  • 21. Data: 2012-04-28 16:46:08
    Temat: Re: budżetowy PC do grania
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-04-28 16:14, Użytkownik WiesłaW napisał:

    > Z tego co się orientuję nie wszystkie kontrolery są w stanie
    > "uruchomić system". Jakiś pewny może znasz? O przelotkach pojęcia
    > nie mam jak to się zachowuje. Czy wszystkie się nadają do systemowych
    > dysków? Pytam, bo mam taki drobny dylemacik, a wątkotwórcy też może
    > się przyda.

    Kontroler, przy kupnie pytać czy ma własny BIOS i czy jest
    możliwość bootowania z niego, mając pecha i kupując najtańszą
    kartę można faktycznie trafić na kontroler nie bootowalny.
    Przelotka jest przezroczysta dla systemu, wkładasz i ma
    działać.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2012-04-28 17:17:46
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    On 2012-04-28 09:19, M1SLQ wrote:
    > Doradźcie, proszę, co można brać pod uwagę pry składaniu budżetowego
    > komputera do grania. Zdaję sobie sprawę, że to zestawienie wyrazów się z
    > pozoru kłóci oraz, że do gier są konsole, ale dawniej udało się złożyć
    > tanią platformę na sockecie 775 z 9600GSO więc dziś też nie tracę
    > nadziei :)

    I słusznie - drobna modernizacja i jestes w domu. Napisz szczegóły
    Twojej platformy.

  • 23. Data: 2012-04-28 17:18:07
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    On 2012-04-28 11:51, Johnson wrote:

    > A w domu wszyscy zdrowi ?
    > Taka "agresja" bez powodu jest zastanawiająca

    Ale zaistniał :)

  • 24. Data: 2012-04-28 17:33:33
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Czy ja dobrze rozumiem, że posiadasz platformę LGA 775 z 9600GSO?
    > Jeżeli tak to zdaje się, że może to udałoby się przebudować?

    Nie. Chodzi o nowy komputer. LGA 775 podałem jako przykład, że dawniej
    dało się złożyć tanio (płyta na G31, podkręcony Conroe, 4 GiB DDR2 i
    przyzwoita wówczas karta) coś, na czym się dało przyjemnie grać w
    ówczesne nowości.

    Ciekawi mnie, czy dziś również jest to możliwe.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2012-04-28 17:59:06
    Od: Andrzej Zbierzchowski <a...@g...pl>

    On 2012-04-28 17:33, M1SLQ wrote:
    > Ciekawi mnie, czy dziś również jest to możliwe.

    Naturalnie.

    Bierzesz sobie cos z P45, np. Asusa P5Q, do tego Q6600 SLACR i voila :)

    Albo cos w ten deseń:

    http://allegro.pl/asus-p5q-pro-c2d-e8400-2gb-geil-sp
    rawdz-i2296526841.html

  • 26. Data: 2012-04-28 20:04:34
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 28-04-2012 o 16:33 maX napisał na pl.comp.pecet:

    > Dyski IDE są znacznie droższe niż SATA, więc po prostu sprzedać dysk IDE
    > i kupić SATA.

    Gość ma 40GB i to mu wystarcza :)

    > A faktycznie. Acz zaczynają się od 300 zł wzwyż, płytę AM3+ z integrą i
    > IDE można dostać za połowę tej sumy.

    No tak, tylko są lepiej wyposażone. Ale dzięki za podpowiedź. Może AM3
    będzie rzeczywiście lepszym rozwiązaniem. Za dwie stówy znalazłem
    GA-880GM-D2H, która spełnia chyba wszystkie kryteria.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 27. Data: 2012-04-28 20:05:26
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 28-04-2012 o 17:33 M1SLQ napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > ówczesne nowości.
    >
    > Ciekawi mnie, czy dziś również jest to możliwe.

    To nie jest duża suma. Aby cokolwiek wywnioskować potrzeba więcej danych.
    Ile przeznaczasz na monitor? Co z dyskiem, obudową, CD, zasilaczem?
    Co znaczy "przyjemnie grać w ówczesne nowości"? Jeśli chodzi o wymagania
    zalecane/rekomendowane przez twórców gry posłużę się może przykładem
    ówczesnej nowości - Max Payne 3, która powinna się niedługo ukazać.

    Procesor: Intel i7 3930K 6 Core x 3.06 GHz / AMD FX8150 8 Core x 3.6 GHz
    Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 680 2 GB / Radeon HD 7970 3 GB
    Pamięć RAM: 16 GB
    :)
    Niemniej w dalszym ciągu można pograć na dużo słabszym sprzęcie...

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 28. Data: 2012-04-28 20:07:24
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 28-04-2012 o 16:46 RadoslawF napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > kartę można faktycznie trafić na kontroler nie bootowalny.
    > Przelotka jest przezroczysta dla systemu, wkładasz i ma

    No i o to mi chodziło. Dzięki.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 29. Data: 2012-04-28 21:40:10
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > To nie jest duża suma. Aby cokolwiek wywnioskować potrzeba więcej
    > danych.
    > Ile przeznaczasz na monitor?

    możliwie najmniej, widzę, że jakieś Asusowskie 19" z mało smużącą
    matrycą TN o niskiej rozdzielczości kosztuje poniżej 350 zł, więc na
    budę zostaje jakieś 1600 zł

    > Co z dyskiem, obudową, CD, zasilaczem?

    spokojnie wystarczy jakiś w miarę szybki dysk 500 GB, tania obudowa,
    zwykły DVDRW i zasilacz pokroju Fortrona

    > Co znaczy "przyjemnie grać w ówczesne nowości"?

    nie pamiętam co wówczas było na topie, jakieś FarCry2, Bioshock i Modern
    Warfare chyba - to wszystko śmigało płynnie w wysokich ustawieniach, bez
    AA i AF na 19" 1280x1024

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2012-04-28 22:12:02
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > Albo i samą karte graficzną, ale o to chyba nie chodzi, bo i na karcie
    > za 400 zł dobrze działa znakomita wiekszośc gier ;) Ja bym nie szalał z
    > monitorem, gry to nie obróbka grafiki, gdzie odwzorowanie kolorów ma
    > jakieś wieksze znaczenie.

    Ale na karcie za 400 zeta detale i/lub rozdzielczosc nie beda
    imponujace, np. GTX460 nie daje rady w Battlefield3 przy full hd.

    Kwestia monitora jest o tyle niezrozumiala, iz monutor wymienia sie raz
    na kilka lat. Osobiscie zaplacilbym kazde pieniadze w zamian za mniej
    zmeczone oczy i wygodniejsza prace. Kazdy kiedys wyrasta z produktow
    Tesco Value ;)

    --
    Pozdr