eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleciekawosta Yamacha z napędem na przodzieRe: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
  • Data: 2010-12-20 21:25:16
    Temat: Re: ciekawosta Yamacha z napędem na przodzie
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Shreek" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ieofi3$hba$...@n...onet.pl...
    > No to w takim razie co daje zestawienie napędów na przód i tył o różnej
    > sprawności?
    > Ogólna sprawność napędu spada.

    To samo co w ciezarowkach z dolaczanym hydraulicznym napedem na przod (na
    100% MAN juz takie ma) - wiecej kol napedzajacych=wiecej przyczepnosci. Poza
    tym w momencie, kiedy naped nie jest potrzebny (i istnieje mozliwosc
    odlaczenia go - wystarczy sprzeglo rozlaczne na osi pompy), sprawnosc na tym
    nie cierpi prawie w ogole (ew. straty na napedzenie sprzegla, tarcie w
    sprzegle etc.)

    > Ponieważ po cześci interesuje mnie napęd hydrauliczny (do pewnego
    > projektu) zastanawia mnie czy w takim silniku jest możliwe szybkie
    > włączenie "luzu", tak aby przód nie hamował przy odjęciu gazu.

    To dziala tak, ze masz uklad "pompa-motor". Bardzo podobny uklad, ale w
    jednej obudowie wystepuje w sprzegle (czy tez przekladni, w przypadku
    wystepowania kierownicy) hydrokinetycznym. Takie sprzeglo stosowane jest
    dosc czesto w klasycznych automatycznych skrzyniach samochodowych i (co dla
    jednych jest zaleta, dla drugich wada), takie cudo praktycznie w ogole nie
    umozliwia hamowania silnikiem.


    --
    pzdr:
    Ivam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: