  • 61. Data: 2008-04-12 13:14:38
    Temat: Re: braki w szkieletach - Kanada/USA
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Bartosz Feński aka fEnIo pisze:
    > Jak wszyscy przejdą na wodomierze to przynajmniej w teorii cena powinna
    > spaść.

    Nie cena tylko średnia wysokość opłaty miesięcznej.
    Przy mniejszym zużyciu koszty stałe utrzymania infrastruktury
    wodociągowej i produkującej wodę będą się rozkładały na mniejszą ogólną
    ilość sprzedanej wody. Cena jednostkowa musi wzrosnąć.
    Ale jak wzrośnie o 10% a zużyjesz o 50% mniej niż przy ryczałcie to i
    tak się opłaca.
    --
    Olek

  • 62. Data: 2008-04-12 14:02:22
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Ściślej mówiąc, to pasmo dostępne dla sektora, a nie BTSa. Zakładając,
    > że jesteś sam na sektorze i masz laboratoryjne warunki radiowe, dasz
    > radę tyle wyciągnąć (w warstwie łącza danych, bo bo przecież nie w IP)
    > ;) Oczywiście wszystko przy założeniu, że BTS ma uplink do sieci stałej
    > o przepływności nie mniejszej niż pojemność wszystkich sektorów, co w
    > wielu wypadkach po prostu nie ma miejsca.

    a jeszcze bardziej uściślając, na danej nośnej na danym sektorze.
    Chociaż nie wiem czy w CDMA można mówić o nośnej, raczej kanale.

    Aktualnie to już można mieć 16Mbitów w downlinku na sprzęcie który
    się aktualnie produkuje.

    Marcin

  • 63. Data: 2008-04-12 14:20:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Lemiech wrote:

> [...]
    > o przepływności nie mniejszej niż pojemność wszystkich sektorów, co w
    > wielu wypadkach po prostu nie ma miejsca.

    Parę miesięcy temu przeprowadzilem śledzwo w tej sprawie ;-) Wnioski są
    następujące:
    1. dla deklarowanej prędkości 7,2 Mbps, prędkość rzeczywista dla
    użytkownika nie przekroczy 6,5 Mbps - tu dożu zalezy od terminala, w
    podtekście nie kupować chińszczyzny
    2. sieć transportowa jest planowana z dużym niedomiarem, czyli jezeli w
    danym sektorze jest zarezerwowane 7,2 Mbps na sektor, to już jest
    dobrze. Zdarza się, że na cały NodeB + GSM (trzy sektory po 3 TRXy) jest
    link radiowy wielkości 8 x 2 Mbps.
    3. przy planowaniu zapotrzebowania na transport rzadko bierze sie pod
    uwage rzeczywiste obciązenia data

    Wniosek: na szybki internet po UMTSie jeszcze sobie poczekamy :-(
    Więcej: http://www.fkn.pl/2,3685,1454392,1,1,artykul.html

    M.

  • 64. Data: 2008-04-12 14:21:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Kuczera wrote:

    > Aktualnie to już można mieć 16Mbitów w downlinku na sprzęcie który
    > się aktualnie produkuje.

    Na 3GSM pokazywano działające 14,4.

    M.

  • 65. Data: 2008-04-13 10:43:30
    Od: Kajetan Staszkiewicz <v...@t...net>

    Dnia piątek 11 kwietnia 2008 10:58, Any User napisał(a):

    > No i właśnie w tym rzecz. Jak pośrednik kupuje megabit, to niech
    > sprzedaje megabit. A nie 50 wirtualnych megabitów.

    Plącze się pan w zeznaniach, panie Any User. Na innej grupie dopiero co
    broniłeś sprzedawców pomidorów, którzy sprzedają ten sam produkt z celowo
    gorszą i lepszą jakością. No więc tu jest to samo. Celowo dostawca
    sprzedaje gorszy Internet dla domu, by drożej sprzedać klientowi
    biznesowemu.

    --
    | pozdrawiam / greetings | powered by Centos, Gentoo and FreeBSD |
    | Kajetan Staszkiewicz | jabber,email,www: vegeta()tuxpowered net |

  • 66. Data: 2008-04-13 11:04:59
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > gorszą i lepszą jakością. No więc tu jest to samo. Celowo dostawca
    > sprzedaje gorszy Internet dla domu, by drożej sprzedać klientowi

    A zgadza się - tylko powinni o tym wprost informować, że te megabity są
    wirtualne.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 67. Data: 2008-04-13 12:17:19
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > Na 3GSM pokazywano działające 14,4.

    to już pewnie kwestia definicji gdzie jakie nagłówki i czy wliczamy.
    Ja w GGSNie mam opcje 16, ale raczej chodzi o to samo.

    Marcin

  • 68. Data: 2008-04-14 09:38:40
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 10 Apr 2008 19:52:46 +0200, Marcin Kuczera napisał(a):

    > Tyle reklamy, ale sprzt naprawd niezy.

    Z tego co słyszałem od kolegi co pracuje w ich supporcie to niezłe mają
    też koncentratory VPN i generalnie chwalił sprzęt, bo jest dobry i w
    dobrej cenie tylko u nas po prostu mało znany. Jego ocena może być mocno
    subiektywna, ale już ocena Marcina (bardziej użytkowa i obiektywna) zdaje
    się jednak potwierdzać tę opinie.

    Xenocide

  • 69. Data: 2008-04-14 11:08:06
    Od: Tomasz Lemiech <s...@s...waw.spamy-won.pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net> wrote:

    > Z tego co słyszałem od kolegi co pracuje w ich supporcie to niezłe mają
    > też koncentratory VPN i generalnie chwalił sprzęt, bo jest dobry i w
    > dobrej cenie tylko u nas po prostu mało znany.

    Bo żeby być znanym, to trzeba dać się poznać :) A tu tak:

    1. Na stronce w dziale "Products" tylko trochę marketingowych ogólników,
    cokolwiek bym chciał ściągnąć, choćby datasheet - zaraz trzeba się
    rejestrować. Nawet "Image library" dostępne tylko dla zarejestrowanych
    userów.

    2. Jakieś manuale, configuration guide'y, command reference? No skąd.

    3. Ktoś to w .pl sprzedaje, świadczy jakiś support?
    google://redback site:pl znajduje mi tylko newsy o tym, że ich Ericsson
    kupił. Oraz stronki o deskorolkach ;)

    4. Strona Ericssona traktuje temat wielce połebkowo.

    Mogliby się trochę pouczyć trudnej sztuki autoprezentacji od Cisco,
    Junipera albo HP.

    --
    Tomasz Lemiech
    RLU#189399

  • 70. Data: 2008-04-14 12:28:51
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > userów.
    >
    > 2. Jakieś manuale, configuration guide'y, command reference? No skąd.

    święta racja, chłopaków z ericssona krew na to zalewa, ale że ich kupili
    to powoli ich mielą.

    > 3. Ktoś to w .pl sprzedaje, świadczy jakiś support?
    > google://redback site:pl znajduje mi tylko newsy o tym, że ich Ericsson
    > kupił. Oraz stronki o deskorolkach ;)

    wlasnie ericsson

    > 4. Strona Ericssona traktuje temat wielce połebkowo.

    no akurat na stronie Ericssona wszystko jest po łebkach, a produktów mają
    tysiące..

    > Mogliby się trochę pouczyć trudnej sztuki autoprezentacji od Cisco,
    > Junipera albo HP.

    zgadza się, jak najbardziej.

    Marcin