-
11. Data: 2011-04-08 08:42:23
Temat: Re: było o włos
Od: Budyń <b...@g...pl>
Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomości
news:inmdq0$eub$1@news.onet.pl...
> teraz pytanie laika czy abs w motorze dziala na przód i tył ? i osobno
> kontroluje przednie i tylne koło w przypadku zerwania przyczepności ?
oczywiscie :)
b.
-
12. Data: 2011-04-08 09:18:16
Temat: Re: było o włos
Od: "Grzybol" <g...@w...pl>
Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomości
news:inmac1$sk$1@news.onet.pl...
> jak bym siedział w domu też bym hamować nie musiał :)
Nie to że chce się przypierzyć, po prostu jazda motocyklem różni się
zdecydowanie od jazdy samochodem. Na moturze trzeba myśleniem wyprzedzać
rzeczywistość przynajmniej o kilka sekund. Czasem o ułamek sekundy, który
decyduje o Twoim życiu. Jest milion detali na które trzeba zwracać uwagę w
mieście. Sytuacje, które pozornie nie mają wpływu na Twoje bezpieczeństwo,
dzijące się na poboczu drogi, często Cię zabijają. Jedziesz, na po chodniku
idzie siniak, jest daleko, kilkaset meterów od Ciebie, 2 metry o dkrawędzi
jezdni. Pozornie zero zagrożenia. Jedziesz, patrzysz przed siebie.
Dojeżdżasz do niego, a on nagle zatacza się idealnie pod motur na
pierdolnięcie. Samochodem bierzesz go na maskę, włączasz wycieraczki i tyle.
Żyjesz. Moturem - nie żyjesz. Jest subtelna różnica...
--
Grzybol
-
13. Data: 2011-04-08 09:43:34
Temat: Re: by?o o w?os
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-04-07, NESSO <NIESPAMUJ@NIE> wrote:
> Wroc?aw w kierunku Ole?nicy - ju? ciemno 20: 30 pusta trasa grubo ponad 100
> na budziku i nagle wyje?d?a na zwe?ce jaki? osio?ek volvo850 z budowy na
> wysoko?ci nowej obwodnicy dok?adnie w?a?nie w miejscu gdzie drogowcy
> ustawili mijanke , Powiem tyle droga zamknieta nieoddana do u?ytku nikogo
> tam byae nie powinno!! a jednak.... hebel na maxa , w??cznie z ty?em -
> moto postawi?o bokiem ( czu?em sie jak na ?u?lowym zakrecie ) i brak?o
> mo?e z 50 cm by skonczy?o sie tylko na strachu . Ale niestety wpakowa?em sie
> mistrzowi w zderzak , na tyle mocno ze zosta? mu ?lad mojej przedniej gumy z
> odci?nietym bie?nikiem na lakierowanym zderzaku , Ja na moturze usta?em w
> pionie bez szlifu czy choaeby podpórki .
>
Nastepnym razem mysl. Czy jak wsrod pol po horyzont przyjebiesz w
sarne to napiszesz ze nie mialo prawa jej tu byc bo byly same pola a nie
las?
>
> Teraz najwa?niejsze co chcia?em przekazaae opisuj?c te dzisiejsz? sytuacje :
> generalnie sam sie teraz dziwie ze pomimo tak niebezpiecznej , zaskakuj?cej
> sytuacji , wszytko zadzia?a?o u mnie automatem : z?o?enie , hebel w
> momencie , wysprzeglenie silnika , i balans w momencie gdy tylna guma
> zerwa?a przyczepno?ae z asfaltem i zacze?a wyprzedzaae przód J , Po
> przeczytaniu ksi??ki przez zesz?? jesieni? " Motocyklista doskona?y" raz na
> jaki? czas stosuje kontrolowane hamowanie awaryjne które by?o tam bardzo
> zalecane w ramach aewiczen , generalnie robie to raz w tygodniu na ró?nych
> nawierzchniach, jestem pewny ?e jeszcze rok temu kiedy lata?em i nie
> zastanawia?em sie nad tego typu manewrami znalaz? bym sie Ja z po?ow? motora
> w baga?niku tej 850 .
>
No chyba nie do konca zadzialalo skoro tyl zaczal Cie wyprzedzac. Tutaj
akurat zadne ksiazki nie pomoga, przepis jest prosty - jezdzic, jezdzic
i jeszcze raz jezdzic.
--
Artur
ZZR 1200
-
14. Data: 2011-04-08 10:02:19
Temat: Re: było o włos
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:inmdc5$4g2$...@i...gazeta.pl...
Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał w wiadomości
news:inmd0k$c2t$1@news.onet.pl...
> no i nie wiem , z ABS wydłuzyła by sie droga hamowania ,
> a uciekac nie było gdzie .
naczytałes sie tutaj róznych tradycjonalistów co absa nie mieli i nie bedą
mieć ale wszystkie wady znają najlepiej -z teorii.
Otóż jesli nie zablokowałeś przedniego hampla to znaczy ze mogłeś hamowac
bardziej - a nie hamowałes w obawie przed uślizgiem.
Najlepsze hamowanie wychodzi wtedy gdy cisniesz a abs na klamce ci oddaje
takie pojedyncze strzały - wtedy jestes na granicy mozliwosci
opony/nawierzchni.
=======
Miałem podobne zdanie w kwestii ABS w samochodzie. Też wydawało mi się, że
najskuteczniej jest hamować na granicy zadziałania ABS'u. Okazuje się, że
NIE. z ABSem trzeba ostro. Odbija? To docisnąć, ile masz sił. Wtedy hamuje
skuteczniej od każdego człowieka.
Dlatego wymyślono niedawno "asystenta hamowania", który wspomaga hamowanie,
gdy działa ABS. Bo ludzie odruchowo lekko odpuszczali i potem powstały
teorie, że hamowanie z ABSem to gorsze niż bez.
Ciekawe, czy w motocyklu jest tak samo? Też trzeba cisnąć na maksa? Gdybyś
mógł przetestować - Twój sposób, a potem ile sił w ręce. Chętnie poznałbym
wyniki testu.
-
15. Data: 2011-04-08 11:13:41
Temat: Re: było o włos
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
W dniu 2011-04-08 00:16, NESSO pisze:
>
> Teraz najważniejsze co chciałem przekazać
A ja chcialem przekazac ze fajnie ze Ci sie udalo, po prostu.
Pierdol uwagi madrych po szkodzie bo po glebie to ja tez wiem co zle
zrobilem, a najbardziej to po cudzej :-)
Jedna uwaga: popraw narracje bo ta jest owszem niezla reportersko, ale
wspolczynnik lansu ma slaby. To bylo volvo? No to prosze:
http://siłasłów.pl/index2.php?id=7
KJ
-
16. Data: 2011-04-08 11:14:13
Temat: Re: było o włos
Od: Qlfon <r...@l...pl>
W dniu 2011-04-08 12:02, Marcin N pisze:
> Ciekawe, czy w motocyklu jest tak samo? Też trzeba cisnąć na maksa?
> Gdybyś mógł przetestować - Twój sposób, a potem ile sił w ręce. Chętnie
> poznałbym wyniki testu.
tak na szybko bo gdzies widziałem art na ten temat:
http://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0
--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050
-
17. Data: 2011-04-08 11:47:04
Temat: Re: było o włos
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 08 Apr 2011 13:13:41 +0200) ktos podajacy sie za KJ Siła Słów
wyklawiaturowal co nastepuje:
> Jedna uwaga: popraw narracje bo ta jest owszem niezla reportersko, ale
> wspolczynnik lansu ma slaby. To bylo volvo? No to prosze:
>
> http://siłasłów.pl/index2.php?id=7
Jak wrociles do domu, skoro wypiles piwo? Laweta?
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
18. Data: 2011-04-08 11:49:53
Temat: Re: było o włos
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-04-08, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
>> Jedna uwaga: popraw narracje bo ta jest owszem niezla reportersko, ale
>> wspolczynnik lansu ma slaby. To bylo volvo? No to prosze:
>>
>> http://siłasłów.pl/index2.php?id=7
>
> Jak wrociles do domu, skoro wypiles piwo? Laweta?
>
Po co od razu tak wnikac? ;-) A piwo bylo pewnie bezalkoholowe, nie KJ?
--
Artur
ZZR 1200
-
19. Data: 2011-04-08 11:56:18
Temat: Re: było o włos
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
W dniu 2011-04-08 13:47, Piotr Klimek pisze:
> Jak wrociles do domu
Jak zawsze, mostem swietokrzyskim.
KJ
-
20. Data: 2011-04-08 11:58:22
Temat: Re: było o włos
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 8 Apr 2011 11:49:53 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:
>>> Jedna uwaga: popraw narracje bo ta jest owszem niezla reportersko, ale
>>> wspolczynnik lansu ma slaby. To bylo volvo? No to prosze:
>>>
>>> http://siłasłów.pl/index2.php?id=7
>>
>> Jak wrociles do domu, skoro wypiles piwo? Laweta?
>>
> Po co od razu tak wnikac? ;-)
Do czegos trzeba sie przypierdolic :)
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/