  • 81. Data: 2008-04-16 09:17:01
    Temat: Re: braki w szkieletach - Kanada/USA
    Od: Łukasz Bromirski <f...@t...arms>

    Marcin Kuczera wrote:
    > jeżeli chodzi o ilość interfejsów, to rzeczywiście - troche mniejsze niż
    > GSR, ale architektura wydaje mi się podobna, choć może być też tylko troche
    > podobna.. Za to całkiem nieźle pomyślana

    :)

    > co rozumiesz poprzez prawdziwe wirtualne routery ?

    Sprzętowa separacja kart RP lub tego, co pełni funkcje karty RP i idąca
    za tym niezależność tego co robi jeden kontekst od drugiego. Limity
    programowe są fajne tylko do czasu, nie mówiąc już o sytuacji gdy nie
    masz możliwości faktycznego oddzielenia control/data plane.

    --
    "Don't expect me to cry for all the | Łukasz Bromirski
    reasons you had to die" -- Kurt Cobain | http://lukasz.bromirski.net

  • 82. Data: 2008-04-16 10:09:25
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > programowe są fajne tylko do czasu, nie mówiąc już o sytuacji gdy nie
    > masz możliwości faktycznego oddzielenia control/data plane.

    karta RP - RouteProcessor ? troche nie znam nomenklatury Cisco..
    Mam wrażenie właśnie że wlasnie coś takiego w RedBacku jest,
    ale też 100% niezależności nie będzie, bo np porty są wspólne.
    ale..
    port ethernet 2/1
    dot1q pvc 666
    bind interface vlan666 lab1

    lab1 to nazwa kontekstu, więc tutaj kończy się "wspólność".

    Traffic i control plane są też od siebie całkiem odseparowane.

    Marcin

  • 83. Data: 2008-04-17 14:30:29
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Łukasz Bromirski <f...@t...arms> wrote:
    > RedBack ma faktycznie fajne produkty, nie powiem, tylko że pudełka
    > które porównujecie to bardziej konkurencja dla 7600 a nie GSRów.

    No właśnie.

    > Fakt, wirtualne routery (ale takie prawdziwe, a nie software'owe :) )
    > to w IOS-XRze czyli GRS/CRS-1, ale cała reszta tak naprawdę jest i
    > to w większości wypadków z dużo większą wydajnością/skalowalnością.

    W przypadku produktów J wewnętrzne wirutalne routery mogą się ze
    sobą komunikować przy pomocy wewnętrznego tunnel pica, w przypadku C I R aby
    je połączyć potrzebne są zewnętrzne interfejsy. Po współdzielnie tychże,
    dla C i R to też problem.

    --
    ŁT

  • 84. Data: 2008-04-17 15:19:47
    Od: Łukasz Bromirski <f...@t...arms>

    Lukasz Trabinski wrote:

> [...]
    > je połączyć potrzebne są zewnętrzne interfejsy. Po współdzielnie tychże,

    Chyba nie bardzo, bo zyskujesz separację zasobów nie na poziomie wątku
    programowego który zawsze się może rozjechać, tylko fizycznego
    interfejsu. Czym zresztą różni się implementacja SDRów w IOS-XRze od
    programowej separacji tablic routingu i procesów w J czy R.

  • 85. Data: 2008-04-17 16:01:14
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > aby
    > je połączyć potrzebne są zewnętrzne interfejsy. Po współdzielnie tychże,

    w J ten wewnętrzny pic (Tunnel) ma jednak ograniczoną przepustowość.
    R ma te ciekawą zalete, ze takie zapętlenie można zrobić na 1 porcie,
    bo jest możliwość wymuszenia innego MACa per VLAN.
    Aaa i jest Intercontext interface, ale tylko dla statycznych i IS-IS tras.

    Za niedługo ma być Bridge Virtual Interface i będzie więcej możliwości
    łączenia wirtualnych maszyn wewnątrz.

    Marcin

  • 86. Data: 2008-05-09 13:19:30
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Grzegorz Jablonski wrote:

    > .... na pozegnanie i pojsc gdzie indziej.

    wolny jak dzika świnia na zakręcie

    futszaK

  • 87. Data: 2008-05-09 13:25:06
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Any User wrote:

    > A zgadza się - tylko powinni o tym wprost informować, że te megabity są
    > wirtualne.

    a co, napisali w umowie/cenniku ze gwarantują max przez cały czas do
    Stanów Zjednoczonych ?

    futszaK

  • 88. Data: 2008-05-09 13:47:49
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Any User wrote:

    > Co nie oznacza, że nie mogą podjąć rzeczowej dyskusji, dlaczego ich
    > pracodawcy robią to, co robią.

    zeby podjac rzeczawa dyskusje to trzeba miec odrobine merytorycznej
    wiedzy...

    futszaK

  • 89. Data: 2008-05-09 14:02:16
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > a co, napisali w umowie/cenniku ze gwarantują max przez cały czas do
    > Stanów Zjednoczonych ?

    Nie - napisali wręcz, że gwarantują transfer "do" (czyli chyba tylko
    tyle, że użytkownik niechcący nie dostanie większego).

    Niemniej jednak większość (99%?) zwykłych użytkowników w ogóle *nie
    zdaje sobie sprawy*, że to się wiąże z tym, że oni sprzedają jeden
    realny megabit wielokrotnie, ale raczej myśli, że ten brak gwarancji
    wiąże się z różnymi awariami i problemami w sieci, za które operator nie
    chce za tą cenę brać odpowiedzialności.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 90. Data: 2008-05-09 14:03:01
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > zeby podjac rzeczawa dyskusje to trzeba miec odrobine merytorycznej
    > wiedzy...

    Sugerujesz, że pracownicy ISP takiej wiedzy nie mają?