  • 51. Data: 2013-11-09 21:42:46
    Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No nie, cos nie tak.
    > Nawet rozruchowy olowiowy powinien wytrzymac kilkadziesiat glebokich
    > rozladowan.

    Może już wcześniej zdążył rozładować się kilkadziesiąt razy i limit mu
    się wyczerpał?

    Miełam UPSa, takiego ze 2kVA, który długie lata upsił i nikt mu nie
    zaglądał w tym czasie w akumulatory. Przerwa w zasilaniu, coś zapiszczało,
    zabzyczało, zasilanie wraca po kilkunastu sekundach, wszystko gra i bucy.
    Tak się raz na kilka dni zdarzało. Aż się trafiła dłuższa awaria. W ciągu
    kilku godzin całkiem mu wyssało elektony z ołowiu. I po tym już nie wstał.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2013-11-09 21:47:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]

    Tak się raz na kilka dni zdarzało. Aż się trafiła dłuższa awaria. W ciągu
    kilku godzin całkiem mu wyssało elekrtony z ołowiu. I po tym już nie wstał.

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2013-11-09 22:04:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ACMM-033,

    Saturday, November 9, 2013, 7:25:00 PM, you wrote:

> [...]
    > wstanę, tak będę leżał". Rozebrałem, łączniki w proszku. Nawet nie cele, one

    Dziwne, bo w UPSach 400VA to z nich jest szarpane 40+A...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 54. Data: 2013-11-10 03:00:19
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:1439069552.20131109220445@pik-net.pl.invalid...

    > Dziwne, bo w UPSach 400VA to z nich jest szarpane 40+A...

    Hmm... no właśnie. Prąd był wprawdzie dość duży... a może to było 10A, a nie
    ok. 5? Nie pamietam. Hmm...ale to też chyba nie powinno rozsypać
    łączników...? Najwyżej materiału z płyt trochę ukruszyć, choć to żel, z
    tego, co zobaczyłem, łączniki były wykonane raczej bylejako, średnio się
    dociskały do zestawów płyt (nawet nie były z nimi połączone, tylko się
    właśnie dociskały, ledwo-ledwo można powiedzieć), aż obciążone dużym prądem
    po prostu doznały erozji na punktach styku i stykać niemalże przestały,
    wyglądały tak, jakby w fabryce będąc wylewane miały połączyć sie z płytami
    swojego bieguna... a tylko się niezbyt mocno dociskały. Na to stawiam. Może
    nie cackałem się z tym aku nazbyt grzecznie, może mu czasem dałem trochę w
    brochę, ale nie na tyle, żeby zdechł, do Warszawy wrócił już prawie nieżywy.
    A przedtem parę lat działał dobrze... Cóż mu mogłem zrobić złego, jeśli to
    moja wina? Bo chciałbym uniknąć takiej sytuacji ponownie...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 55. Data: 2013-11-11 11:44:44
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > planuje doładować akumulator samochodowy, baterią słoneczną. oczywiście
    > będzie leżała na kokpicie, za szybą samochodową. pieron wie czy owa szyba
    > ma jakieś właściwości atermiczne. fioletowa nie jest. Czy ktoś wie w
    > praktyce o ile % ogniwo słoneczne da mniej energii?

    zmierzone przed minutą:
    bez szyb 100% na polikrystalicznym
    81% dwie szyby umiarkowanie upaćkane (w furze przy takim słońcu już bym się
    pofatygował ze ścierą przywrócić im przejrzystość)

  • 56. Data: 2013-11-11 15:58:13
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 11.11.2013 11:44, adamschodowy pisze:

    > zmierzone przed minutą:
    > bez szyb 100% na polikrystalicznym
    > 81% dwie szyby umiarkowanie upaćkane (w furze przy takim słońcu już bym się
    > pofatygował ze ścierą przywrócić im przejrzystość)

    jakie było nasłonecznienie, i jakie napięcie baterii za szybą, względem
    danych nominalnych? Jak wykonałes pomiar?

    ToMasz

  • 57. Data: 2013-11-11 16:12:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > jakie było nasłonecznienie, i jakie napięcie baterii za szybą, względem
    > danych nominalnych? Jak wykonałes pomiar?

    Napięcie, to ono zawsze jest jednakie. Jeśli mierzyć bez obciążenia.
    Albo w rzeczywistym układzie, który powinien dbać, by nie spadło ono
    poniżej nominalnego.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2013-11-11 16:15:53
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 listopada 2013 15:58:13 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > jakie było nasłonecznienie, i jakie napięcie baterii za szybą, względem
    >
    > danych nominalnych? Jak wykonałes pomiar?
    >

    > ToMasz

    Prąd też się liczy. I on chyba ważniejszy niż napięcie, bo to prąd pracuje.

  • 59. Data: 2013-11-11 19:18:28
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    ps.com...
    > Prąd też się liczy. I on chyba ważniejszy niż napięcie, bo to prąd
    > pracuje.

    Oba się liczą. A pracuje moc - moc wg definicji, to zdolność do wykonania
    pracy w jednostce/przedziale czasu - sam duży prąd, przy bardzo małym
    napięciu, da małą moc, a w sumie nikłą energię i guzik może. Zaś z
    podstawówki znam równoważność ciepła, pracy i energii. To tak w szybkim
    skrócie.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 60. Data: 2013-11-11 19:58:12
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 listopada 2013 19:18:28 UTC+1 użytkownik ACMM-033 napisał:
> [...]
    >
    > To, że adres ten jest publiczny i nieodspamiony, nie oznacza, że wolno
    >
    > wam tu załatwiać się, do tego jest klop, tylko go z szafą nie pomylcie!

    Masz rację. Użyłem skrótu bo odbiorcami mają być tacy co trochę pojęcia mają. Pojawią
    się informacja że 80%. Tylko czego te 80%.