5. Data: 2012-04-15 17:02:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 15 Apr 2012 16:21:56 +0200, brum napisał(a):

> [...]
    > placi, a kto nie chce, to nie placi
    > przy centralnej antenie placa wszyscy, a jak nie placa wszyscy, to koszty

    Rozwiązanie z kablówką bardzo silnie zależy od kablówki. Np. przez długi
    czas po wprowadzeniu NICAM Stereo w naziemnej TV, w kablówkach wciąż
    leciało mono.
    Przepisy mówią, że masz prawo odbierać to, co jest w naziemnej TV dostepne.
    Czyli wszystkie kanały z obecnych MUXów. Kwestią do ustalenia (niestety,
    prawdopodobnie w sądzie) jest to, czy ma to być dokładnie w takiej samej
    formie. Ja uważam że tak, i że np. TVP 1 Stereo to nie jest to samo co TVP
    1 mono.
    Niestety, kablówki uważają, ze jak już podpisały umowę ze spółdzielnią i
    zapewniły cztery podstawowe programy to już mogą mieć wszystko w dupie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 6. Data: 2012-04-15 18:19:47
    Temat: Odp: co powinna spółdzielnia
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Majka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Moze ktoś wie, czy spółdzielnia mieszkaniowa jest obowiązana zapewnić
    > dostęp do bezpłatnych kanałów TV,

    Nie jest.
    Ale wtedy musi się zgodzić na montaż własnej anteny.

  • 7. Data: 2012-04-15 18:20:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > coś z tego mają od kablówek, że tak ich popierają i nie pozwalają zakładać

    No i anteny sat nie muszą pozwolić założyć, ale już naziemną jak
    najbardziej.

  • 8. Data: 2012-04-15 20:28:16
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > No i anteny sat nie muszą pozwolić założyć, ale już naziemną jak
    > najbardziej.

    trzeba działać samemu w konspiracji jak na Białorusi :)
    pamiętacie wątek o nietypowych "talerzach" ???
    pzdr
    GL

  • 9. Data: 2012-04-16 09:52:20
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Niestety, kablówki uważają, ze jak już podpisały umowę ze
    > spółdzielnią i
    > zapewniły cztery podstawowe programy to już mogą mieć
    > wszystko w dupie.

    Niewiele wiesz o temacie jak widać :-). Kablówki nie
    podpisują ze spółdzielniami żadnych umów, spółdzielnie nie
    mają prawa odmówić żadnym operatorow wejścia na ich zasoby.
    Mogą oczywiście określić jakieś warunki tego wejścia, czyli
    np. utrzymanie klatek schodowych w stanie nienaruszonym itp.
    Już dawno skończyły się czasy wyłączności dla konkretnych
    operatorów :-).

  • 10. Data: 2012-04-16 13:01:53
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 16 Apr 2012 09:52:20 +0200, Robert_J napisał(a):

> [...]
    > np. utrzymanie klatek schodowych w stanie nienaruszonym itp.
    > Już dawno skończyły się czasy wyłączności dla konkretnych

    Szkoda, że niewiedzę zarzuca ktoś kto myli brak wyłączności z prawem
    dowolnego instalowania czegokolwiek bez wiedzy spółdzielni.
    W szczególności jeżeli chodzi o zainstalowanie czegoś, co spółdzielnia
    będzie oferowała jako zamiennik AZART.