  • 31. Data: 2013-09-15 01:28:02
    Temat: Re: biedafon do aero2
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Trybun (I...@j...pl) in news:l12feq$qd$1@usenet.news.interia.pl

    > Jasne że nie rozumieją, ale jednak posługują się tym idiotycznym
    > terminem - "budżetowy". Dla normalnie rozumującego człowieka budżet
    > to może znaczyć wszystko. Nie mówię o "biedafonie, a o pojęciu
    > "telefon budżetowy".

    Bardzo ciekawe zagadnienie. To pewnie dlatego, że częściej się mówi o
    niskim budżecie, niż o wysokim. Wyniki z Google'a:

    "wysoki budżet" - 8060
    "niski budżet" - 26500

    I dane z korpusu - słowa najczęściej występujące z budżetem. Znacznie
    więcej jest takich "negatywnych":

    http://nkjp.uni.lodz.pl/?q=ofotnmf

    A w ogóle to wyrażenie przyszło z angielskiego - budget phone. Więc tam
    się powinno najpierw szukać przyczyn.

    Pozdrawiam
    MSz

  • 32. Data: 2013-09-15 01:41:34
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Marcin Szumilas" napisał:

    > Bardzo ciekawe zagadnienie. To pewnie dlatego, że częściej się mówi o
    > niskim budżecie, niż o wysokim. Wyniki z Google'a:
    >
    > "wysoki budżet" - 8060
    > "niski budżet" - 26500

    Kwestia dobrania przymiotników. A spróbuj tak:

    "duży budżet" - około 2 850 000 wyników
    "mały budżet" - około 2 080 000 wyników

    i już twoja teoria bierze w łeb ;->

    A tak w ogóle - "ja i profesor Bralczyk uważamy" ;-), że w tym przypadku
    bardziej adekwatne byłyby określenia "niskobudżetowy" (ok. 263 000 wyników)
    oraz "wysokobudżetowy" (ok. 51 600 wyników).

    JoteR

  • 33. Data: 2013-09-15 02:06:09
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    JoteR (u...@i...eu) in

    > Kwestia dobrania przymiotników. A spróbuj tak:
    >
    > "duży budżet" - około 2 850 000 wyników
    > "mały budżet" - około 2 080 000 wyników
    >
    > i już twoja teoria bierze w łeb ;->

    A nie! Udajesz że stawiasz cudzysłowy, a nie stawiasz.
    Cudzysłowy są konieczne, bo inaczej nie wyszukuje fraz (wyrażeń
    językowych), tylko w ogóle strony związane z budżetem, które nie muszą
    mówić ani o małym budżecie, ani o dużym.

    "duży budżet" - 15800 wyników
    "mały budżet" - 33500 wyników

    Ale wyniki z korpusu tym razem już nie są tak jednoznaczne:

    http://nkjp.uni.lodz.pl/?q=mg4qy4f - 186
    http://nkjp.uni.lodz.pl/?q=pm6fboh - 193

    > A tak w ogóle - "ja i profesor Bralczyk uważamy" ;-), że w tym
    > przypadku bardziej adekwatne byłyby określenia "niskobudżetowy" (ok.
    > 263 000 wyników) oraz "wysokobudżetowy" (ok. 51 600 wyników).

    Jasne, tylko ja sprawdzam dlaczego "telefon budżetowy" znaczy "tani
    telefon", a nie "drogi telefon", jeśli budżet może być i duży i mały.

    Pozdrawiam,
    MSz

  • 34. Data: 2013-09-15 11:27:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Sep 2013 22:03:51 +0200, Trybun napisał(a):
> [...]
    > terminem - "budżetowy". Dla normalnie rozumującego człowieka budżet to
    > może znaczyć wszystko. Nie mówię o "biedafonie, a o pojęciu "telefon

    Bo to dla tych co budzet maja i musza sie miescic w limicie wydatkow.

    Normalny czlowiek kupuje telefon jaki mu sie podoba :-P

    J.

  • 35. Data: 2013-09-15 17:56:16
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > językowych), tylko w ogóle strony związane z budżetem, które nie muszą
    > mówić ani o małym budżecie, ani o dużym.

    Jak chcesz fraz szukać to napisz ' phrase: "duży budżet" '. Tak szuka
    najbardziej pasujących a niekoniecznie zawierających takie frazy. Daje 668
    zamiast 2 850 000. Mały daje 1700.

  • 36. Data: 2013-09-15 17:58:37
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2013-09-15 01:41, JoteR pisze:
    > A tak w ogóle - "ja i profesor Bralczyk uważamy"

    No to prawie pewne, że możecie się mylić!
    Pan Bralczyk nie za bardzo czuje język ojczysty. Np. buty: klapki -
    wiadomo (para) ale jedna sztuka? według niego jeden but to rodzaj
    żeński. Kiedyś też wyskoczył z propozycją, że może należałoby zmienić
    rodzaj męski w nijaki.
    Niezbyt bezpiecznie jest podpierać się takim "autorytetem". ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 37. Data: 2013-09-15 20:47:32
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Akarm" napisał:

    > Niezbyt bezpiecznie jest podpierać się takim "autorytetem". ;)

    Akurt w tym przypadku owym "autorytetem" był kabaret Hrabi - w oryginale:
    "profesor Miodek i ja..." ;->

    JoteR

  • 38. Data: 2013-09-26 04:09:19
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <52303da0$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Kacper" <k...@m...pl> wrote:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Jakoś się przyjęło i tylko osły go nie rozumieją.
    > Telefon dostępny w byle markecie do max 200zł, bez simlocka i umowy,
    > etymologia biedafonu może być natomiast dwojaka:
    > telefon dla biedoty, lub z powodu biednych funkcji, te telefony
    > najczęściej nie umożliwiają niczego poza dzwonieniem i smsowaniem, a nawet
    > gdy mają aparat, to jakości kamerki z mango.

    Kolo 200 kosztuja np. niektore Samsungi serii SOLID.
    Owszem, aparat slaby, ale do fotografowania mam osobny aparat.
    --
    TA