  • 1. Data: 2009-12-28 22:34:43
    Temat: barakudy 7200.11 500GB - firmare
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Witajcie,

    Mam chyba barakude z tej serii ze "Zwalonym" firmwarem. Powiedzcie mi,
    czy jak cos sie zaczyna dziac, to czy jak upgrejdne firmware to dane
    "wyleca"?

    Niby mam backup calosci, ale przegrywac blisko 500 GB to mi sie nie chce :)

    Pozdr
    ja

  • 2. Data: 2009-12-29 08:44:01
    Temat: Re: barakudy 7200.11 500GB - firmare
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hhbbq7$ugi$1@news.onet.pl>, zielony bazyliszek napisał(a):

    > Mam chyba barakude z tej serii ze "Zwalonym" firmwarem. Powiedzcie mi,
    > czy jak cos sie zaczyna dziac, to czy jak upgrejdne firmware to dane
    > "wyleca"?

    Dane nie powinny "wylecieć", ale i nie staną się dostępne.
    Skoro dopiero teraz się zorientowałeś (po roku czasu od nagłośnienia
    problemu), to domyślam się, że już masz problem z dostępem do danych.

    Dysk ma 5 lat gwarancji - reklamuj go, a w jego miejsce kup nowy.

    > Niby mam backup calosci, ale przegrywac blisko 500 GB to mi sie nie chce :)

    Albo masz backup, albo go nie masz. Chyba, że masz na niby - tj. miałeś
    robić, ale Ci się nie chciało i go nie robiłeś.

    Jacek

  • 3. Data: 2009-12-29 08:50:00
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Jacek Kalinski napisał:

    > Dane nie powinny "wylecieć", ale i nie staną się dostępne.

    Wlasciwie to wczoraj pojawil sie problem zapisu $Mft

    > Skoro dopiero teraz się zorientowałeś (po roku czasu od nagłośnienia
    > problemu), to domyślam się, że już masz problem z dostępem do danych.

    Mam troche dyskow, nie chce mi sie sprawdzac serii i modelu kazdego... :)

    > Dysk ma 5 lat gwarancji - reklamuj go, a w jego miejsce kup nowy.

    Jest to opcja... Ale trzeba wyjsc z domu :)

    > Albo masz backup, albo go nie masz. Chyba, że masz na niby - tj. miałeś
    > robić, ale Ci się nie chciało i go nie robiłeś.

    Od 15 lat nie stracilem ani bita, wiec raczej umiem robic backupy :)

  • 4. Data: 2009-12-29 10:47:28
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Hmmm, podlaczylem dysk przez usb (bo jest w kieszeni esata/usb) i...
    problemy znikly...

    Znaczy... kontroler pada na plycie?

  • 5. Data: 2009-12-29 11:17:50
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    On 12/29/09 09:50, zielony bazyliszek wrote:
    > Wlasciwie to wczoraj pojawil sie problem zapisu $Mft

    błąd w firmware powodował brak możliwości wykrycia dysku
    - więc to nie to...

    pozdrowienia,
    shadow

  • 6. Data: 2009-12-29 11:41:25
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik Tomasz Potega napisał:

    > błąd w firmware powodował brak możliwości wykrycia dysku
    > - więc to nie to...

    podlacze do innego kompa i przejade seatoolem :)

    ale najpierw sobie zrzuce po usb dane na sprawny dysk roboczy, bo musze
    popracowac :)

  • 7. Data: 2009-12-29 14:03:56
    Od: Tomasz Potega <s...@m...univ.gda.pl>

    On 12/29/09 12:41, zielony bazyliszek wrote:
    > podlacze do innego kompa i przejade seatoolem :)

    sprawdź wtedy od razu, czy masz najnowszy firmware.
    jeśli nie - upgrade nie naruszy danych.

    pozdrowienia,
    shadow

  • 8. Data: 2009-12-30 06:20:03
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Witaj
    Miałem identyczny problem. Problemem okazał się zasilacz, który nie dawał
    odpowiednich napięć i dysk raz był widoczny raz nie. Spróbuj podmienić
    zasilacz.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-12-30 14:34:06
    Od: "Piotrek" <s...@n...dla.mnie.pl>

    Użytkownik "zielony bazyliszek" <b...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:hhbbq7$ugi$1@news.onet.pl...

    > Mam chyba barakude z tej serii ze "Zwalonym" firmwarem. Powiedzcie mi, czy
    > jak cos sie zaczyna dziac, to czy jak upgrejdne firmware to dane "wyleca"?

    Sprawdz wpierw zasilacz, co do upgradeu firmware'u to producent nie aje
    gwarancji ze sie powiedzie, choc ryzyko niepowodzenia jest minimalne to
    warto zrobic backup.

    Piotrek
    --
    Angielski Online | Angielski przez Skype
    www.tef.edu.pl