  • 1. Data: 2013-10-25 02:44:34
    Temat: avr, sterowanie przez spi - microwire nietypowe?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Mam taką kostkę eeproma szeregowego 93C46 do programowania w urządzeniu.
    Kostka jest mniej-więcej odpowiednikiem 24c1024 ale nie po i2C, tylko po
    magistrali "microwire" podpinana.
    To microwire po rozszyfrowaniu drutów (DataInput, DataOutput,
    SerialClock, ChipEnable) brzmi całkiem jak SPI (MoSi, Miso, Sck, SS),
    tylko że... tutaj się pojawia problem: DataInput jest samplowane na
    narastającym zboczu Clock, a DataOutput jest wystawiane na opadającym
    zboczu tego samego clocka. Ma to swoje plusy - można Di i Do zewrzeć ze
    sobą, i gadać niejako w DDR - na jednym clocku przesyłać dane w dwie
    strony, ale.. czy da się to jakoś ogarnąć sprzętowym SPI? Można
    przełączać w takiej Atmedze16 polaryzację SPI (CPOL/CPHA = które zbocze
    aktywne) ale chyba dla całej transmisji, a nie oddzielnie Rx i Tx, albo
    ja czegoś nie rozumiem?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2013-10-26 03:18:45
    Temat: Re: avr, sterowanie przez spi - microwire nietypowe?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-10-25 02:44, BartekK pisze:
    [ciach]

    > albo ja czegoś nie rozumiem?

    Tak, to nie jest grupa o elektronice.

  • 3. Data: 2013-10-26 23:23:39
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-26 03:18, BQB pisze:
    > W dniu 2013-10-25 02:44, BartekK pisze:
    > [ciach]

    > Tak, to nie jest grupa o elektronice.
    Dlatego kancelowałem tego posta i już go nie ma, ale widać ty go gdzieś
    wykopałeś ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173