  • 1. Data: 2011-04-07 14:14:25
    Temat: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
    Od: "[]v[]artec" <m...@W...pl>

    Cześć

    Dzisiaj szukając oleju do swojego autka natknąłem się na stronę
    dystrybutora amerykańskiego oleju AMSOIL. Kiedyś czytałem test olejów
    motocyklowych, zresztą podlinkowany przez kogoś tutaj na grupie:

    http://www.chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/produ
    kty.htm
    http://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf

    Co z niego wynikało - a dokładniej z tego drugiego po ang., że olej
    AMSOIL nie ma sobie równego w żadnej z testowanych kategorii. Wtedy
    potraktowałem to jako reklamowe pisemko puszczone przez AMSOILa do
    sieci. Dzisiaj znajduję podobny zachwalający opis i test na stronie:

    http://www.wlejolej.pl/czytelnia/135/amsoil-zwyciezc
    a-testu-olejow.htmlx

    Podsumowanie dla nie lubiących czytać tekstu, właściwości olejów i wykresów:

    "Proszę zauważyć, że żaden olej nie jest "trochę" gorszy od zwycięzcy;
    każdy olej jest dużo gorszy - każdy z olejów ma dobry jeden lub dwa
    badane parametry i jest gorszy pod względem parametrów pozostałych.
    AMSOIL okazał się najlepszy pod względem wszystkich badanych parametrów! "

    Do swojej Hondy leję MOTULA 300V 4T 10W40 Factory Line - który zresztą
    wypadł dość marnie w pierwszym cytowanym teście, jeśli chodzi o ochronę
    skrzyni biegów. Już mam go zalanego na świeży sezonik. Ale pytam się co
    o tym wszystkim myślicie ? Czy AMSOIL to rzeczywiście płynna technologia
    czy to tylko marketingowy bełkot i public relations szerokim strumieniem
    płynące zza oceanu ? Bo z tego co widać po różnych testach swoimi
    właściwościami niszczy wszystkie inne oleje.

    ps. może mnie nie być kilka dni, ale z chęcią przeczytam wszystkie
    komentarze i opinie o tej marce

    --
    Martec - Jelenia Góra
    .:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !

  • 2. Data: 2011-04-07 15:49:29
    Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 07-04-2011 o 16:14:25 []v[]artec <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > właściwościami niszczy wszystkie inne oleje.
    >
    > ps. może mnie nie być kilka dni, ale z chęcią przeczytam wszystkie

    LOL ale mi test na tym wlejolej :D porównują średniego syntetyka
    niewiadomego pochodzenia do starych minerałek jak castrol gtx i
    półstntetyków :) nie dziwota, że najlepszy :)

    ASTM - American Society of Testing and Materials (Amerykańskie
    Stowarzyszenie Badań i Materiałów) WTF?! co to za stwór? jakie ma
    uprawnienia i w jaki sposób testuje? jedyne uznane na świecie instytucje
    badawcze to SAE i API.

    dla mnie pierwsze miejsce ma castrol, po nim motul a dalej czarna
    dziura... i nie mam zamiaru więcej testów na własnych silnikach robić..

    btw: hamerykanie mają u mnie szacun za umiejętność sprzedawania gówna
    opakowanego w papierek z tombaku mówiąc, że to złoto i koniecznie Tobie do
    życia potrzebne lub bez tego nie jesteś dżezzi. a ludzie to łykają i
    cieszą się jaki to zajebisty interes zrobili :)

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-04-07 17:51:32
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-07 17:49, Gr4N4c1K pisze:

    > dla mnie pierwsze miejsce ma castrol, po nim motul a dalej czarna
    > dziura...

    Ale w smaku najlepsze czy jak ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 4. Data: 2011-04-07 18:17:27
    Od: "erg" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Gr4N4c1K" <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> napisał w
    wiadomości news:op.vtkrkrgbykntv0@pecet1.domain.neostrada...
    Dnia 07-04-2011 o 16:14:25 []v[]artec <m...@w...pl> napisał(a):

    LOL ale mi test na tym wlejolej :D porównuja sredniego syntetyka
[...]

    - -
    Hahaha... celne podsumowanie - masz racje w 100%. Mam taka sama opinie - to
    zwykly marketingowy szum.
    Luknij tez na stronie firmowej wydawcy wlejolej (o ile to mozna nazwac
    strona firmowa) jak wyglada "siedziba" -
    http://www.petrol-com.neostrada.pl/Foto/013.jpg,
    http://www.petrol-com.neostrada.pl/Foto/005.jpg firmy ktora stara sie byc
    opiniotworcza :))

    BTW - ja w kolejnosci wyboru, postawil bym na 1 miejscu Motula.

    erg

  • 5. Data: 2011-04-07 20:32:04
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    a tu w zakladce testy masz podobny "szum" z tym ze z inna marka oleju :
    http://www.royalpurple.waw.pl/index.php/category/ogo
    lne/

    widac z tego ze kazdy sprzedawca danej marki robi testy i twierdzi ze "jego"
    najlepszy :-)

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

  • 6. Data: 2011-04-08 01:22:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 4/7/2011 3:32 PM, ..:maniek:.. wrote:

    > widac z tego ze kazdy sprzedawca danej marki robi testy i twierdzi ze "jego"
    > najlepszy :-)

    Dokładnie. Testy zawsze mozna tak dobrac, zeby dany olej wypadl najlepiej.

    Siedze dosc duzo na zachodnich forach olejowych i z tego co widze
    niektore produkty Amsoil'a sa bardzo dobre, ale do okreslenia "duzo
    lepszy" od innych nigdy bym sie nie posunal. Wiele innych firm ma
    rownie dobre produkty na rynku. Jakies roznice zawsze sie znajda ale
    glownie na papierze w wycudowanych testach. W typowym cyklu zycia
    naszych pojazdow nie da sie ich zaobserwowac, wiec i nie ma sobie co
    nimi zbytnio glowy zawracac. Najwazniejsze to zeby ten olej regularnie
    zmieniac.

    Pozdr.
    Pete

  • 7. Data: 2011-04-08 07:58:31
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

> [...]
    > Stowarzyszenie Badań i Materiałów) WTF?! co to za stwór? jakie ma
    > uprawnienia i w jaki sposób testuje? jedyne uznane na świecie instytucje

    ASTM to znany i szanowany ichni komitet normalizacyjny. Np. w mojej
    branży bardzo dużo parametrów ustala się w oparciu o wytyczne ASTM.
    Równie dobrze możesz wyśmiać PKN, który potrafi tylko przetłumaczyć
    okładki norm DIN i EN i nadać im status uznaniowych w Polsce.

    Pozdr
    DP

  • 8. Data: 2011-04-08 08:15:00
    Od: "erg" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > On 4/7/2011 3:32 PM, ..:maniek:.. wrote:

    > Siedze dosc duzo na zachodnich forach olejowych

    A jakie to fora - ja znam tylko jedno i jesli duzo siedzisz to podaj jeszcze
    kilka - chetnie poczytam.

    erg

  • 9. Data: 2011-04-08 10:47:41
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

    W typowym cyklu zycia
    naszych pojazdow nie da sie ich zaobserwowac, wiec i nie ma sobie co
    nimi zbytnio glowy zawracac. Najwazniejsze to zeby ten olej regularnie
    zmieniac.

    ==================

    A co z testami, które wykazały, że zmieniać to trzeba filtr? Olej
    niekoniecznie.
    Było głośno swego czasu o wycieku informacji od ważnej figury jednego z
    potentatów olejowych, który to wyciek podobno dowodził, że zmiany oleju to
    wyłącznie marketing.

  • 10. Data: 2011-04-08 10:52:21
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-08, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

> [...]
    > potentatów olejowych, który to wyciek podobno dowodził, że zmiany oleju to

    A gdzie te testy? Wystarczy popatrzec na analizy przepracowanego oleju a
    dokladniej na to jak zmienila sie lepkosc by sobie odpowiedziec na
    pytanie zmieniac/nie zmieniac.

    --
    Artur
    ZZR 1200