eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklebez sprzęgłaRe: bez sprzęgła
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: kocyk <k...@Z...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: bez sprzęgła
    Date: Sat, 22 Jan 2011 15:06:25 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <iheo6l$r2n$1@news.onet.pl>
    References: <ihai9p$203$1@news.onet.pl>
    <f...@f...googlegroups.com>
    <ihc598$4a5$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-56-146.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1295705109 27735 77.253.56.146 (22 Jan 2011 14:05:09 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 22 Jan 2011 14:05:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5 (Macintosh/20051201)
    In-Reply-To: <ihc598$4a5$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634775
    [ ukryj nagłówki ]

    The_EaGle wrote:
    > W dniu 2011-01-21 06:46, doktorski pisze:
    >> On 21 Sty, 00:59, "NESSO"<NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> wrote:
    >>
    >>> jake sa wasze opinie ?
    >> Pozytywne.
    >>
    >>> czy nie ma ryzyka uszkodzenia skrzyni bieg w ?
    >> Nie, o ile umiejetnie uzywany rolgaz przejmuje funkcje sprzegla i na
    >> moment zmiany biegu zeruje moment obrotowy dzialajacy na kola zebate
    >
    > Jest tyle opinii na ten temat ile jest osób na ten temat się
    > wypowiadający. Zamiast sięgać do innych warto zastanowić się samemu czy
    > podczas zmiany biegu mamy szanse na wyrównanie momentów obrotowych po
    > między kołami zębatymi w dwóch różnych biegów? Wg mnie sprawą oczywistą
    > jest że nie! Fakt iż zmiana biegów odbywa się bez zgrzytów czy innych
    > hałasów nie oznacza że jest "zdrowa" dla skrzyni.
    >
    > Bez rozłączania sprzęgłem koła napędowego od skrzyni mamy jeden
    > obracający sie zespół o pewnej masie z np obr 100obr/min w tym czasie
    > mamy przekładnie np 1/1.6 a wiec obroty drugiego wałka to 160obr /min
    > zmieniamy przekładnie na 1/1.3 a wiec obroty powinny być 130obr /min -
    > zakładając że obroty koła napędowego nie będą się zmieniać czyli po
    > zmianie biegów spadną obroty o 30obr/min a wraz z nimi przez kolejne
    > przekładnie obr silnika. Jak w takim razie chcesz wyrównać te obroty bez
    > udaru skoro nie używasz sprzęgła?

    Gazem, czlowieku, gazem.
    K.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: