  • 41. Data: 2012-05-02 00:05:25
    Temat: Re: budżetowy PC do grania
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-01 19:25, WiesłaW wrote:
> [...]
    m1-box,twr,56604.html

    > Tak jak napisałem, ceny podawałem z jednego sklepu, a tam ten Athlon już
    > ponad trzy stówy kosztuje. Oczywiście można przeliczyć w innym, ale tak
    > naprawdę, to problem jednak jest całkiem inny.
    >
    > Napiszę czym ja się sugerowałem przy wyborze.
    > Nie ukrywam, że wybór pomiędzy procesorami z tych serii to nie lada
    > wyzwanie. Fakt, że Athlon posiada cztery rdzenie nie czyni go niestety
    > "sporo wydajniejszym". Wygląda na to, że on w ogóle nie jest wydajniejszy,

    W przypadku gier nie masz pewnosci, ze zostana wykorzystane wszystkie
    rdzenie, wiedz w szczegolnym wypadku wydajnosc jednego (intelowy boost
    czy jak to sie to tam nazywa, moze sie odrobine przydac). Przypuszczam,
    ze z czasem 1-2 lata standardem stanie sie, iz każda poważna aplikacja
    będzie wielowątkowa, zobaczymy.

    Innymi słowy nie wybierałbym na siłe najwolniejszego procesora, gra to
    nie tylko grafika, ale połączenie logiki z grafiką. Logika nie jest
    pisana w asemblerze, a w wysokopoziomowych językach, więc w miarę
    możlwiości unikałbym najsłabszych jednostek w granicach budżetu.

    [...]

    > Możemy jeszcze podyskutować o "taniości płyt". Myślę, że już w tej chwili
    > różnice w cenie płyt z powyższymi podstawkami się zatarły. Tańsza płyta
    > to po
    > prostu gorsza i/lub gorzej wyposażona.

    Najczęściej, wyznacz sobie jakie elementy płyty są dla Ciebie krytyczne
    i z nich nie rezygnuj. Zapewne to że Intel Zxx daje wsparcie dla
    cacheowania na SSD jest fajne, ale nie jest niezbędne i na samą grę
    wpłynie w minimalnym stopniu, dlatego mozna wybierać w tańszych
    modelach. itd.

  • 42. Data: 2012-05-02 13:04:13
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 02-05-2012 o 00:05 Rafal Lukawski napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > pisana w asemblerze, a w wysokopoziomowych językach, więc w miarę
    > możlwiości unikałbym najsłabszych jednostek w granicach budżetu.

    Zgadzam się z tym, ale to już raczej sugestie do autora wątku. Dlatego
    między innymi napisałem o podstawkach. Okazuje się, że ta Intela otwiera
    drogę do ew wymiany na o wiele mocniejszy procesor. AMD - niekoniecznie.
    Przypominam, że gry mają to do siebie, iż można zmniejszać detale i
    pograć się da jak najbardziej. Jeżeli ja mogę sobie pograć na trzyletnim
    laptopie, to ta konfiguracja jest kilka razy mocniejsza :)

> [...]
    > cacheowania na SSD jest fajne, ale nie jest niezbędne i na samą grę
    > wpłynie w minimalnym stopniu, dlatego mozna wybierać w tańszych

    Święte słowa... ale jak znam życie, to coś co nie jest nam dzisiaj
    potrzebne - jutro może stać się przedmiotem pożądania :)
    Co ciekawe (a mało kto bierze to pod uwagę) tanie płyty posiadają
    przeważnie znikomą ilość gniazd rozszerzeń i nawet rozbudować czasami nie
    bardzo się da. No, można jeszcze obstawić komputer przystawkami :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 43. Data: 2012-05-02 13:37:19
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/05/2012 12:04, WiesłaW wrote:

> [...]
    > przeważnie znikomą ilość gniazd rozszerzeń i nawet rozbudować czasami nie
    > bardzo się da. No, można jeszcze obstawić komputer przystawkami :)

    Z tym że dzisiaj dźwięk czy sieciówka są zintegrowane w każdej płycie i
    nikomu już nie potrzeba 5 slotów ISA i 3 PCI, żeby móc cokolwiek zrobić
    na komputerze. Większość ludzi poza kartą graficzną niczego nie dokłada
    i te pierdyliony slotów w drogich płytach leżą tylko odłogiem tak samo,
    jak 16 gniazd USB. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 44. Data: 2012-05-02 22:40:11
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 02-05-2012 o 13:37 kamil napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > na komputerze. Większość ludzi poza kartą graficzną niczego nie dokłada
    > i te pierdyliony slotów w drogich płytach leżą tylko odłogiem tak samo,

    Dobrze napisane, ale ja właśnie myślałem o tej mniejszości i raczej o
    takich osiągnięciach technologicznych jak USB 3.0, SATA 6Gb/s czy
    dodatkowych złączach pamięci (bo 2x2GB było 10 zł tańsze, a ja chcę mieć
    teraz 8GB) :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 45. Data: 2012-05-03 12:29:24
    Od: "LP" <u...@g...pl>

    Użytkownik "kamil"
    > On 02/05/2012 12:04, WiesłaW wrote:

    > Z tym że dzisiaj dźwięk czy sieciówka są zintegrowane w każdej płycie
    > [...]

    Wkrótce większośc procesorów będzie miała grafikę wbudowaną, ale nie
    oznacza to, że powinny zniknąć rozszerzenia na karty pci.

    > Większość ludzi poza kartą graficzną niczego nie dokłada.

    Ta większość która ja znam, dokłada, choćby właśnie dżwiękówkę.

    > i te pierdyliony slotów w drogich płytach leżą tylko odłogiem

    Sloty są jak koło zapasowe - raz użyjesz i nakłady zwracają się z nawiązką.

    Poza tym producentom nie oplaca się redukować ilości gniazd, bo raptem
    zaoszczędzą 30 centów ale za to zmniejsza im się znacząco target a i owi
    potencjalni klienci chcieliby, aby płyta kosztowała co najmniej 30% <.

    > tak samo, jak 16 gniazd USB. ;)

    Osobiście używam na stałe 12 i mam niestety tylko 2 w zapasie;(

    --
    LP