  • 61. Data: 2011-11-22 16:59:17
    Temat: Re: [ciekawostka] Ceny paliw w Polszy
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-22, Tytus z domQ <t...@g...pl> wrote:

    > Cieszy ze sa wsrod nas tacy ktorzy pomimo totalnej penetracji przez panstwo
    > sa zadowoleni.
    > Nie martwi ich fakt ze pomimo comiesiecznego obciazenia przez US,ZUS i mase
    > innych jeszcze grosz im w kieszeni zostaje. Nie wazne ze nie maja co liczyc
    > na emeryture ew dostana grosze
    > Po prostu lubia byc dymani...
    > Bede zgadywal - jestes ksiedzem???

    Tytusie ale o co Ci chodzi? Czy zle Ci? Panstwo chce dla Ciebie dobrze,
    zapewnia Ci doskonale warunki bytowe - prace (zawsze tam jakies
    kieszonkowe zostana po oplaceniu wszystkiego), rozbudowana siec drog i
    autostrad, opieka zdrowotna na najwyzszym poziomie. Czego chciec wiecej?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 62. Data: 2011-11-22 17:07:44
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka
    *** "AZ" Tytusie ale o co Ci chodzi? Czy zle Ci? Panstwo chce dla Ciebie
    dobrze, zapewnia Ci doskonale warunki bytowe - prace (zawsze tam jakies
    > kieszonkowe zostana po oplaceniu wszystkiego), rozbudowana siec drog i
    > autostrad, opieka zdrowotna na najwyzszym poziomie. Czego chciec wiecej?

    Jestem mu wdzieczny (w sensie panstwu) staram sie minimalnie z niego
    korzystac i o to samo prosze w stosunku do mnie.
    Ale to nie zmienia faktu ze nie lubie byc dymany przez politykow.

    Tytus

  • 63. Data: 2011-11-22 17:11:48
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 22 Nov 2011 17:52:21 +0100, Tytus z domQ <t...@g...pl> wrote:

    [...]
    > Nie martwi ich fakt ze pomimo comiesiecznego obciazenia przez US,ZUS i
    > mase innych jeszcze grosz im w kieszeni zostaje. Nie wazne ze nie maja
    > co liczyc na emeryture ew dostana grosze
    > Po prostu lubia byc dymani...

    Wiesz, jednak takie dymanie w porównaniu z dymaniem za PRLu to dużo
    bardziej przyjemne jest, jak jest gra wstępna i lubrykant a nie
    ubek z pałą.

    A co do dymania to wolę jednak Europę niż Stany, przynajmniej nie mamy
    rozbudowanego kompleksu więzienno-policyjnego, gigantycznych nierówności
    społecznych, opieki zdrowotnej będącej przyczyną numer jeden bankructw
    osobistych również wśród osób posiadających ubezpieczenia medyczne i
    ogólnie jakoś swobody obywatelskie u nas są trochę popularniejsze niż
    w Stanach.

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 64. Data: 2011-11-22 17:13:43
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-11-22 16:37, Nikanor pisze:

    > Znajdź w obecnym rządzie jednego politologa :)
    no i wlasnie o tym mowie

    > Zaskoczę cię: krytykować też nie potrafisz. Twoje pretensje byłyby może
    > i słuszne w PRL. "Każdemu według potrzeb" już wyszło z obiegu.
    a gdzie ja napisalem, ze kazdemu wedlug potrzeb?

    > Mam żonę, dziecko, dom i na dodatek wszyscy zdrowi. Mam dwie ręce i
    > głowę do pracy i nie muszę się bać wojny. Jestem zatem szczęśliwy i
    > dynda mi co mówi TVN oraz różni malkontenci.
    Nie musi mi sie podobac, co sie dzieje z krajem, a sie dzieje zle.
    Do malkontetnta mi troche brakuje, bo tu o co innego chodzi - ja
    komentuje fakty, jakie sa.
    Ja tez jestem szczesliwy, ale kiedys bylem szczesliwszy i chce byc
    jeszcze bardziej szczesliwy, jak jestem i bylem, to sie nazywa doazenie
    do lepszego, ktos to ambicja nazwal, czy jakos tak

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 65. Data: 2011-11-22 17:52:15
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 22.11.2011 Leszek Karlik <l...@h...pl> napisał/a:

> [...]
    > osobistych również wśród osób posiadających ubezpieczenia medyczne i
    > ogólnie jakoś swobody obywatelskie u nas są trochę popularniejsze niż

    Tajest, jak wiadomo można u nas publicznie głosić co się myśli, nawet
    jeśli nie są to aktualnie popularne opinie. Można też oczywiście
    publicznie wyrażać co się myśli o władzy i jej działaniach i zaraz
    potem dobrowolnie poddać się karze. Gwarancja swobód obywatelskich jest
    jak wiadomo immanentną cechą naszego prawa, historii i tradycji.
    Tacy Amerykanie co to właśnie wprowadzają u siebie zamordyzm to
    oczywiście mogliby się od nas uczyć. Tylko czy szacunku do wolności
    jednostki? No może jakichś innych, tyle że nic mi jakoś nie przychodzi
    na myśl.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 66. Data: 2011-11-22 19:11:42
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "marider" napisał w wiadomości grup
    > Zdaje mi sie ze tu ludzie zyja w wymyslonym "dobrobycie" i

    A co zle jest? Moja siostra systematycznie, kwartalnie dostaje podwyzke (i
    to nie tylko na papierze, ale w przeliczeniu na litr paliwa). Jest inz
    chemikiem. Ja dostaje co pol roku, mniejsza niz moja siostra, ale tez
    zauwazalna, ale ja mam niewielki staz, wiec moge jeszcze poczekac. Rodzice 9
    lat jezdzili starym autem i kombinowali jak do konca miesiaca dociagnac, az
    ojciec zmienil prace i tez przestal narzekac.

    > Dalem tylko info ze w Egipcie za 6l paliwa placi sie $1 USD. Jeden (to
    > cena lepsza nawet niz w USA).

    Istny raj! Trzeba teraz tam sie przeniesc, a do tego moglibysmy miec okazje
    do tworzenia tam wladzy!

    Na serio - do tematu, to powiem, ze u nas w ciagu roku cena paliwa poszla do
    gory (przynajmniej na stacjach w moim poblizu) o ok 30%. We Francji (okolice
    szampanii), Niemczech (okolice Berlina i Frankfurtu n/o) i Luksemburgu
    (okolice Luksemburga) ceny paliwa w ciagu 2 lat poszly do gory o ok 60% (dwa
    lata temu placilem za litr bezolowiowki okolo 1eur, w tym roku na przelomie
    sierpnia i wrzesnia placilem w okolicach 1,6 - 1,7 za zwykla 95).

    > mozesz sobie kupic polise emerytalna i juz od np 40 roku zycia zyc
    > dostatnio za emeryture wyplacana z odlozonych pieniedzy.

    > 4. Hipotetyczna emerytura (I filar) jaka uzyskalby ubezpieczony (wedlug
    > stanu konta na dzien 31 grudnia 201Or. ) w wieku**:
    >
    > emerytalnym 824.26 zl,

    Srutututu - prawda jest taka, ze sa jakies byki w systemie, albo sam nie
    wiem co. Mojemu znajomemu wyliczli tez cos kolo tego (a cale zycie mial
    dobra prace). Przyszlo do emerytury i sie okazalo, ze dostanie blisko 3 razy
    tyle. Zreszta podobna sytuacja miala moja mama z renta - blisko 2 razy
    wyzsza po kilku apelacjach niz poczatkowo byla wyliczona.

    > A teraz Ci powiem drogi kolego ze $300 w USA bierze byle jaki "family dr"
    > czyli rodzinny za pare godzin pracy

    A od kogo bierze te pieniadze? Albo od pacjenta, albo z jego (najczesciej
    prywatnej) polisy ubezpieczeniowej, tak?

    > bez przemeczania sie i 36h dyzurach zeby podbic pensje.

    Raj. Jeszcze, zeby nie mial kredytow pozaciaganych na studia, albo zeby jego
    rodzicie cale zycie nie zbierali na czesne, to juz by bylo super.

    A tak na serio wyjsc jest kilka:
    - albo "raj" podobny do Egiptu - tanie paliwo i w ogole wszystko tanie, ale
    nikogo na nic nie stac
    - raj podobny do Stanow - tanio, wszystkich na wszystko stac, kredyt sie
    splaci hipoteka, jakos bedzie
    - raj podobny do Polski - drogo, ale jakos koniec z koncem kazdy wiaze, do
    tego mozna przekroczyc predkosc bez strachu, ze policja od razu do pierdla
    wsadzi

    Narazie raj typu trzeciego wydaje mi sie ok, zobaczymy co to bedzie z
    podwyzkami cen i zarobkow.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 67. Data: 2011-11-22 20:20:16
    Od: Nikanor <n...@g...pl>

    Dnia 22-11-2011 o 17:52:21 Tytus z domQ <t...@g...pl> napisał(a):

    > Cieszy ze sa wsrod nas tacy ktorzy pomimo totalnej penetracji przez
    > panstwo sa zadowoleni.

    Jakoś nie odczuwam tej totalnej penetracji. O co ci konkretnie idzie? Ktoś
    cię w domu nachodzi? Zabrania wyjeżdżać? Sprawdza, czego słuchasz w radio?

    > Nie martwi ich fakt ze pomimo comiesiecznego obciazenia przez US,ZUS

    Mam działalność gospodarczą, państwo pobiera ode mnie preferencyjnie niski
    liniowy podatek 19%. A 500 zł składki emerytalnej mnie nie boli. Traktuję
    to jako datek na rzecz dzisiejszych emerytów - przecież z czegoś muszą te
    emerytury dostać.

    > Nie wazne ze nie maja co liczyc na emeryture ew dostana grosze

    O swoje zarobki i emeryturę to ja się martwię sam. Nie potrzebuję do tego
    państwa, ZUS-u ani OFE. Ale widmo komunizmu wśród ludzi, widzę, nadal
    pokutuje.

    > Po prostu lubia byc dymani...

    To się nazywa umowa społeczna. Dajemy się dymać, żeby ze wspólnych środków
    cośtam finansować.

    > Bede zgadywal - jestes ksiedzem???

    Z dzieckiem, to jeszcze mógłbym, ale z żoną?

    --
    Nikanor

  • 68. Data: 2011-11-22 20:23:23
    Od: Nikanor <n...@g...pl>

    Dnia 22-11-2011 o 10:55:03 kakmar <k...@g...com> napisał(a):

    > ...nie ma wolności słowa w internecie. Co władza co jakiś czas w
    > bardziej lub mniej widoczny
    > sposób pokazuje. Co prawda można liczyć że Usenet jest już tylko niszą
    > dla koneserów, ale może lepiej nie kusić losu.

    Ależ dlaczego?

    TESTING, TESTING, RAZ, DWA, TRZY:

    PREZYDENT JEST GŁUPIM PACANEM!!! I PREMIER TEŻ!!! I MINISTER
    SPRAWIEDLIWOŚCI W SZCZEGÓLNOŚCI!!!

    --
    Nikanor
    P.S. Dam znać jutro, czy ktoś mnie nad ranem odwiedził :))

  • 69. Data: 2011-11-22 20:37:43
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Nikanor"
    Jakoś nie odczuwam tej totalnej penetracji.

    I wlasnie dlatego jestes szczesliwy, nawilzyli Cie tak ze nie czujesz

    ***Mam działalność gospodarczą, państwo pobiera ode mnie preferencyjnie
    niski liniowy podatek 19%. A 500 zł składki emerytalnej mnie nie boli.

    Czemu placisz tak malo do ZUS, oszukujesz panstwo???
    VAT tez nie placisz???

    ***O swoje zarobki i emeryturę to ja się martwię sam. Nie potrzebuję do tego
    państwa, ZUS-u ani OFE. Ale widmo komunizmu wśród ludzi, widzę, nadal
    pokutuje.

    A czyli zlewasz comiesieczna obowiazkowa danine???
    wyobraz sobie ze ja nie - podobnie jak miliony innych, placac przez 40-50
    lat skladke chcialbym na kilka ostanich lat zycia dostac choc czesc z
    powrotem, nawet bez odsetek

    ***To się nazywa umowa społeczna. Dajemy się dymać, żeby ze wspólnych
    środków cośtam finansować.

    Gowno prawda - nikt z nikim sie nie umawia - zmuszaja nas do placenia i
    buduja cos za wspolne a potem biora gruba kase za uzywanie od nas - tych
    ktorzy to sfinansowali.

    ***Z dzieckiem, to jeszcze mógłbym, ale z żoną?
    Traktuję to jako datek na rzecz dzisiejszych emerytów - przecież z czegoś
    muszą te emerytury dostać.

    Pierwsze zdanie nie wyklucza ale to drugie juz raczej nie zdarza sie
    klechom.

    Tytus

  • 70. Data: 2011-11-22 21:28:59
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-22, Nikanor <n...@g...pl> wrote:

    > Jakoś nie odczuwam tej totalnej penetracji. O co ci konkretnie idzie? Ktoś
    > cię w domu nachodzi? Zabrania wyjeżdżać? Sprawdza, czego słuchasz w radio?

    Po prostu nie widzisz bo jestes zadowolony.

> [...]
    > to jako datek na rzecz dzisiejszych emerytów - przecież z czegoś muszą te

    Policz sobie tak ile oddajesz na panstwo. Normalnie na etacie 1/3
    zabieraja Ci na ZUSy, srusy i inne NFZ-ty + podatek. Idziesz do sklepu i
    kupujesz z VAT-em 23%, na stacji tankujesz paliwo w ktorym 60% to
    danina. Nie widzisz tego? Taki z Ciebie filantrop, ze dbasz o
    dzisiejszych emerytow? A czemu emerytur nie maja z tego co wplacili
    pracujac? He?

    > O swoje zarobki i emeryturę to ja się martwię sam. Nie potrzebuję do tego
    > państwa, ZUS-u ani OFE. Ale widmo komunizmu wśród ludzi, widzę, nadal
    > pokutuje.

    A widzisz, to na chuj placisz skladke ZUS? W emeryturach widzisz
    komunizm? Ja pierdole... Ja tez moge zadbac o swoja emeryture i chetnie
    to zrobie ale czemu obowiazkowo mam placic ZUS? Tego nie widzisz?

    > To się nazywa umowa społeczna. Dajemy się dymać, żeby ze wspólnych środków
    > cośtam finansować.

    No, no. Z wspolnych srodkow wybudowali A4, po czym oddali na 30 lat
    prywatnej firmie z ktora podpisali scisle tajna umowe w imieniu
    spoleczenstwa, firma ta pobiera teraz oplate wedle wlasnego uznania za
    przejazd droga zbudowana za wspolne srodki. Normalne to?

    --
    Artur
    ZZR 1200