  • Data: 2014-07-15 10:46:44
    Temat: Re: bezplatna A2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 15 Jul 2014 08:44:30 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz
    > W widoczny sposób? A pomierzyłeś np. straty pakietów na czymś takim?

    Oczywiscie.

    > Bo
    > link na 100Mbps się może i zapnie po czym okazuje się że masz np. 50%
    > straty przepustowości na linku.

    Przy 50% to sie nie daje interneu uzywac :-)
    Takie polaczenie nie wnosi nawet 1% strat.

    > Nie. To nie jest moja robota. Nie mam czasu i pieniędzy na to by stać i
    > nadzorować każdego elektryka i w każdym punkcie mu tłumaczyć co i jak
    > ma zrobić. Wolę zlecić to fachowcowi któremu nie muszę od podstaw

    OK, mozna i tak. Przetarg, referencje, wybor ofert ...

    > Nie. Po paru doświadczeniach z elektrykami nie zlecam im położenia
    > sieci. Nawet "przy okazji". Za duże ryzyko że coś spieprzą a aj będę
    > tracił czas i pieniądze by wymyślić metodę skorygowania tego co
    > spieprzyli.

    No widzisz, a moj nic nie sp*.

    > No właśnie. W wiązaniu zbrojeń też "wielkiej filozofii nie ma". W
    > laniu betonu też. W robieniu zastrzyków też. Jednak jakoś tak wolę by
    > robił to osoba która została do tego wyszkolona i wie co i czemu robi.

    Betoniarz po zawodowce i miesiecznym kursie na kacu :-)

> [...]
    > konkretnej sytuacji. Po to by zbrojenie się nie zdeformowało podczas
    > wiązania i podczas zalewania betonem. Wbrew pozorom nie jest to
    > trywialne.
    >
    > Np. rzeczona SKANSA zatrudnia ekipy zbrojarzy z uprawnieniami. Dopuszcza
    > się w takiej ekipie 1-2 osoby które się szkolą ale robią to pod ścisłym
    > nadzorem pozostałych wykonując na początku tylko podstawowe prace. W
    > efekcie są to stałe przez lata ekipy fachowców gdzie nie ma osób
    > postronnych. Nie dopuszcza się do tego z powodu wymogów jakościowych.

    Kto wydaje uprawnienia ?

    > Z drugiej strony znam budowy gdzie są omnibusy typu
    > betoniarz/zbrojarz/hydraulik/elektryk/fliziarz/stola
    rz/dekarz/kilka
    > innych specjalności. Zwykle na budowach domów mieszkalnych i często
    > zatrudnieni są na czarno bo przecież ubezpieczenie ma jako bezrobotny.
    > Tyle że ja nie wierzę w umiejętności tanich omnibusów. Bo np. widziałem
    > już jak ściankę postawili przesuniętą o szerokość cegły niż na planie.
    > Albo kibelek niezbyt pasował do odpływu to "nasztukował" kawałkiem
    > dętki samochodowej zaciśniętej na końcach drutem. Albo kable
    > ethernetowy rzucił w tynk bo przecież musiałby pójść po peszel. [...]

    Ale to przeciez zrobila osoba z doswiadczeniem i kwalifikacjami :-)

    > I wiele innych rzeczy
    > - te przykłady to z "taniej" ekipy budującej dom moich rodziców. Jak
    > policzyłem ilość poprawek i ile one kosztowały to się za głowę złapałem
    > - ani to było tanio ani dobrze.

    Kolege mam - nie chce wpuscic ekipy, bo sp*. Trzeba ich co najmniej
    pilnowac. Ale czasu na robote nie ma, na pilnowanie nie ma, no i dom
    stoi niewykonczony ... ale co do jednego sie zgadzamy - tania ekipa
    sp*. A droga ?

    >Szybko - wliczając czas na wszelkie poprawki - też nie.

    No coz, most w Mszanie tez nie powstal szybko ani tanio, ale moze
    Alpine nie stawia takich wymogow personelowi.

    J.