eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyceny ONRe: ceny ON
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!new
    sreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.
    xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!new
    sfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!
    news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: ceny ON
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <8nm86ncrt3t2$.1tq1zmrctmkey.dlg@40tude.net>
    <630e4c1e$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@4...net>
    <630f74e8$0$6195$65785112@news.neostrada.pl>
    <tf5phl$34964$2@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <63171dfc$0$6194$65785112@news.neostrada.pl>
    <tf782j$m9j$1$Cav@news.chmurka.net>
    <631724ef$0$6211$65785112@news.neostrada.pl>
    <6317393f$0$6210$65785112@news.neostrada.pl>
    <6317a862$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 6 Sep 2022 23:12:19 +0200
    Message-ID: <mddwrpe4szkj$.1aslc9e4vzizt$.dlg@40tude.net>
    Lines: 44
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.4.179.173
    X-Trace: 1662498739 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 476 83.4.179.173:51287
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3058
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2706936
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 6 Sep 2022 22:06:57 +0200, T. wrote:
    > W dniu 2022-09-06 o 14:12, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:631724ef$0$6211$6...@n...neostrada
    .pl...

    >>>>>> Nie zmienia to faktu, że cany paliwa spokojnie mogłyby być niższe w
    >>>>>> Polsce. Spadną przed najbliższymi wyborami. Im bardziej teraz
    >>>>>> podkręcona będzie cena i z im wyższego pułapu będzie potem "tanieć"
    >>>>>> tym bardziej pis będzie cacy.
    >>>>>> Podkręcić zyski teraz by było z czego schodzić przed wyborami
    >>>>>
    >>>>> Sprzedaż detaliczna paliwa w Orlenie to 7% obrotów.
    >>
    >> Naprawde?
    >> To komu oni sprzedają?
    >>
    >> Owszem, zasilaja prawie caly polski rynek paliw (szczegolnie teraz, po
    >> fuzji), ale przeciez stacji maja wiecej niz 7% ?
    >>
    >> Asfalty, OO, paliwo lotnicze ? Czy hotdogi i wodka?
    >>
    >> Tak czy inaczej - ropa wariuje, ale mnie roznica benzyna/ON zastanawia.
    >>
    > Gdzieś kiedyś czytałem, że w zasadzie wszystkie gospodarki bazują na ON.
    > Benzyna jest de facto "odpadem produkcyjnym" przy rafinacji, który na
    > szczęście udało się zagospodarować :-) Tzn. że celem rafinacji jest
    > wiele produktów, ale benzyna nie jest najważniejsza. Może to stąd - przy

    Kiedys moglo byc odwrotnie - celem byla benzyna, inne to uboczne.

    Teraz w dodatku mamy cracking, i mozna troche regulowac co jest
    produkowane.

    > dużym zapotrzebowaniu na ON taki wzrost cen i popytu. W USA są nawet
    > małe elektrownie napędzane dieslami (w oddalonych miejscowościach).

    gospodarki faktycznie uzywaja ON, ale o osobowych samochodach nie
    mozna zapominac, szczegolnie w USA. W Europie byly modne diesle, chyba
    juz nie bardzo sa - ale te starsze ciagle jezdza.

    No ale pytanie jest ciagle to samo - co przez poł roku spowodowalo
    taki popyt na ON. Czolgi ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: