  • 1. Data: 2010-09-20 19:11:12
    Temat: backup tasmowy
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    czy jest jakas mozliwsoc zeby przeczytac niezidentyfikowana tasme LTO-2.
    symantec backup exec nic w tej sprawie nie potrafi poczac. moze jest jakis
    sposob, zeby choc stwierdzic w jakim sofcie ta tasma zostala zapisana?
    z gory dzieki. <rs>

  • 2. Data: 2010-09-21 18:45:14
    Temat: Re: backup tasmowy
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 20 Sep 2010 15:11:12 -0400 rs <n...@n...spam.pl> napisał:

> [...]
    >symantec backup exec nic w tej sprawie nie potrafi poczac. moze jest jakis
    >sposob, zeby choc stwierdzic w jakim sofcie ta tasma zostala zapisana?

    A pod Linuksem/Uniksem, skopiować kawałek taśmy na plik obrazu na dysk
    i podejrzeć?

    Zdaje się że tak będzie ok:

    dd if=/dev/nst0 of=~/tape.bin bs=1048576 count=50
    - powinno skopiować 50MB danych z taśmy do pliku ~/tape.bin

    Całkiem możliwe że taśma jest nagrana jakimś standardowym narządziem,
    np. tar, dump itp.

    Jakichś informacji powinno też dostarczyć narzędzie mt (do
    manipulowania napędem). Pod Windows/DOS masz raczej nikłe szanse żeby
    coś z tym zrobić.

    Zobacz też:
    http://www.mssl.ucl.ac.uk/computing/buns/tapes.html

  • 3. Data: 2010-09-21 22:49:31
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 21 Sep 2010 20:45:14 +0200, __Maciek <i...@c...org>
    wrote:

> [...]
    >- powinno skopiować 50MB danych z taśmy do pliku ~/tape.bin
    >
    >Całkiem możliwe że taśma jest nagrana jakimś standardowym narządziem,

    z tego co wiem, to jednym z powszechnych programow pod windows jak
    novastor, retrospect czy yosemite.

    super. wielkie dzieki. <rs>

  • 4. Data: 2010-09-22 16:03:04
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 21 Sep 2010 18:49:31 -0400 rs <n...@n...spam.pl> napisał:

    >z tego co wiem, to jednym z powszechnych programow pod windows jak
    >novastor, retrospect czy yosemite.

    Nie dorastają sławą i rozpowszechnieniem do uniksowych klasyków ;-)
    Może więc spróbuj ściągnąć te windowsowe programy (nawet triale jeżeli
    nie są darmowe) i na nich próbuj odczytywać. Możesz też nagrać różnymi
    programami inną taśmę, zrzucić pod Uniksem na plik obrazu i porównać z
    otrzymanym z taśmy którą chcesz zidentyfikować. Dobrze jest nagrać np.
    pliki tekstowe, z wyłączoną kompresją w systemie (kompresja w napędzie
    może być, bo i tak jest niewidoczna dla systemu, przynajmniej w moim
    DAT DDS-4), tak, żebyś w zrzuconym obrazie mógł rozróżnić treść plików
    od danych sterujących i później porównać te dane z będącymi w
    "tajemniczym" obrazie.

    Powodzenia.

  • 5. Data: 2010-09-22 17:11:00
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 22 Sep 2010 18:03:04 +0200, __Maciek <i...@c...org>
    wrote:

    >Nie dorastają sławą i rozpowszechnieniem do uniksowych klasyków ;-)
    >Może więc spróbuj ściągnąć te windowsowe programy (nawet triale jeżeli
    >nie są darmowe) i na nich próbuj odczytywać.

    taki wlasnie mialem plan, ale sie okazalo, ze tego softu do wyboru
    troche jest i nie mam czasu zeby to wszystko instalowac i
    konfigurowac, a i nie mam pod reka, kompa ze SCSI, i dopowiednim
    systemem, a na zywych nie chce kombinowac.

> [...]
    >DAT DDS-4), tak, żebyś w zrzuconym obrazie mógł rozróżnić treść plików
    >od danych sterujących i później porównać te dane z będącymi w

    bede kombinowal. jelsi mi sie uda zywcem zedrzec raw data, to jakos
    dotre do tego info. dzieki. <rs>