    From: Arni <a...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: bez sprzęgła
    Date: Wed, 26 Jan 2011 21:10:03 +0100
    <ihc598$4a5$1@news.onet.pl> <4d39c30f$1@news.home.net.pl>
    <ihche7$olc$1@news.onet.pl> <ihcnaq$dps$1@news.onet.pl>
    <ihcnh7$dps$2@news.onet.pl> <ihetim$f0k$2@news.onet.pl>
    <4d3afc6b$1@news.home.net.pl> <ihjq2e$kvf$1@news.onet.pl>
    <ihjqdv$tuo$1@node1.news.atman.pl> <ihjs5m$v2f$1@news.onet.pl>
    <ihjsn3$tuo$4@node1.news.atman.pl> <ihlr0m$27v$1@news.onet.pl>
    <ihm2j2$o57$2@node1.news.atman.pl> <ihm76t$fi9$1@news.onet.pl>
    <ihm94l$o57$3@node1.news.atman.pl> <ihmc04$2o7$1@news.onet.pl>
    <ihmef5$o57$6@node1.news.atman.pl> <ihne9e$4is$1@news.onet.pl>
    <4d406940$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>

    Ivam pisze:
    > Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości grup
    >
    > To ja ponowie moje pytanie:
    >
    > Czy Ty osobiscie Ty widziales kiedys padnieta skrzynie biegow w
    > motocyklu? Czy znasz osobe i sytuacje, w ktorej ta awaria nastapila?
    >
    > Ja mialem do czynienia z 2 przypadkami padnietej skrzyni - w obu
    > przypadkach padly kly.

    a skrzynia od jawy sie liczy?

    miałem dwa silniki i jak jeden padł to przekładałem w godzinke ten ktory
    miałem przygotowany a padniety szedł na stół. W skrzyni sypały sie 2
    rzeczy: wodziki przesuwek i kły przesówek. Przesuwka to zębatka która
    jest zazębiona na stałe zębami z inna zębatką a napęd dostaje przez
    wsunięcie kłów w inną zębatke obok co miała odpowiednie otworki w
    bocznej ściance. Wodziki dawało sie wymienic z bieda wersji blaszanej na
    odlewane (w blaszanych potrafiły sie zetrzec do zera "wąsy" wchodzace w
    przesuwke). Przesuwki to juz byla loteria i trzeba bylo dbac czyli miec
    dobrze wyregulowany automat sprzęgła przy zmieniaczu albo uzywac
    sprzegła ręcznego. Tak czy inaczej kły scierały sie i bardzo szybko bieg
    zaczynał wyskakiwac bo siła poosiowa wzgledem wałka działająca na
    przesuwke była wieksza niz trzymanie pamietnika (nie był wałkowy tylko
    blaszany, płaski)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"