    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: bezprzewodowy przesył obrazu... z wody
    Date: Thu, 5 Dec 2013 09:24:20 +0100

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:l7nfmf$f39$1@node2.news.atman.pl...

    > To może od razu nadajnik ultradźwiękowy i mikrofon?
    > Nie proponowałem tego wcześniej, bo małe pasmo, ale
    > skoro już się ograniczamy.

    Takie skojarzenie.
    Pasmo w telefonii analogowej jest obcięte chyba do coś koło 3kHz.
    Pierwszy modem miałem 2400 co nie budzi żadnych wątpliwości.
    Potem gdzieś wyczytałem, że teoretyczna granica szybkości przesyłu danych
    takim pasmem jest 32k.
    A za jakiś czas (jeśli mnie pamięć nie zwodzi) miałem modem 128k który
    wyraźnie ignorował tę teoretyczną granicę.

    Skoro przez łącze o paśmie 3k można przesłać 128k to jakie jest pasmo łącza
    ultradźwiękowego i ile można nim przesłać?
    P.G.