  • Data: 2020-08-07 16:46:50
    Temat: Re: bierna pojemnosciowa
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-08-06 20:05, J.F. wrote:

    > Ale jest dyspensa, ze jak nie produkuja to moga przestac kompensowac ? :-)

    wychodzi na to, że tu nie o kompensację mocy biernej chodzi

    > Ale opisany w sposob dla mnie niezrozumialy :-)

    może inne wykresy oglądaliśmy ;-)

    > Bo nie bardzo rozumiem - oni chca niejako powiekszyc impedancje
    > indukcyjna po stronie falownika, co podzieli wzrost napiecia miedzy
    > falownikiem i siecia lokalna,
    > czy odwrotnie - wprowadzic impedancje pojemnosciową, co skompensuje
    > indukcyjnosc sieci i umozliwi lepsze odprowadzenie mocy do sieci
    > globalnej ?
    > Ale czy to nie spowoduje wzrostu napiecia w sieci lokalnej ?

    może sie mylę, ale mi tu na chłopski rozum wychodzi, że to taka trochę
    twórcza księgowość poprzez arytmetykę wektorową ;-)
    Piszą w tych artykułach o reaktancji linii, więc mi tu wychodzi tak, że
    jak pchasz moc czynną to prąd jest w fazie z napięciem, więc musisz
    podnieść napięcie w linii o iloczyn prądu i rezystancji linii. Ale masz
    jeszcze napięcie wymuszone tym prądem powstajace na reaktancji linii i
    to napięcie masz przesunięte o 90 stopni. Jeżeli więc prąd oddawany do
    sieci przesuniesz o jakiś dodatkowy kąt w odpowiednim kierunku, to
    wektor napięcia na reaktancji też się przesunie i będzie >90 stopni,
    czyli wypadkowo będzie się to odejmować od wektora napięcia sieci.

    > Musi miec jednak stosowne kondensatory do przechowywania, bo cewki to
    > raczej nie ... no chyba, ze przy 3 fazach to nie - mozna oddac do innych
    > faz ...

    każdy falownik ma w środku bank kondensatorów na linii DC.
    Pytanie czy wystarczający.

    --
    Pozdr.
    Michał