eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikabateria słoneczna za szybą - jakie straty?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 75

  • 21. Data: 2013-11-08 11:29:12
    Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:527bf5ca$0$2301$65785112@news.neostrada.pl...
    > witam
    >
    > planuje doładować akumulator samochodowy, baterią słoneczną. oczywiście
    > będzie leżała na kokpicie, za szybą samochodową. pieron wie czy owa szyba
    > ma jakieś właściwości atermiczne. fioletowa nie jest. Czy ktoś wie w
    > praktyce o ile % ogniwo słoneczne da mniej energii?


    mierzyłem kiedyś okno domowe 2-szybowe typowe jakies - obcinało prawie równo
    o 50%.


    b.


  • 22. Data: 2013-11-08 11:40:52
    Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 listopada 2013 08:30:21 UTC+1 użytkownik m...@g...com napisał:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > news:805b5230-6ad2-4f72-8cdb-832df247c53f@googlegrou
    ps.com...
    >
    > W dniu piątek, 8 listopada 2013 02:11:43 UTC+1 użytkownik Jarosław
    >
    > Sokołowski napisał:
    >
    > > Pan Pszemol napisał:
    >
    >
    >
    > >
    >
    > > Aha, jeszcze taka ciekawostka geometryczno-geograficzna. W pierwszym
    >
    > >
    >
    > > dniu lata, miejscem na Ziemi, w którym w ciągu doby na jednostkę
    >
    > >
    >
    > > powierzchni pada najwięcej energii słonecznej jest... biegun północny.
    >
    > >
    >
    >
    >
    > Guzik prawda. Zwrotnik Raka. Bez liczenia, na chłopski rozum. Zakładam
    >
    > oczywiście idealne warunki pogodowe - brak chmur.
    >
    >
    >
    > Sprawdź na pierwszej lepszej stronie obliczającej godziny wschodów i
    >
    > zachodów słońca dla różnych miejsc.
    >
    > Dobrze nie pamiętam ile dokładnie ale nad bałtykiem jest to coś około
    >
    > 30-40minut dłuższego dnia niż na południu.
    >
    > Naprawdę sprawdź najpierw, zanim napiszesz kolejnego posta.
    >
    > http://darekk.com/sunrise-sunset-calculator

    Przyznaję rację. Miałem na myśli moc/jedn. pow., a nie całkowitą ilość energii w
    ciągu dnia.


  • 23. Data: 2013-11-08 12:29:43
    Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-08 10:27, fifak pisze:
    > W dniu 2013-11-07 21:19, ToMasz pisze:
    >> witam
    >>
    >> planuje doładować akumulator samochodowy, baterią słoneczną. oczywiście
    >> będzie leżała na kokpicie, za szybą samochodową. pieron wie czy owa
    >> szyba ma jakieś właściwości atermiczne. fioletowa nie jest. Czy ktoś wie
    >> w praktyce o ile % ogniwo słoneczne da mniej energii?
    >>
    >> ToMasz
    >
    >
    > ciekawy temat, zainteresowało mnie to, czy takie urządzenia się
    > sprawdzają:?
    >
    > http://allegro.pl/bateria-solarna-samochodowa-ladowa
    rka-akumulatora-i3665333962.html
    >
    >
    > niestety wszystko co droższe to obawiał bym się o kradzież...

    W opisie jest:

    " Dane techniczne
    Napięcie: 12V DC (w trybie gotowości: 16--25V)
    Prąd ładowania/wyjście: maks. 180 mA/maks. 2,4 W "

    i nic więcej.
    Bałbym się to podłączyć bez dodatkowego zabezpieczenia, choćby jakiegoś
    LM. Poza tym z tak małym prądem niewiele zdziałasz.

    Wejdź na jakieś fora związane z turystyką 4x4 - tam ludzie opisują różne
    panele. Tylko, że Ty raczej nie będziesz chciał wozić panela o
    powierzchni 0,5m2 ;)


    --
    Pozdrawiam.

    Adam.


  • 24. Data: 2013-11-08 12:47:17
    Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2013 11:40, s...@g...com pisze:

    [ciach wielki, niepotrzebny cytat]

    > Przyznaję rację. Miałem na myśli moc/jedn. pow.,
    > a nie całkowitą ilość energii w ciągu dnia.

    A może jeszcze byś łaskawie nauczył się poprawnie cytować i zawijać wiersze?

    --
    Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
    są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
    I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...


  • 25. Data: 2013-11-08 13:00:38
    Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    <m...@g...com> napisało:

    >> Guzik prawda. Zwrotnik Raka. Bez liczenia, na chłopski rozum.
    >> Zakładam oczywiście idealne warunki pogodowe - brak chmur.
    >
    > Sprawdź na pierwszej lepszej stronie obliczającej godziny wschodów
    > i zachodów słońca dla różnych miejsc.
    > Dobrze nie pamiętam ile dokładnie ale nad bałtykiem jest to coś
    > około 30-40minut dłuższego dnia niż na południu.
    > Naprawdę sprawdź najpierw, zanim napiszesz kolejnego posta.
    > http://darekk.com/sunrise-sunset-calculator

    Samo policzenie wschodów i zachodów zda się na niewiele. Zresztą fakt,
    że na biegunie slońce świeci bez przerwy przez pół roku, dostępny jest
    chłopskiemu rozumowi -- o dniach i nocach polarnych opowiada się
    dzieciom już w przedszkolu. Tutaj trzeba jeszcze mieć umiejętność
    skorzystania z funkcji cosinus wiążącej insolację z kątem padania
    promieni słonecznych. A nade wszystko trzeba umieć funkcje przemnożyć,
    a na koniec scałkować.

    Przebieg funkcji określającyej energię w zależności od szerokości
    geograficznej (zwłaszcza dla pory letniej) jest niespodziewany nie tylko
    na końcu (biegun geograficzny) ale w całej swej dziedzinie. My akurat
    jesteśmy w pobliżu lokalnego maksimum -- i na południe od Polski, i na
    północ są miejsca, gdzie tej energii jest mniej. Z kolei kawałek na
    północ (jakaś Szwecja czy Finlandia) mamy lokalny dołek -- więcej jest
    słońca i na południe, i na północ od tego miejsca.

    To wszystko jest konsekwencją stosunkowo dużego wychylenia osi ziemskiej.
    Gdyby nas skosiło mniej niż o te 23,5°, to by aż takich niespdzianek nie
    było.

    --
    Jarek


  • 26. Data: 2013-11-08 13:06:50
    Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > Ps. w handlu po 5zł są panele pół wolta na dwa waty. chińskie
    > przetwornice dc dc startują od 4 V więc teoretycznie 8 panelików
    > dałoby radę, pytanie tylko czy nie zrobią psikusa i nie odmówią
    > współpracy przez zimę we wnętrzu auta

    Nasza zima, to w ogóle jest jeden wielki psikus. Energia miedzy
    półroczem letnim i zimowym rozkłada się w proporcjach 4:1. Czyli
    od października do marca można liczyć tylko na 20% całorocznej
    dostawy słońca. To już z uwzględnieniem pogody (i cały czas w
    odniesieniu do poziomej powierzchni) -- u nas w zimie, to cały
    czas potrafi być pochmurno, a już zeszłoroczna zima była w tej
    dziedzinie rekordem. Powiedzmy sobie szczerze i otwarcie -- noc
    polarną mamy u nas w grudniu.

    Jarek

    --
    Hu! Hu1 Ha! Nasza zima zła!
    A my jej się nie boimy,
    Dalej śnieżkiem w plecy zimy,
    Niech pamiątkę ma!
    Nasza zima zła!


  • 27. Data: 2013-11-08 14:26:36
    Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, November 8, 2013, 12:29:43 PM, you wrote:

    [...]

    > " Dane techniczne
    > Napięcie: 12V DC (w trybie gotowości: 16--25V)
    > Prąd ładowania/wyjście: maks. 180 mA/maks. 2,4 W "
    > i nic więcej.
    > Bałbym się to podłączyć bez dodatkowego zabezpieczenia, choćby jakiegoś
    > LM. Poza tym z tak małym prądem niewiele zdziałasz.

    2.4W można na stabilizatorze równoległym wytracić. Ja bym to zrobił
    jeszcze inaczej ale to nie dla amatora robota.

    Co do mocy - tyle właśnie potrzeba, żeby nadrobić to, co zabiera
    samorozładowanie i typowy alarm. Ale znów - gdybym robił dla siebie -
    szukałbym mocy raczej 5-8W albo użyłbym dwóch takich maleństw.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 28. Data: 2013-11-08 15:58:45
    Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-08 14:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Adam,
    >
    > Friday, November 8, 2013, 12:29:43 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >> " Dane techniczne
    >> Napięcie: 12V DC (w trybie gotowości: 16--25V)
    >> Prąd ładowania/wyjście: maks. 180 mA/maks. 2,4 W "
    >> i nic więcej.
    >> Bałbym się to podłączyć bez dodatkowego zabezpieczenia, choćby jakiegoś
    >> LM. Poza tym z tak małym prądem niewiele zdziałasz.
    >
    > 2.4W można na stabilizatorze równoległym wytracić. Ja bym to zrobił
    > jeszcze inaczej ale to nie dla amatora robota.
    >

    Romku, pytanie, bo w elektronice już niestety od pewnego czasu nie
    grzebię (a przynajmniej nie codziennie), i nie zawsze jestem na bieżąco:
    napisałeś "wytracić" - czyli reszta idzie w ciepło?
    Jeśli odpowiedź jest "tak", to następne pytanie:
    jak zrobić, aby nadmiar nie szedł w radiator? Jakiś step-up/step-down?

    > Co do mocy - tyle właśnie potrzeba, żeby nadrobić to, co zabiera
    > samorozładowanie i typowy alarm. Ale znów - gdybym robił dla siebie -
    > szukałbym mocy raczej 5-8W albo użyłbym dwóch takich maleństw.
    >

    Widziałem chińskie alarmy, które brały po pół ampera. Widziałem radia,
    które z żółtego kabla (podtrzymanie) wysysały prawie amper :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.


  • 29. Data: 2013-11-08 16:32:32
    Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, November 8, 2013, 3:58:45 PM, you wrote:

    >>> " Dane techniczne
    >>> Napięcie: 12V DC (w trybie gotowości: 16--25V)
    >>> Prąd ładowania/wyjście: maks. 180 mA/maks. 2,4 W "
    >>> i nic więcej.
    >>> Bałbym się to podłączyć bez dodatkowego zabezpieczenia, choćby jakiegoś
    >>> LM. Poza tym z tak małym prądem niewiele zdziałasz.
    >> 2.4W można na stabilizatorze równoległym wytracić. Ja bym to zrobił
    >> jeszcze inaczej ale to nie dla amatora robota.
    > Romku, pytanie, bo w elektronice już niestety od pewnego czasu nie
    > grzebię (a przynajmniej nie codziennie), i nie zawsze jestem na bieżąco:
    > napisałeś "wytracić" - czyli reszta idzie w ciepło?
    > Jeśli odpowiedź jest "tak", to następne pytanie:
    > jak zrobić, aby nadmiar nie szedł w radiator? Jakiś step-up/step-down?

    Ogólnie trzeba step-down. Ale o charakterystyce tak dobranej, żeby nie
    przeciążał panela.

    >> Co do mocy - tyle właśnie potrzeba, żeby nadrobić to, co zabiera
    >> samorozładowanie i typowy alarm. Ale znów - gdybym robił dla siebie -
    >> szukałbym mocy raczej 5-8W albo użyłbym dwóch takich maleństw.
    > Widziałem chińskie alarmy, które brały po pół ampera. Widziałem radia,
    > które z żółtego kabla (podtrzymanie) wysysały prawie amper :(

    Ale to się nie nadaje do użytku :( W zimie, na zmęczonym akumulatorze,
    doby nie wytrzyma...


    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 30. Data: 2013-11-08 17:02:43
    Temat: Re: bateria słoneczna za szybą - jakie straty?
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-11-07 21:19, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > planuje doładować akumulator samochodowy, baterią słoneczną. oczywiście
    > będzie leżała na kokpicie, za szybą samochodową. pieron wie czy owa
    > szyba ma jakieś właściwości atermiczne. fioletowa nie jest. Czy ktoś wie
    > w praktyce o ile % ogniwo słoneczne da mniej energii?
    >
    > ToMasz

    Witam,

    Dobrze byłoby gdyby do tych cudownych baterii słonecznych podłączona
    była przetwornica dbająca o poprawny punkt pracy.
    Czyli przy Umpp i Impp ( maximum power point )
    Można go znaleźć w danych katalogowych ogniwa.

    Adam

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: