eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleciekawosta Yamacha z napędem na przodzieRe: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweakn
    ews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsf
    eed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!ne
    ws.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    References: <iem04p$19r$1@news.onet.pl> <ieocer$2sb$1@news.onet.pl>
    <ieodh3$ua0$49@news.onet.pl> <ieofi3$hba$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <ieofi3$hba$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
    Date: Mon, 20 Dec 2010 22:25:16 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Lines: 29
    Message-ID: <4d0fc9c2$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.20.103.72
    X-Trace: 1292880322 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27034 83.20.103.72:60147
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633531
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ieofi3$hba$...@n...onet.pl...
    > No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej
    > sprawności?
    > Ogólna sprawność napędu spada.

    To samo co w ciezarowkach z dolaczanym hydraulicznym napedem na przod (na
    100% MAN juz takie ma) - wiecej kol napedzajacych=wiecej przyczepnosci. Poza
    tym w momencie, kiedy naped nie jest potrzebny (i istnieje mozliwosc
    odlaczenia go - wystarczy sprzeglo rozlaczne na osi pompy), sprawnosc na tym
    nie cierpi prawie w ogole (ew. straty na napedzenie sprzegla, tarcie w
    sprzegle etc.)

    > Ponieważ po cześci interesuje mnie napęd hydrauliczny (do pewnego
    > projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest możliwe szybkie
    > włączenie "luzu", tak aby przód nie hamował przy odjęciu gazu.

    To dziala tak, ze masz uklad "pompa-motor". Bardzo podobny uklad, ale w
    jednej obudowie wystepuje w sprzegle (czy tez przekladni, w przypadku
    wystepowania kierownicy) hydrokinetycznym. Takie sprzeglo stosowane jest
    dosc czesto w klasycznych automatycznych skrzyniach samochodowych i (co dla
    jednych jest zaleta, dla drugich wada), takie cudo praktycznie w ogole nie
    umozliwia hamowania silnikiem.


    --
    pzdr:
    Ivam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: