  • 111. Data: 2011-11-23 22:41:11
    Temat: Re: [ciekawostka] Ceny paliw w Polszy
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 23.11.2011 Nikanor <n...@g...pl> napisał/a:

    > Wiesz, co? Jak dzieci z gimnazjum mówią "politycy mnie dymają" - to
    > jeszcze pół biedy. Jak to mówi dorosły facet, bądź co bądź obywatel tego
    > państwa - to mnie to trochę osłabia. Bo dorosły facet twierdzący, że jest
    > mu źle na tym świecie z powodu gremialnej złej woli polityków brzmi po
    > prostu żałośnie. Coś jak "psorka się na mnie uwzięła".

    Rozumiem że jak komuś się nie podoba ewolucja państwa w którym żyje
    w coraz bardziej zbiurokratyzowany twór, który reguluje coraz więcej
    aspektów życia. Zabierając na to siłą coraz więcej kasy. Głosząc że
    to dla naszego dobra w imię budowy państwa które się nami zajmie
    i nam pomoże, bo przecież sami nie damy rady.
    To ktoś kto dostrzega irracjonalność takiego postępowania, oceniając
    to choćby na podstawie dotychczasowej historii cywilizacji, jest
    niedojrzałym emocjonalnie, aspołecznym typem który nie rozumie idei
    państwa jako takiej?
    Myślisz że ludzie zajmujący się zawodowo polityką mają jakieś
    nadludzkie po temu predyspozycje. Myślisz że urzędnicy potrafią lepiej
    rozumieć i regulować relacje społeczne niż robią to sami zainteresowani?
    Otóż z przykrością informuję że "oni (;))" podobnie jak większość
    innych robią tylko tyle i aż tyle żeby móc zrobić sobie samym dobrze.
    A nadmiernie regulowane państwa czy cywilizacje kończą zawsze tak samo.
    Dotychczas nie było wyjątków i teraz też niestety raczej nie będzie.

    > Ja nie mówię, że jest świetnie. I kiep kto sądzi, że jakiegokolwiek
    > "świetnie" dożyje. Ale też nie jest źle. Może ja mam taką optykę bo
    > dwadzieścia lat przeżyłem w PRL-u?

    Tak jak pewnie większość tutaj, Usenet to nie FB, to marny argument.

    > To nie jest do kochania. To jest do płacenia. Z czego chcesz finansować
    > budżet państwa?

    Z mniejszych podatków można utrzymać mniejszy budżet, mniej urzędników,
    mniej regulacji. Pozwolić ludziom wydawać na to co chcą.

    > Branie odpowiedzialności to szczeniactwo? Niedawno jedna amerykanka
    > samodzielnie rozkręciła akcję i pozbawiła duże amerykańskie banki pół
    > miliarda dolców w depozytach.

    Odpowiedzialnym jest interesowanie się losem własnym i państwa w którym
    się żyje, na trochę bardziej zaawansowanym poziomie niż wchłanianie
    popularnej medialnej papki.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 112. Data: 2011-11-24 04:48:34
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"kakmar" Rozumiem że jak komuś się nie podoba ewolucja państwa w którym
    żyje w coraz bardziej zbiurokratyzowany twór, który reguluje coraz więcej
    aspektów życia. Zabierając na to siłą coraz więcej kasy.

    Ladnie to wytlumaczyles - ale koles kocha placic i widac jara go to ze
    powstaje kolejny urzad. Nie rozumie ze to z jego kasy bedzie zyc kolejna
    banda urzednikow ktora stworzy kolejne wspaniale i nikomu niepotrzebne
    przepisy. Przepisy ktore dadza chleb im i ich dzieciom.
    Niech placi ale kurwa niech nie zmusza do tego innych.

    Tytus

  • 113. Data: 2011-11-24 06:48:36
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-23 15:57, AZ pisze:

    > Jakie wy w tym Krakowie malo swiatowe. Lansu nie lasu, tu je miasto.

    My nie swiatowe? Las to Las i jest bardzo swiatowy. Wezmy taki Las
    Vegas. Umarniety nawet w wypracowaniu o nim napisal!

    > Stara Praga

    Most Karola, Hrandczany, piwiarnia Szwejka ?

    > Nie kupil a umyl

    On na myjni teraz pracuje?

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 114. Data: 2011-11-24 09:40:09
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-22 21:23, Nikanor pisze:

    > Ależ dlaczego?
    >
    > TESTING, TESTING, RAZ, DWA, TRZY:

    test failed.

    > PREZYDENT JEST GŁUPIM PACANEM!!! I PREMIER TEŻ!!! I MINISTER
    > SPRAWIEDLIWOŚCI W SZCZEGÓLNOŚCI!!!

    9568,Jest_sledztwo_za_zniewazenie_prezydenta__Chodzi
    _o.html

    "Jest śledztwo za znieważenie prezydenta. Chodzi o "bydlę" na Twitterze"

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 115. Data: 2011-11-24 09:47:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-23, Nikanor <n...@g...pl> wrote:

> [...]
    > mu źle na tym świecie z powodu gremialnej złej woli polityków brzmi po
    > prostu żałośnie. Coś jak "psorka się na mnie uwzięła".

    Ty wierzysz w dobra wole politykow? Ja pierdole, to chyba tylko dzieci z
    gimnazjum tak maja...

    > Ja nie mówię, że jest świetnie. I kiep kto sądzi, że jakiegokolwiek
    > "świetnie" dożyje. Ale też nie jest źle. Może ja mam taką optykę bo
    > dwadzieścia lat przeżyłem w PRL-u?

    "Jest co prawda gorzej niż było, ale za to dużo lepiej niż będzie." Moze
    masz taka optyke bo w porownaniu do PRL-u jest Ci dobrze...

    > To nie jest do kochania. To jest do płacenia. Z czego chcesz finansować
    > budżet państwa?

    Czyli masz w dupie, ze z tych pieniedzy nic wielkiego nie bedzie ale
    placisz bo trzeba? No to plac.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 116. Data: 2011-11-24 10:15:28
    Od: Nikanor <n...@g...pl>

    Dnia 24-11-2011 o 05:48:34 Tytus z domQ <t...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > przepisy. Przepisy ktore dadza chleb im i ich dzieciom.
    > Niech placi ale kurwa niech nie zmusza do tego innych.

    Panowie - system, który postulujecie już był. Do czego prowadziło słabe
    państwo, źle opłacani, niekompetentni i skorumpowani urzędnicy - to widać
    w Rosji. Do czego doprowadził Friedmanowski liberalizm - to widać w
    Stanach. 20% najbogatszych Amerykanów zgarnia już 50% dochodu narodowego.
    Za czasów karteli Rockefellera najbogatszy 1% Amerykanów brał ok. 18%
    całości dochodów. Teraz - bierze 24%. Za to 15% najbiedniejszych zarabia
    3,4% dochodu. Takie macie marzenie? Żeby paru Kulczyków, Solorzy i
    Karkosików miało lepiej? Bo jeśli wam się wydaje, że likwidacja urzędów i
    deregulacja gospodarki da wam więcej pieniędzy w kieszeni - to się baardzo
    mylicie. Po prostu zamiast do na socjal i wspólne wydatki - ta kasa trafi
    do kieszeni waszego pracodawcy. Który se kupi większego Bentleya. Jak w
    Rosji. Jak w USA.

    --
    Nikanor

  • 117. Data: 2011-11-24 10:25:10
    Od: Nikanor <n...@g...pl>

    Dnia 24-11-2011 o 10:47:17 AZ <a...@g...com> napisał(a):
    > Ty wierzysz w dobra wole politykow? Ja pierdole, to chyba tylko dzieci z
    > gimnazjum tak maja...

    A ty jakichś znasz? Polityków i urzędników szczebla ministerstw? Czy tylko
    takie obiegowe mądrości powtarzasz?

    > Czyli masz w dupie, ze z tych pieniedzy nic wielkiego nie bedzie ale
    > placisz bo trzeba?

    Nie, mój drogi. Mam świadomość wad tego systemu, ale też wiem jaka jest
    alternatywa. Wierz mi - chujowa. Co coraz lepiej widać za oceanem.

    --
    Nikanor

  • 118. Data: 2011-11-24 10:35:59
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-24, Nikanor <n...@g...pl> wrote:

    > A ty jakichś znasz? Polityków i urzędników szczebla ministerstw? Czy tylko
    > takie obiegowe mądrości powtarzasz?

    Nie musze znac zadnego. Wystarczy, ze sie naczytam o wszelakich aferach,
    by wiedziec czym kieruja sie ci ludzie.

    > Nie, mój drogi. Mam świadomość wad tego systemu, ale też wiem jaka jest
    > alternatywa. Wierz mi - chujowa. Co coraz lepiej widać za oceanem.

    Wada tego systemu jest to, ze rozwoj wg. rzadzacych to wprowadzanie
    coraz to nowych regulacji ktore pochlaniaja coraz wiecej pieniedzy.

    Prawo Murphy'ego tu zadziala, predzej czy pozniej ale zadziala:
    "Jeżeli coś będziesz dostatecznie długo ulepszał napewno to zepsujesz"

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 119. Data: 2011-11-24 10:43:57
    Od: Nikanor <n...@g...pl>

    Dnia 24-11-2011 o 11:35:59 AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > Nie musze znac zadnego. Wystarczy, ze sie naczytam ...

    Patrz - to jak z motocyklistami. Człowiek nie musi żadnego znać. Wystarczy
    się naczytać jak gwałcą te staruszki na pasach, czysta na kole z wędką na
    szyi, czy czym tam.

    --
    Nikanor

  • 120. Data: 2011-11-24 10:49:33
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 24 Nov 2011 11:15:28 +0100, Nikanor <n...@g...pl> wrote:

    >w Rosji. Do czego doprowadził Friedmanowski liberalizm - to widać w
    >Stanach. 20% najbogatszych Amerykanów zgarnia już 50% dochodu narodowego.

    a gdzie Ty widzisz w USA liberalizm w ostatnich latach?
    A w szczególności: "friedmanowski".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski