  • Data: 2024-08-29 19:45:12
    Temat: Re: cenka opada
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.08.2024 o 10:51, J.F pisze:

    > Nie wiem, czy w samochodach elektrycznych nie są jakieś lepsze.
    > Zeby się np nie okazało, ze cały samochód jest pod napięciem.

    To tak samo jak z pralką - trzecia żyła i impedancja pętli zwarcia. Do
    tego różnicówka...

    > Coś pamietam, że mieli specjalne kable i specjalne metody wykrywania
    > uszkodzen kabla.

    Raczej po prostu dostosowane do "dziwnych" warunków.

    Co do "specjalnych metod wykrywania uszkodzeń" to podejrzewam że stosują
    po prostu u układ IT jak w medycynie - uszkodzenie nie powoduje
    wyłączenia bo prąd nie ma się jak zamknąć poza pojemnością.

    > Niby tak, ale jednak jakbyś chciał zrobić porządnie, to koszta rosną

    Większość obwodów 32A jest zrobiona porządnie, bo takie zazwyczaj robią
    fachowcy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!