  • Data: 2012-06-14 20:06:08
    Temat: Re: bmw x3 2008 za 19.900 zł ?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Jun 2012 02:20:45 -0700 (PDT), PJ wrote:

    > //Bo nie ma nadal żadnej centralnej listy samochodów które są
    > sprzedawane dla dokumentów.
    >
    > i nikt nie twierdzi ze cos takiego istnieje ... po prostu odpowiednio
    > filtrujac mozna uzyskac liste VIN aut ktore potencjalnie moga posluzyc
    > do przeszczepu w PL, jasniej nie jestem w stanie tego przedstawic

    Póki bazy danych nie ma, to nie ma możliwości niczego filtrować.

    Ja zgadzam się oczywiście że gdyby powstałą centralna baza danych
    wszystkich pojazdów w UE, uwzględniająca wpisy dotyczące wypadków tych
    samochodów, w dodatku wraz z finansową stroną tych uszkodzeń, to wtedy
    można by zrobić zapytanie do bazy danych o pojazdy które wróciły na drogi w
    sytuacji kiedy naprawa ich była niemożliwa.

    Ale póki co to jest etap "gdybyśmy mieli blachę, to moglibyśmy produkować
    konserwy, ale nie mamy mięsa".

    Niemiej pojedynczymi, ewidentnymi przypadkami jak ktoś bez krępacji
    zamieszcza ogłoszenia o skupie/sprzedaży spalonych wraków, to fajnie by
    było gdyby ktoś się zainteresował.

    > //Nawet jeżeli jakiś ubezpieczyciel stworzyłby taką listę, to nikomu
    > jej nie odda, bo oznaczałoby to dla nich konkretną stratę finansową.
    >
    > jest baza danych, pracownik TU listuje wg zadanych kryteriow i
    > sprzedaje za garsc talarow komu chce

    To że jakieś podmioty mają cząstkowe i niezintegrowane ze sobą listy nadal
    łapie się pod "takiej bazy nie ma".

    Jest jeszcze taka kwestia że sytuacja kiedy policja miałaby ograniczyć
    swoje działania do klientów konkretnego produktu w konkretnej firmie nie
    jest właściwa. Zresztą chyba nawet prawnie zabroniona (patrz przykład
    polskiego LoJacka).