  • 11. Data: 2008-04-09 21:05:08
    Temat: Re: braki w szkieletach - Kanada/USA
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl> wrote:
    > Więc albo klienci będą mniej ssać, albo zapłacą za extra wolumen ruchu.
    > Właściwie to 2gie jest hamulcem dla ssania.

    Nie przesadzaj, dołożenie 2 gigabitu to nie jest jakiś duży koszt.
    Raczej cena interfejsów 10Gbit/s może póki co troche odstraszać, ale
    też to się powoli zmienia.

    --
    ŁT

  • 12. Data: 2008-04-10 08:26:31
    Od: robert <r...@r...org.pl>

    On 5768-08-04 23:05:08 +0200, Lukasz Trabinski
    <l...@t...nospam.net> said:

    > Nie przesadzaj, dołożenie 2 gigabitu to nie jest jakiś duży koszt.
    > Raczej cena interfejsów 10Gbit/s może póki co troche odstraszać, ale
    > też to się powoli zmienia.

    gorzej, gdy 10Gbit/s już nie wystarcza...

    -j.

  • 13. Data: 2008-04-10 09:52:27
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    robert <r...@r...org.pl> wrote:

    > gorzej, gdy 10Gbit/s już nie wystarcza...

    To dokładasz drugi. :P

    --
    ŁT

  • 14. Data: 2008-04-10 10:04:16
    Od: a...@b...veroxsystems.com (Verox)

    On Thu, 10 Apr 2008 10:26:31 +0200, robert napisał:

    > gorzej, gdy 10Gbit/s już nie wystarcza...

    E tam, na InterTelecom ze 3 lata temu widziałem muxer DWDM firmy bodajże
    lightstream, który wciska do 72x2.5Gbit/s w jedną pare włókien :-)

    --
    begin 755 signature.exe
    [tomek <at> kalety <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 15. Data: 2008-04-10 10:41:50
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Verox <a...@b...veroxsystems.com> wrote:

    > E tam, na InterTelecom ze 3 lata temu widziałem muxer DWDM firmy bodajże
    > lightstream, który wciska do 72x2.5Gbit/s w jedną pare włókien :-)

    No tak, ale musisz to później jakoś zakończyć w IP na routerze.
    Niby są intefejsy 40Gbit/s, ale te, to rzeczywiście są drogie.

    --
    ŁT

  • 16. Data: 2008-04-10 17:49:13
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "Lukasz Trabinski" <l...@t...nospam.net> napisał w
    wiadomości news:ftjb24$n26$2@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Nie przesadzaj, dołożenie 2 gigabitu to nie jest jakiś duży koszt.
    > Raczej cena interfejsów 10Gbit/s może póki co troche odstraszać, ale
    > też to się powoli zmienia.

    Uwazasz ze dokladanie kolejnych linkow jest faktycznie dobrym
    remedium na tego typu dolegliwosc ?

    Policz sobie za taki operator X w kanadzie ma powiedzmy 1 mln klientow
    z ktorych kazdy ma lacze powiedzmy 4-8Mb i z 5% z nich ma non stop
    odpalone torrenty. To oni praktycznie wysyca ci wszystko
    co bedziesz w stanie im dac :))) i do tego robia to czesto nieswiadomie.

    Zwroc uwage tez ze tam lacza asymetryczne nie sa tak propagowane jak u nas,
    a to jest wg ,mnie gwozd do trumny, bo koles ktory nawet w danej chwili
    nie sciaga p2p, to wysyla pewnie na maxa itd...

    IMHO to bardzo powazny proglem jesli chodzi o przyslosc sieci z dostepem
    symetrycznym.

  • 17. Data: 2008-04-10 17:52:46
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@l...usun-to.pl>

    > No i? Jeżeli ktoś tnie p2p, to robią to końcowi operatorzy, czyli
    > kablówki,
    > sieci osiedlowe, czyli ci którym zależy aby ograniczyć zakupy na kolejne
    > gigabity, a nie ci, którym zależy na jak największej sprzedaży (gts,atman,
    > netia). Cięcie z poziomu takiego operatora, to byłby raczej strzał w
    > kolano,
    > nie opłacalny na dłuższą metę, pomijając fakt średniej możliwości
    > technicznej.

    zgadza się, opłaca się tym którzy dostarczają do klientów końcowych..

    Ale już Netia/GTS (multimo) i inni BSA - na łączach w kierunku BRASów jak
    najbardziej.

    > Nie powalają na kolana. Może prezentacja wygląda fajnie i jest dobrze
    > zrobiona... ;)

    a no widzisz, mam takowego (SE100) i sprawuje się bardzo dobrze.
    Pi razy drzwi konstrukcja całej serii SE jest zbliżona do GSR12000

    A z ciekawostek
    - coś około1000 wirtualnych routerów
    - 1.5Miliona tras, co umożliwia stworzenie kilku wirtualnych routerów BGP
    (do takiego M7i wejdzie około 420tyś tras)
    -pełen bras do 8k abonentów PPPoE, L2TP (do LLU ciekawe) oraz CLIPS
    - NAT

    I cena ciekawa jeżeli chodzi o funkcjonalność w porównaniu z M7i, interfejsy
    znacznie tańsze.
    Nie wspomne o tym że wydajność full wirespeed, bo np M7i ma tylko 3.2Gbit/s
    full duplex, a SE100
    6Gbit/s full duplex przy maksymalnym możliwym obłożeniu 6xGbit
    2U szafy, 200W mocy pobiera..

    Tyle reklamy, ale sprzęt naprawdę niezły.
    Marcin

  • 18. Data: 2008-04-10 19:18:14
    Od: robert <r...@r...org.pl>

    On 5768-08-05 11:52:27 +0200, Lukasz Trabinski
    <l...@t...nospam.net> said:

    > To dokładasz drugi. :P

    już to przerabiałem ;P metoda kiss zawodzi...

    -j.

  • 19. Data: 2008-04-10 19:41:44
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    robert <r...@r...org.pl> wrote:

    > już to przerabiałem ;P metoda kiss zawodzi...

    Np. takie google też przerabia i póki co rozwiązaniem jest Nx10Gbit/s.

    --
    ŁT

  • 20. Data: 2008-04-10 19:46:00
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    Radosław HORODNICZY <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > odpalone torrenty. To oni praktycznie wysyca ci wszystko
    > co bedziesz w stanie im dac :))) i do tego robia to czesto nieswiadomie.

    Pomiędzy cięciem userom p2p, a kasowaniem ich za przekroczenie limitów
    transferów, wybrałbym to drugie.

    --
    ŁT