eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikabezpiecznik S B10 w samochodzieRe: bezpiecznik S B10 w samochodzie
  • Data: 2010-12-04 15:44:19
    Temat: Re: bezpiecznik S B10 w samochodzie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 04 Dec 2010 16:38:21 +0100, BartekK wrote:
    >Jeszcze jedno mnie zastanawia - "esy" mają 2 mechanizmy wyzwalające
    >wyłączenie. Po pierwsze bimetal grzany prądem przepływającym - przy +35'
    >latem w nagrzanym aucie będzie zupełnie inaczej czuły (nadwrażliwy), niż
    >przy -20' zimą.

    Ten mechanizm i tak jest powolny i nadmiarowy, znaczy sie jak jest
    nominalnie 10A, to 20A wyzwoli dopiero po dluzszym czasie.
    Ale sam duzy prad przewodom nie grozi, tylko temperatura.
    Przy -20 na przewodach mozna je mocniej obciazyc :-)

    Drugi mechanizm to szybkie wyłączenie przy dużym prądzie
    >przez elektromagnes - czy prądy zwarciowe w aucie (współczesnym, gdzie
    >wszystkie kabelki to sznurówki 1.5mm^2) wystarczą do wyzwolenia takiego
    >bezpiecznika? (przypomnę - B10 to nie wyłączenie przy 10A, tylko
    >wyłączenie przy 30-50A płynącym przez 0.1-1s, oraz wyłączenie przy
    >prądzie 15A płynącym przez >1000s)

    Zwarciowo wystarcza :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: