    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: bierna pojemnosciowa
    Date: Fri, 7 Aug 2020 16:18:44 +0200

    On 07/08/2020 15:58, Mateusz Viste wrote:
    > Może głupio powiem, bo i technologii PV zupełnie nie znam - ale czy nie
    > jest tak, że aby wbijać prąd do sieci falownik musi albo podwyższyć
    > nieco swoje napięcie wyjścia (jeśli napięcie sieci odbiorczej jest
    > odpowiednio niskie), albo lekko przesunąć w fazie?

    Po co przesuwać w fazie? Obawiam się że nawet lekkie przesunięcie w
    fazie wymagało by aby falownik przez jakąś częśc okresu *pobierał*
    energię, magazynując ją.

    > Poczekaj aż sąsiad się opaneluje. :)

    Bum foto występuje w okolicym, ale nie na tyle aby bilans był jeszcze
    ujemny. Bardziej jestem ciekaw co się stanie w innej sytuacji. Trafo
    zajumają kosmici i nagle wszystkie falwoniki będą "myślały" że dalej są
    online, wzajemnie wciskając moc do sieci :D Tak jak wiem, ze są
    zabezpieczone, ale ... chce to zobaczyc w praktyce kiedy na nascie
    domków kazdy ma inny falwonik. Gdzie jest granica "widzę elektrownię" vs
    "widzę inne falwoniki które wygladają jak elektrownia".