  • 71. Data: 2020-08-11 21:55:33
    Temat: Re: bierna pojemnosciowa
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    On 2020-08-11 19:41, J.F. wrote:

    > I wychodzi na to, ze fajnej ladowarki w handlu nie ma. Trzeba stary
    > zasilacz od peceta przerabiac :-)

    są. Popatrz na przykład na CTek-i.
    Ale pytanie jaki budżet uznajesz za sensowny i czy zamierzać używać tego
    w miarę regularnie (np. do ładowania akumulatorów do silników
    elektrycznych do łódek wędkarkich itp.) czy tylko aby raz na miesiąc w
    zimie akumulator podładować?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 72. Data: 2020-08-11 22:06:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2020-08-11 17:42, J.F. wrote:

    >a) masz podane w kolejnej wiadomości,
    >b) mógłbym zapytać po urlopie kolegów z zespołu co soft do liczników
    >energii piszą, ale nie sądzę, żebym miał zgodę na upublicznianie
    >tego..

    Moze maja jakies wytyczne publicznie znane.

    Pewnie tak jak widac w pierwszym przykladzie - cos fi i analiza
    harmonicznych.
    A co, jesli przebieg nieregularnie zmienny i zadnych harmonicznych nie
    ma ?

    Chyba dostrzegam jedna mozliwosc - zliczyc moc/energie czynną,
    wyliczyc napiecie i prad skuteczny, odjac kwadraty mocy/energii.

    J.

  • 73. Data: 2020-08-11 22:06:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/08/2020 21:38, J.F. wrote:
    > ale gdzie chcesz wieszac ?
    > W garazu, w mieszkaniu, na ulicy ?

    Np. na masce samochodu stojącego pod domem z rzuconym kablem z balkonu.

    > Zalezy do czego on to uzywa, ale chocby akumulatory sa roznej wielkosci,
    > i potrzeby chwili sa rozne.

    Naprawia duperelowate samochodziki. Typowe akku do Seicento czy innego
    Golfa.

    > ale ja mam diesla :-)

    To po nastu. Chyba że musisz długo kręcić.

    > Taka 12V/5A ?

    Nie, są np. 12V/3A (xiaomi 20000mAh). Ogólnie USB-C w powerbankach
    osiągnie za chwilę to swoje deklarowane 100W. Ten xiaomi ma 40W (20Vx2A)
    i używam go do zasilania laptopa. To jest moc wystarczajaca do
    awaryjnego naładowana akku w celu 1 rozruchu w sensownym czasie.

    > Fajny masz powerbank, ale sa jeszcze lepsze - 200A, odpala
    > od razu.

    Nie, to nie dla suwerena, trzeba kable podpinać i wiele z nich jest
    kilkurazowe a te tanie są jednorazowe.

    Ja mówie o prostym wtyku w gniazdo zapalniczki z dziurką USB-C
    działającym w drugą stronę. Ogarnialne nawet przez prawnika, choć może
    nie każdego.

    > Jak zapomniales swiatel, to gorzej :-)

    Co najmniej dwa samochody jakie miałem odcinały oświetlenie poniże
    jakiegośtam poziomu napięcia. Z powodu niedziałania przetwornicy xenonów.

    Dodanie jakiegoś mechanizmu działajacego bardziej globalnie i
    inteligentnie przekracza jednak możliwosci gigantów intelektu branzy
    motoryzacyjnej. A tam chyba mają prawidłowe rozwiązanie tego problemu a
    nie w dużych ładowarkach.

    > Od 3.8A z ogranicznikiem napiecia ?

    Od dowolnie niskiego prądu ale za wysokiego napięcia. Ładowarka z filmu
    nie ma w środku absolutnie nic. Z łatwością wygazuje akku pozostawiona
    bezpańsko.

    > No i 14.4V tak calkiem "do pelna" to nie naladuje, szczegolnie jak
    > jeszcze elektronika po chwili ograniczy do 13.8V.

    Chyba nie taka jej rola aby do pełna ładować.

    > Hm, placic z gory za cos, co moze nie wystapic ? :-)

    *Dokładnie* o to chodzi.

  • 74. Data: 2020-08-11 22:25:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 11/08/2020 21:38, J.F. wrote:

    >Np. na masce samochodu stojącego pod domem z rzuconym kablem z
    >balkonu.

    To taki stefpol tez sie nadaje.
    Tylko ze ukradna :-)

    >Naprawia duperelowate samochodziki. Typowe akku do Seicento czy
    >innego Golfa.

    Wiekszosc napraw nie wymaga ladowania.
    A jak samochod nie ruszyl i klient aku rozladowal ... jakby ruszyl, to
    alternator tez by sporym pradem ladowal.

    >To po nastu. Chyba że musisz długo kręcić.

    Problem w tym, ze jak bede niecierpliwy, to bede znow musial nascie
    poczekac, a nie - wtedy juz dluzej.
    To wolalbym miec tych 10A do dyspozycji...

> [...]
    >(20Vx2A) i używam go do zasilania laptopa. To jest moc wystarczajaca
    >do awaryjnego naładowana akku w celu 1 rozruchu w sensownym czasie.

    Jaki to jest sensowny czas ? Bo to tylko 3A ...

> [...]

    >Ja mówie o prostym wtyku w gniazdo zapalniczki z dziurką USB-C
    >działającym w drugą stronę. Ogarnialne nawet przez prawnika, choć

    U mnie w aucie bez kluczyka gniazdo jest odciete.

    >Co najmniej dwa samochody jakie miałem odcinały oświetlenie poniże
    >jakiegośtam poziomu napięcia. Z powodu niedziałania przetwornicy
    >xenonów.

    A jak ktos nie ma ksenonow ?

    >Od dowolnie niskiego prądu ale za wysokiego napięcia. Ładowarka z
    >filmu nie ma w środku absolutnie nic. Z łatwością wygazuje akku
    >pozostawiona bezpańsko.

    Po dlugim czasie.

    >Chyba nie taka jej rola aby do pełna ładować.

    A dla autorow w tym kanale to jest wada.

    >*Dokładnie* o to chodzi.

    IMO bezsens. Gdyby jeszcze o duza kwote chodzilo, ale uruchomienie
    pojazdu to drobiazg.

    J.

  • 75. Data: 2020-08-11 23:59:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/08/2020 22:25, J.F. wrote:
    > Jaki to jest sensowny czas ? Bo to tylko 3A ...

    Hmm do rozruchu benzyny to, powiedzmy, 2.5kWs wystarczy. Jakieś 0.5Wh
    trzeba przelać. Minuty przy mocy 40W? Może przeszkodą jest to że słabo
    naładowany akku ma wysoką rezystancję i trzeba jednak podładować więcej.

    > U mnie w aucie bez kluczyka gniazdo jest odciete.

    Ojtam ;) Maska też zamknieta. Deadlock.

    > A jak ktos nie ma ksenonow ?

    Do było by miło jak by ktoś im wbudował taki odcinacz. Aby nie
    rozładować akku do zera. Ale nie doczekam się, samochody są ciągle w
    erze przekaźników, tranzystora nie wymyślili.

    > IMO bezsens. Gdyby jeszcze o duza kwote chodzilo, ale uruchomienie
    > pojazdu to drobiazg.

    Złotówy robią to za 20zł. Oczywiscie jak im się zechce odłożyć rebusy i
    nie będzie to dalej jak 20m.

  • 76. Data: 2020-08-13 07:23:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Aug 2020 23:59:16 +0200, heby napisał(a):

    > Hmm do rozruchu benzyny to, powiedzmy, 2.5kWs wystarczy. Jakieś 0.5Wh
    > trzeba przelać. Minuty przy mocy 40W? Może przeszkodą jest to że słabo
    > naładowany akku ma wysoką rezystancję i trzeba jednak podładować więcej.

    Tudziez to, ze skoro nie zapalil, to moze wymagac wiecej krecenia.
    300A*5s = 5A*300s

    > Ojtam ;) Maska też zamknieta. Deadlock.

    Maske otworze. A przekrecenie kluczyka to wlaczenie odbiornikow i
    grzania swiec.

    Ale akurat w nowych odcinanie jest.
    Widac przekazniki lepsze :-)

    J.

  • 77. Data: 2020-08-13 14:15:48
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    Dostałem właśnie wraz z fakturą informację od Operatora Systemu
    Dystrybucyjnego informację, że...

    ...rozpoczynamy kontrolę poboru energii biernej w Państwa obiekcie.
    {wycięte}...obciążymy Państwa opłatą za ponadumowny pobór energii
    biernej. Opłaty te wynikają z przepisów prawa. Naliczymy je zgodnie z
    zapisami taryfy OSD. Po raz pierwszy rozliczymy Państwa z tych opłat po
    wymianie licznika, nie wcześniej niż za sierpień 2020r.

    Przywołują: Rozporządzenie Ministra Gospodarki z 4 maja 2007 (par38 u3
    p6). Rozporządenie Ministra Energii z 6 marca 2019 (par38).

    No to co, zaczyna się? W firmie cos{fi} 0.996, ale w chałupie? Skąd mam
    wiedzieć ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 78. Data: 2020-08-13 14:42:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/08/2020 14:15, Irek.N. wrote:
    > No to co, zaczyna się? W firmie cos{fi} 0.996, ale w chałupie? Skąd mam
    > wiedzieć ;)

    Prosumentem jesteś?

    Mój licznik nie pokazuje energii biernej. Ale że nie pokazuje to nie
    oznacza że nie liczy ...

  • 79. Data: 2020-08-13 16:18:11
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Prosumentem jesteś?

    A gdzież tam Panie :) Klasyczny konsument.

    > Mój licznik nie pokazuje energii biernej. Ale że nie pokazuje to nie
    > oznacza że nie liczy ...

    W firmie jest mierzone i wyświetlane wszystko, a w domu oczywiście nic
    nie widać. Może natomiast być jak piszesz, że tylko nie widać, a druk z
    wymianą licznika jest szablonowy. Czas pokaże.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 80. Data: 2020-08-13 19:30:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 13.08.2020 o 14:15, Irek.N. pisze:
> [...]
    > p6). Rozporządenie Ministra Energii z 6 marca 2019 (par38).
    >

    > No to co, zaczyna się? W firmie cos{fi} 0.996, ale w chałupie? Skąd mam

    Gdzie ci takie coś przysłali? Do lokalu mieszkalnego?

    A w ogóle to co właściwie pobiera tę moc bierną w mieszkaniu?

    MJ