    From: the_foe <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: co mi umiera w kompie?
    Date: Mon, 01 Sep 2014 18:43:13 +0200

    W dniu 2014-09-01 16:03, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > nagle stanął kursor myszki i nic się nie dało zrobić. totalne
    > zamrożenie. zrobiłem reset. komp się uruchomił, za 15 sekund stanął
    > kursor myszki i głośnik w kompie zaczął buczeć, jednostajnie, niskim
    > dzwiękiem.
    >
    > Uruchomiłem memtest - leciał całą noc, bez błędów bez resetu
    > komp przechodzi "post" startuje bootmanagera i dalej czarny ekran.
    > poodłączałem wszystko, powpinałem na powrót - komputer działa.
    > co mu było, jakiej awarii mam się spodziewać?
    >
    > Gigabyte 880cośtam, kondensatory te lepsze, nie puchnące, athlon b555 (2
> [...]

    typowe dla pamięci, ale niekoniecznie samej kości ale jej obsługi.
    Miałem kiedys dwa banki zajete i cos takiego zaczelo mnie sie pojawiac
    sporadycznie, ale z czasem co raz czesciej tak ze nei dało sie pracować
    na kompie. Wyjąłem jedną kość i eureka system działa ultrastabilnie.
    Uznałem, ze kosc padła wiec wysłałem ją na gwarancję (proline) odesłali
    mi nówkę, wkładam a tu zonk, dalej się zwiesza na pulpicie XP (niekiedy
    z efektem dzwiekowym). Sprawdzam nr seryjny pamieci, czy goscie w ch nie
    leca, ale nie inna kosc przesłali. Zamieniam kosci i uruchamiam z
    jednego banku - wszystko gra. Robie wszystkie kombinacje na 3 bankach i
    to samo - dwie kosci zwieszaja, jedna w 1. banku - wszystko gra.
    Machnąłem ręką, ale za kilka lat, kiedy zaczelo ramu brakowac wróćiłem
    do sprawy, wkładam tę pamięć do 2. banku a tu juz nawet posta nie
    przechodzi. Przepadałem miernikiem czy gdzies luty, sciezki czy styki
    nie działają ale wszytko ok - powinno działać. Mniemam, ze cos na płycie
    głównej upaliło ale za cienki jestem by te wszytki diody, rezystory itp
    posprawdzac.

    --
    @foe_pl