  • 11. Data: 2010-11-29 22:56:55
    Temat: Re: cewka - zakłucenia
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Papuso Smurfo" <ryży@kominiasz.pl> napisał w wiadomości
    news:icud12$8d7$4@news.onet.pl...
    > planuje wykonać powietrzną cewke mocy o sporej indukcyjności:O)
    > no i mam dylemat z tym co ta cewka będzie mi "siała" czyli z polem
    > wypromieniowywanym prze nią, wiec mam pytanie:
    >
    > czy jest jakiś sposób konstrukcji cewki w taki sposób żeby większość
    > wytważanego pola nie wyparowywała w przestrzeń?
    > nie wiem, cewka toroidalna, chodzi o to żeby pole cewki zamykało się w
    > zamkniętej pętli w ograniczonej przestrzeni, czyli jednym słowem żeby
    > cewka
    > nie była anteną, czy to jest w ogóle realne, ma ktoś jakieś pomysły czy
    > sugestie?:O)

    ZABETONOWANA cewka BETONEM o masie 1000 razy większej od indukcyjności
    Nie będzie siała siary zakłóceń wytwarzanego pola. A najlepiej nie zamykać
    pętli ortograficznej.

    Feromon

  • 12. Data: 2010-11-30 08:00:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Nov 2010 17:15:18 +0100, Papuso Smurfo wrote:

    >jak zrobisz sporej indukcyjności to będzie miała, a do kufra mi się zmieści,
    >chociaż pewnie to tfojej komórki nie:O)

    Tak podejrzewalem, ze nie dysponujesz hala fabryczna, czyli duzej
    indukcyjnosci nie bedzie :-)

    >a czy widzisz może jakieś inne alternatywy?:O)

    Jak chcesz sprobowac ... nieskonczony solenoid. Co prawda mozna sie
    dlugo zastanawiac jakie ma pole z zewnatrz

    >co do toroida, to mniej więcej jaki procent energii pola płynie wewnątrz
    >toroidalnego pierścienia, a jaka część poza nim i na jakie odległości?:O) bo
    >przy dużych mocach to nawet jeden procent to sporo

    Teoretycznie wszystko w srodku, a w praktyce to od nawiniecia zalezy.

    >ale bardziej mnie interesuje mnie to w jakich odległościach pole cewki
    >będzie indukowało moc w innych urządzeniach,

    Jak dopuscisz do powstania fali el-m .. to ona bardzo slabo zanika.

    >i czy jeśli taką toroidalną
    >cewkę zamknę w metalowej puszce to czy ta cewka już przestanie być
    >powietrzna?:O)

    Nawin, sprawdz :-)

    >wiem że we wzmacniaczach audio nawet toroidalne, rdzeniowe transformatory o
    >zaledwie paruset watach mocy sieje podobno tak strasznie po elementach
    >wzmacniacza, ze jeżeli się ich jakoś specjalnie nie zaekranuje to indukują
    >spore zakłucenia w calym wzmacniaczu tak że nie da się go słuchać:O(

    magnetycznie czy elektrycznie ?

    J.

  • 13. Data: 2010-11-30 12:04:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>
    napisał w wiadomości news:id118o$dv2$1@z-news.wcss.wroc.pl...
    > Założenia projektowe
    > 1H, drut fi=4mm, toroid powietrzny cylidryczny R/r=4
    > R - średni promień toroidu
    > r - średni promień uzwojenia
    >
    > Wstępne, przybliżone obliczenia z wykorzystaniem wzoru:
    > http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/magnetic/
    indtor.html
    > dają (jak się nie pomyliłem):
    > - uzwojenie 1-warstwowe -> R ~ 2.6m
    > - uzwojenie 10-warstwowe -> R ~ 0.7m

    Jakie zalozenia taki wynik :-)

    promien uzwojenia 20cm, promien sredni toroidu 50cm (wewnetrzny
    30cm, zewn 70cm), drut 0.5mm - i miesci sie nam 4000 zw w jednej
    warstwie. 0.8H.
    Kazda nastepna warstwa podnosi do kwadratu (w przyblizeniu) - wiec
    5 warstw daje 20H.
    Ale to i tak spora kolumbryna pokojowa - kto chce moze dobroc
    cewki policzyc, mase i cene :-)

    Czy ja dobrze licze ze statecznik do swietlowki 8W ma okolo 5H ?

    J.

  • 14. Data: 2010-11-30 12:48:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, November 30, 2010, 1:04:08 PM, you wrote:

> [...]
    > promien uzwojenia 20cm, promien sredni toroidu 50cm (wewnetrzny
    > 30cm, zewn 70cm), drut 0.5mm - i miesci sie nam 4000 zw w jednej

    Chcesz przez drut 0.5mm przepuscić kilkadziesią amperów?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2010-11-30 13:38:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl>
    > Hello J.F.,
    >
    > Chcesz przez drut 0.5mm przepuscić kilkadziesią amperów?

    Pare sekund wytrzyma :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-11-30 14:05:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, November 30, 2010, 2:38:31 PM, you wrote:

    > Pare sekund wytrzyma :-)

    Bądź poważny. Poza tym - jeśli jest to sprawa, którą znam z innej
    strony, to rzeczywista wartość indukcyjności jest znacznie mniejsza.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2010-11-30 16:01:02
    Od: "Papuso Smurfo" <ryży@kominiasz.pl>

    Órzytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:

    > Czy o to samo pytasz mnie (i wiele innych osób z innych firm)
    > na służbowym mailu?

    nie mam pojęcai o co tobie chodzi, bo zadajesz głupie pytania, a jak
    dostaniesz interesujace cięd ane to i tak nie znasz odpowiedzi, wiedzę że
    nudzimy się w pracy na słuszbowym meilu:O)

  • 18. Data: 2010-11-30 16:01:04
    Od: "Papuso Smurfo" <ryży@kominiasz.pl>

    Órzytkownik "J.F." napisał:
    > Tak podejrzewalem, ze nie dysponujesz hala fabryczna,
    > czyli duzej indukcyjnosci nie bedzie :-)

    halą nie dysponuję, czy to jakiś problem dla ciebie?:O)
    poza tym napisałem o indukcyjności bliskiej henra, czyli że może być 0.01H,
    lub 0.1H, oczywiście jeśli kosztowo i gabarytowo dało się zrobić 1H to nie
    miałbym nic przeciwko:O)

    > Teoretycznie wszystko w srodku, a w praktyce to od nawiniecia zalezy.

    nie wiem jaką ty znasz teorię, ale ta co ja ją znam to mówi coś zupełnie
    innego, tyle tylko że większość jest w środku, ale nie wiem co oznacza ta
    "większość":O)
    zakładam cewkę powietrzną, bo chcę uniknąć wielkich strat (ze względu na
    ogromne moce) na przemagnesowywaniu rdzenia, oraz inne w nim straty, więc
    może znasz jakiś materiał na rdzeń bez histerezy, nieprzewodzący i
    przynajmniej parokrotnie większym "mi er" od powietsza?:O)

    > magnetycznie czy elektrycznie ?

    jedno pole nie może istnieć bez drugiego:O)

  • 19. Data: 2010-11-30 16:11:54
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On wto, 30 lis 2010 13:04:08 in article news:<id2p7i$3pc$1@news.onet.pl>
    J.F. wrote:
> [...]
    >
    > promien uzwojenia 20cm, promien sredni toroidu 50cm (wewnetrzny
    > 30cm, zewn 70cm), drut 0.5mm - i miesci sie nam 4000 zw w jednej

    No dobrze, a jak przez te 0.2mm^2 przepchasz 50A :(
    Chyba, że to ma służyć jako jednorazowy model EMP ;)

    > Czy ja dobrze licze ze statecznik do swietlowki 8W ma okolo 5H ?

    Coś koło tego. Mnie wychodzi 3.4H dla nominalnego prądu 170mA
    świetlówek o średnicy T5.

  • 20. Data: 2010-11-30 18:05:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Papuso,

    Tuesday, November 30, 2010, 5:01:02 PM, you wrote:

    [...]

    > nie mam pojęcai o co tobie chodzi, bo zadajesz głupie pytania, a jak
    > dostaniesz interesujace cięd ane to i tak nie znasz odpowiedzi, wiedzę że
    > nudzimy się w pracy na słuszbowym meilu:O)

    Niewiedzę nadrabiasz tupetem?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl