eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychłodzenieRe: chłodzenie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chłodzenie
    Date: Sat, 17 Dec 2016 23:09:31 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 30
    Message-ID: <o34d2r$ge6$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <o31eon$qol$2@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <58552fa7$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1482012571 16838 83.15.205.22 (17 Dec 2016 22:09:31
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Dec 2016 22:09:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.5.1
    In-Reply-To: <58552fa7$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2595347
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-12-17 o 13:29, nadir pisze:
    > W dniu 2016-12-16 o 23:14, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Normalnie - wymienniki ciepła silnik->płyn chłodzący->powietrze
    >> Wymuszony obieg płynu chłodzącego i jak trzeba wymuszony obieg powietrza
    >> (wentylatorami o odpowiedniej wydajności).
    >>
    >> Ten samochód co ma 1000KM po kilku sekundach pracy na pełnej mocy będzie
    >> jechał 200km/h i miał powietrza pod dostatkiem.
    >> Takie są założenia układów chłodzenia w każdym samochodzie - że po chwili
    >> pracy z dużym obciązeniem samochód jedzie dostatecznie szybko i dostarcza
    >> powietrza do chłodzenia.
    >
    > Tyle tylko, że w samochodach, które są projektowane do dużych prędkości
    > robi się wszystko żeby zmniejszyć ich opory powietrza. Powietrze ma
    > opływać taki samochód z jak najmniejszymi zawirowaniami i oporami, wtedy
    > chłodzenie nie jest trywialną sprawą w takich samochodach.
    >

    Przypomniało mi się.
    Citroen DS - projektowany dość długo i dość dokładnie.
    Ale do projektu dobrali się dizajnerzy.
    Efekt: przegrzewanie się pierwszych wersji, bo klakson był duży i
    upchnięty przed chłodnicą.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: