eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecet"błąd odczytu dysku" - sypią się SEKTORY?Re: "błąd odczytu dysku" - sypią się SEKTORY?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: "błąd odczytu dysku" - sypią się SEKTORY?
    Date: Wed, 23 Mar 2011 15:33:12 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 98
    Message-ID: <imd0br$ikd$1@news.onet.pl>
    References: <1...@d...googlegroups.com><im9ct
    k$3a7$1@news.onet.pl> <ima8qd$btc$1@news.onet.pl>
    <imag7s$mee$1@news.onet.pl> <imajj8$j87$1@news.onet.pl>
    <5...@z...googlegroups.com>
    <imaut1$2tv$1@news.onet.pl>
    <2...@l...googlegroups.com>
    <imcbj6$e9e$1@news.onet.pl>
    <b...@l...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 89-74-139-99.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1300890812 19085 89.74.139.99 (23 Mar 2011 14:33:32 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 23 Mar 2011 14:33:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.15)
    Gecko/20110303 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.9
    In-Reply-To: <b...@l...googlegroups.com>
    X-Antivirus: avast! (VPS 110323-0, 2011-03-23), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1191715
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-03-23 15:03, jeo stancey wrote:
    > On 23 Mar, 09:39, "Irokez"<n...@e...pl> wrote:
    >> programu ESTOOL.exe
    >> Oto wynik:
    >>
    >> ...>> READ SURFACE SCAN : Testing ...
    >> Error : LBA 100xxxxx
    >> ...
    >> Service Code => AJ36 : Bad Sector
    >>
    >> (*znaczki xxxxx postawi em zamiast konkretnych cyfr)
    >>
    >> PYTANIE: CZY TO SI KWALIFIKUJE DO GWARANCJI?
    >>
    >>
    >>
    >> M j zachowywa si identycznie, sypa o badami, SHDiag wywali pe no b ed w
    >> powierzchni.
    >> MHDD raz naprawia em aby niby pomarkowa bo mo e przypadek ale po miesi cu
    >> znowu to samo.
    >
    > Tak, to dziwne, że tylko JEDEN błędny sektor? To dlaczego dysk się
    > "wywalał" DWUKROTNIE? A może to dlatego, że te błędne sektory
    > zostawały szybko realokowane i stało się "cacy" aż do... kolejnego
    > wywalenia się dysku - czyli pojawienia się kolejnych uszkodzonych
    > sektorów?

    Reallokowane sektory nie są widoczne dla dysku. Uszkodzone sektory stają
    się reallokowanymi gdy oprogramowanie jest je w stanie odczytać, jeżeli
    nie - system operacyjny dostaje błąd. Oczywiście dokładne działanie F/W
    jest znacznie bardziej skomplikowane


    > Tych realokowanych sektorów chyba może być ograniczona ilość - a potem
    > już sektory uszkodzone pozostają WIDOCZNE jako BŁĘDNE - czy tak?

    Sektory reallokowane są to uszkodzone sektory przemapowane w inny obszar
    dysku, innymi słowy dysk nie ponawia prób fizycznego odczytania
    uszkodzonych sektorów po reallokacji.

    >
    > I mam jeszcze pytanie, DLACZEGO po awarii dysk przez 2-3 dni nie
    > nadawał się W OGÓLE do użytku a po tym czasie (i po paru próbach
    > skorzystania z niego) wreszcie zaczął "wracać do siebie"? Czy to
    > chodzi o to, że w tym czasie elektronika dysku REALOKOWAŁA te
    > uszkodzone sektory?

    Reallokacja jest procesem niewidocznym, Dlaczego nie działał - trudno
    powiedzieć na odległość :) Może być też tak, iż awaria fizyczna
    połączona jest z niestabilnym działaniem elektroniki, wtedy działanie
    dysku bywa bardzo nieprzewidywalne

    >
    > A może w tym wypadku to NIE SEKTORY lecz ELEKTRONIKA dysku ulega
    > awarii i podaje błędne dane na temat sektorów?
    > PYTANIE: czy takie zachowanie elektroniki mógł wywołać np. jakiś
    > wredny WIRUS?

    Teoretycznie wirus może uszkodzić F/W, ale na to bym nie stawiał. Jeżeli
    dysk jest na gwarancji - wymieniaj, nie ma sensu debatować nad dyskiem,
    którego nie mamy w dłoni.


    >
    >> Nawet si nie zastanawiaj, dok adny opis do paczki co si dzieje dodaj plus
    >> wyniki testu tym programem diagnostycznym (pewnie masz wi cej tych sektor w,
    >> ja klepne em mniej/wi cej jaki zakres)
    >
    > Prosiłbym o wskazówki praktyczne, JAK zapakować ten dysk (w sklepie
    > dostałem go w takiej folii antystatycznej i to wszystko - a tu trzeba
    > jeszcze dodatkowo zabezpieczyć na okoliczność transportu pocztą) i
    > JAKI opis, w jakiej formie?

    Folia antystatyczna (dostarczona razem z dyskiem, Samsung dla 3.5" ma
    pudełeczka antystatyczne) + folia babelkowa dla zabezpieczenia
    transportu + wypełnienie kartonu (aby dysk w nim nie latał). To wystarczy.

    Co do opisu - skontaktuj się z firmą, która Ci sprzedała albo z
    producentem, każdy ma inne wymagania


    >
    >> Jak nie masz dowodu zakupu/gwarancji ze sklepu gdzie moizesz odda , to wejdz
    >> na strone jaka poda em i post puj zgodnie z tym co tam pisze.
    >> Wysy ka kurierem musi by , ja wysy a em przez tani-kurier za 19,99z
    >
    > Tak, właśnie MAM! To jak lepiej: przekazać do sklepu czy wysłać
    > pocztą? Ta opcja ze sklepem przynjmniej nic nie kosztuje, a już dosyć
    > mam różnych bezsensownych wydatków co chwila...
    > ALE z drugiej strony ważniejsze jest JAK SZYBCIEJ?

    Jak masz sklep pod nosem, to oddawaj tam. Jeżeli producent Ci wymieni
    dysk (jeżeli wyślesz do niego bezpośrednio), to sklep już nie będzie
    zobowiązany umową sprzedaży.

    W sklepie zawsze możesz zapytać czy wymienią Ci od ręki, albo po testach
    (mogą, nie muszą - zazwyczaj serwis wysyła do dystrybutora i dopiero po
    odesłaniu przez dystr. dostajesz nowy sprzęt).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: