    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: bez włożonej karty SIM [OT]
    Date: Wed, 21 Sep 2011 20:37:47 +0000 (UTC)
    <j4r6cj$ir5$1@news.onet.pl> <j4r6pl$jq8$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <j51g03$jd3$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@b...pl>
    <j...@p...onet.pl> <j5a1vc$t0r$1@news.onet.pl>
    <j...@p...onet.pl> <j5bvsm$2kt$1@news.onet.pl>
    <j...@p...onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <j...@p...onet.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Applowska "Magic Mouse" w ogóle kabelka nie ma i kosztuje $70.

    To tym bardziej nie ma jak przywiązać.

    > Sądzisz że cena $70 uzasadnia posiadanie 3 czy 7 klawiszy? :-))))))

    Moja kosztowała bodajże 150$, ale i tak leży na półce i nikt jej nie
    chce używać -- każdy woli coś normalnego, a nie takie nieergonomiczne
    dziawdło. Na jej miejsce zostało dokupine coś zwyczajnego (gdzieś za
    trzy dychy). Przyznam, że mam trudności z policzeniem klawiszy w tym
    wynalazku. Można powiedzieć, że nie ma żadnego. Za to rusza się cała
    obudowa, czyli coś jakby jeden przycisk. Pomysł to kretyński, bo o ile
    klikanie w ikony jakoś idzie, to przy prezyzyjnej robicie jest takie
    sobie. No i zdarzają się przypadkowe kliknięcia, bo reaguje również
    na naduszenie np. w środku, tam gdzie zwykle leży dłoń. To nie koniec.
    Podejrzewam, że dalej Steve Jobs musiał sprawę konsultować conajmniej
    z rabinem z Radomska, bo to całkiem jak podróżowanie w szabas
    z butelką wody pod dupą (podróże na wodzie są dozwolone). Wiadomo,
    że myszy z rozdwojonym kopytem i więcej niż jednym przyciskiem są
    niekoszerne, ale z drugiej strony dla nowoczesnego systemu operacyjnego
    jeden przycisk to mało. Więc ten jeden zachowuje się jakby były trzy.
    Zrobili czujniki pojemnościowe w obudowie i mimo że klika cała mysz,
    to w zależności od tego, czy naciskamy z prawej, lewej czy w środku,
    zachowanie jest różne. Rolki też są niekoszerne, więc zamiast rolki
    jest jakaś łechtaczka. No i jeszcze można mysz ścisnąć za boczki, co
    jest interpretowane jako kliknięcie kolejnego przycisku (z tym, że
    nie wiadomo w którym dokładnie momiencie, bo słyszalne lub wyczuwalne
    kliknięcie też by było niekoszerne -- bo prrzcisk do klikania ma być
    jeden)

    Nie, nie nie uważam, że wydanie kolejnych 70 dolarów można uzasadniać
    chęcią eksperymentalnego zakupu tej bezprzewodowej.

    Jarek

    PS
    Nie wiem jak się nazywała poprzedniczka "Magic Mouse", ale z tego co
    pamiętam, jakoś równie głupio. Nie jest na niej to napisane, a system
    USB znajduje ją jako "05ac:0304 Apple, Inc. Optical USB Mouse [Mitsumi]"