  • 1. Data: 2010-08-02 13:52:40
    Temat: co jest z tymi pozrywanymi kablami?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jeżdżąc na rowerze dosyć często widzę taki obrazek: linia telefoniczna,
    jeden (lub więcej) z kilku kabli rozwieszonych między słupami wisi
    zerwany, plącząc się po ziemi. Niekiedy co najwyżej ktoś go owinie wokół
    słupa, żeby się nie plątał. Przejeżdżam tą samą trasą miesiąc lub dwa
    później - nic się nie zmienia.
    Monterzy tam jeszcze nie dotarli czy to jakiś nowy standard wykonywania
    napraw? ;)

    Inna sytuacja: Linia telefoniczna biegnie między gałęziami drzew, dosyć
    gęsto zarastających pobocze. Nie ma obowiązku robienia jakiejś
    przecinki? Potem wystarczy byle wichura...

  • 2. Data: 2010-08-02 16:33:59
    Temat: Re: co jest z tymi pozrywanymi kablami?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 02 Aug 2010 15:52:40 +0200, Atlantis napisał(a):

> [...]
    > gęsto zarastających pobocze. Nie ma obowiązku robienia jakiejś
    > przecinki? Potem wystarczy byle wichura...

    Linie telefoniczne w postaci drutów na izolatorach od kilkudziesięciu lat
    są nie używane. Początkowo pełniły funkcję rezerwy dopóki się trzymały bez
    konserwacji a teraz są po prostu opuszczone. Ktoś powinien je sprzątnąć,
    rzecz jasna ale jak sądzę brak kasy.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2010-08-02 17:59:27
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > później - nic się nie zmienia.
    > Monterzy tam jeszcze nie dotarli czy to jakiś nowy standard wykonywania

    prawdopodobnie taki kabel nie jest aktualnie wykorzystywany, a monterzy,
    migrowani po raz enty do kolejnego przedsiebiorstwa, maja w nosie stan
    sieci; w razie wywiadu bedzie bmt, chociaz kabel fizycznie jest

    > Inna sytuacja: Linia telefoniczna biegnie między gałęziami drzew, dosyć
    > gęsto zarastających pobocze. Nie ma obowiązku robienia jakiejś
    > przecinki? Potem wystarczy byle wichura...

    statystycznie i slupkowo naprawa bezposrednich uszkodzen po wichurze bedzie
    mniejszym kosztem, anizeli cykliczne dbanie o siec
    takie galezie to ani uszkodzenie, ani wywiad - nie ma na to procedury, a jak
    sie stale wyciska ludzi jak cytrynki, to taki organizm wytwarza przeciwciala
    o nazwie "mam was w nosie i nie zrobie nic poza tym, co musze"

    pozdrawiam, smutno patrzac na degradacje niezlej kiedys infrastruktury

  • 4. Data: 2010-08-03 17:08:03
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

> [...]
    > konserwacji a teraz są po prostu opuszczone. Ktoś powinien je sprzątnąć,

    Gdzie tam druty na izolatorach. ;) Ja mówię o normalnych, współczesnych
    kablach w czarnej gumowej izolacji. Linie o których wspominasz pamiętam
    z dzieciństwa, gdy w mojej okolicy nie było jeszcze telefonów dla
    "normalnych" abonentów (procedura ich podłączania była w trakcie) a
    przez miejscowość biegła jedna taka linia, do której nikt nie był jednak
    podpięty (prawdopodobnie jakieś łącze między centralami). Dzisiaj
    pozostały z tego tylko drewniane słupy z izolatorami, drut zdjęto.

  • 5. Data: 2010-08-03 18:41:39
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *Atlantis* napisał(-a):

> [...]
    > podpięty (prawdopodobnie jakieś łącze między centralami). Dzisiaj
    > pozostały z tego tylko drewniane słupy z izolatorami, drut zdjęto.

    A jak to potrafiło ładnie grać :) Już chyba nigdzie nie da się usłyszeć
    tej muzyki ;(

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675